Specificaties 700W (80 Plus Bronze), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master G700 Review

BlueFireGaming 21 november 2013, laatste update op 6 februari 2017, 1.418 views

Cooler Master G700

Ik ben redelijk tevreden met de Cooler Master G700. Het is een mooie middenmoot voeding die simpel, maar goed gemaakt is. Helaas kan ik niet echt op de technische aspecten van de voedingen (of voedingen in het algemeen) in gaan, maar wat ik zo zie is het een prima voeding!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geen onnodige toeters en bellen
  • Genoeg aansluitmogelijkeden

Minpunten

• Niet modulair
  • Alleen sleeve om ťťn kabel

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
NOTE (08-07-2014): Tijdens het updaten van de afbeeldingen in mijn review ben ik erachter gekomen dat de verpakking van de voeding is veranderd sinds mijn review. Het is dus niet dat de productpagina niet klopt!

De Cooler Master G700 is een ATX voeding van 700W met een 80 Plus Bronze Rating. Een aantal features zijn o.a. (van de Cooler Master site):
  • Enkele +12 V rail voor superieure load balancing en VGA compatibiliteit
  • Naleving van Intel ATX12V V2.3 specificatie
  • Dubbel filter door elektromagnetische interferentie
  • Intelligente Fan Speed Control
  • Multiple Protection Design (OVP / OCP / OPP / SCP)
  • 80 Plus Bronze gecertificeerd
  • Hoge betrouwbaarheid (MTBF> 100.000 uur)
Voor een volledige lijst met features, zie de productpagina op de Cooler Master website.

Intro
Ik zal beginnen met een mededeling dat ik nog geen echte ervaring heb met het reviewen voedingen en mijn review ook geen tests met voltages en dergelijk zal bevatten. In mijn review zal ik vooral ingaan op de features, aansluitmogelijkheden, geluid- en warmteproductie en de wat algemenere dingen.
Hij zal ook niet zo uitgebreid zijn als ik meestal probeer, maar ik kan niet zo heel erg veel speciale dingen vertellen over voedingen... Misschien ooit nog een keer. :P

Verpakking
De verpakking van deze G700 voeding is simpel, maar duidelijk. Er staat een lijst met gegevens en features erop, en de voeding zelf is goed ingepakt. Het lijkt alsof de voeding nogal losjes in de doos zit (zie de onderste foto hieronder), maar dat valt reuze mee, aangezien de voeding door de kabels in de hoek wordt gedrukt.
Verder valt er niet veel meer over te zeggen.

http://imageshack.com/a/img850/3713/ijg1.jpg http://imageshack.com/a/img850/4421/jdu2.jpg
De verpakking van de G700 (boven) en de inhoud van de doos (onder)

Ontwerp & Bouwkwaliteit
Zoals aan de afbeeldingen te zien is, net zoals de doos, is dit een voeding zonder toeters of bellen. Het ontwerp is simpel, maar de bouwkwaliteit is zeer goed. Dit is bij zo goed als alle Cooler Master producten zo, en bij deze is dat ook het geval. Wat ik alleen wat fijner zou vinden is als alle (of wat meer) kabels een sleeve eromheen zouden hebben, i.p.v. alleen de 26-pin moederbord kabel. Dit staat toch wat netter en is misschien ook nog wat steviger.

De voeding met de kabels

Aansluitmogelijkheden en Inbouwgemak
Ik zal meteen met de deur in huis vallen, ik vind het een aardig groot minpunt dat deze voeding niet-modulair is. Ik weet dat je daar meestal wel wat meer moet bijbetalen, maar ik vind dat dit eigenlijk wel standaard mag gaan worden voor alle voedingen. Sinds ik met mijn vorige voeding ben overgestapt op modulaire voedingen, wil ik niet meer zonder. Dit is ook wel een kwestie van smaak denk ik, maar ik vind dat het meteen ook lastiger in te bouwen is als je extra kabels aan je voeding hebt hangen die je niet gaat gebruiken.

Qua aansluitmogelijkheden is het redelijk goed te doen. Je hebt naast de standaard kabels voor het moederbord nog de mogelijkheid om de volgende dingen aan te sluiten op de voeding:
- 4x PCI-e 8-pin (6+2 los)
- 9x SATA
- 3x 4-pin randapparatuur
- 1x 4-pin floppy drive
Ik kan zo even niet controleren over hoeveel kabels dit is verdeelt, aangezien ik dat niet kan zien en niet alle kabels uit mijn behuizing wil gaan halen...

De G700 ingebouwd in mijn behuizing (Cooler Master Silencio 652, zie mijn review).

Geluid- en Warmteproductie
Ik heb niet echt een product om deze voeding mee te vergelijken, althans goed mee te vergelijken, dus ik ga proberen te omschrijven hoe luidt en warm de voeding is.
De G700 is niet extreem luidruchtig, maar ook niet helemaal muisstil. Je kan hem wel wat op de achtergrond horen, maar ik kan daar zelf als headset gebruiker niet veel van merken.
Quawarmte geldt eigenlijk wel hetzelfde als voor het geluid: niet geweldig maar ook niet bar slecht. In beide opzichten is deze G700 een mooie middenmoter.

Om tot een conclusie te komen: ik ben redelijk tevreden met de Cooler Master G700. Het is een mooie middenmoot voeding die simpel, maar goed gemaakt is. Helaas kan ik niet echt op de technische aspecten van de voedingen (of voedingen in het algemeen) in gaan, maar voor zover ik er mee heb gewerkt is het een redelijk goede voeding.

Dan de vraag "Is hij het geld waard?"
Voor de gemiddelde prijs van iets meer dan §60 in de prijsvergelijker vind ik dat deze voeding het best waard is. Wat ik alleen nog zou doen is een paar tientjes extra neerleggen voor een voeding met ongeveer hetzelfde Wattage, maar met een wat hogere efficiŽntie rating, zoals een 80 Plus Gold.
Ik heb geen metingen kunnen doen met de efficiŽntie, maar ik denk dat het toch nog aardig wat verschil kan gaan maken tussen een 80 Plus Bronze en een -Gold.
Ben je op zoek naar een middenmoot voeding voor deze prijs, dan is de G700 een goede keuze...

Hopelijk heb ik jullie hierbij een beetje kunnen informeren over mijn ervaringen met de Cooler Master G700. Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben (of vragen) zie ik ze graag voorbij komen!

Heb jij ook een Cooler Master G700?

Een tip, maak thumbnails van je foto's. 2.5MB per foto is een beetje overdreven groot
Inderdaad wel handig ja, niet over nagedacht... Zal ik vandaag of morgen nog wel even doen.
Wij gebruiken al jaren deze serie van CM voor zakelijke klanten, zeer weinig gedonder mee(voorheen heette deze serie CM Bronze 80+ xxxWatt) enige jammere is idd dat het een niet-modulair systeem is, maar is geen probleem, tenzij je ITX bouwt.