Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Three Hundred Review

eXSs 23 oktober 2008, laatste update op 23 oktober 2008, 6.973 views

Antec Three Hundred

Pluspunten

• Simpel, strak design.
  • Goede mogelijkheid voor koeling.
  • Plaatsing voeding aan de onderkant.
  • Mogelijkheid om kabels netjes weg te werken.
  • Ontbreken extern 3 1/2" slot (ja, dit vind ik positief!).

Minpunten

• Meegeleverde koelers worden aangesloten d.m.v. een molex.
  • Het idee om de kabels netjes weg te werken is goed, maar kan misschien beter uitgewerkt worden.

Ik heb de Antec Three Hundred aangeschaft omdat mijn Procase Nitro zijn beste tijd al gehad heeft. Tevens was ik op zoek naar een wat kleinere behuizing voor mijn werkstation omdat ik eindelijk een fileserver in gebruik genomen heb. De minimale look die deze case heeft sprak mij enorm aan, twee USB poorten, microfoon en hoofdtelefoon aansluiten tezamen met twee kleine leds voor power en harddisk geven het een cleane look.

De behuizing wordt geleverd met twee koelers en zonder voeding:
* Een van 14 CM
* Een van 12 CM
Het is verder mogelijk nog drie 12cm koelers bij te plaatsen:
* Een in de deur
* Twee aan de voorkant

Het is mogelijk door middel van een schakelaartje de snelheid van de koelers te bepalen, er zijn drie mogelijkheden. Het enige nadeel is dat de fans aangesloten worden d.m.v. molexen in plaats van fan headers, wat ik persoonlijk jammer vind. Waarschijnlijk worden de fans dus vervangen in mijn geval.
De meegeleverde stoffilter van Antec stelt in mijn ogen niet veel voor, maar de case is nog niet lang in mijn bezit dus deze mening kan nog aangepast worden.

Bij de aanschaf van deze behuizing heb ik niet gelet op de plaatsing van de voeding, die laterna onverwacht, maar niet onprettig onder in de kast in plaats van bovenin de kast bleek te zijn.
De inbouw van de hardware ging zonder veel moeite en het is goed mogelijk de kabels weg te werken in een speciaal deel langs de hardeschijven van deze behuizing. Dit zorgt voor een goede/betere airflow in de behuizing.
Ik heb het idee dat door de alternatieve plaatsing van de voeding tezamen met de twee outtake fans aan de achter- en bovenkant van de case de temperatuur is gedaald. Omdat ik echter geen gegevens heb van mijn vorige set-up kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Al met al kan ik deze behuizing voor iedereen die op zoek is na een simpele cleane look aanraden. Als het wenselijk is veel hardeschijven in het systeem te plaatsen zit je met deze case ook goed: er zijn 6 plaatsen voor 3 1/2" en 3 plaatsen voor 5 1/4". Het enige wat kan ontbreken is de plaats voor een extern 3 1/2" slot, maar omdat ik hier geen gebruik van maak stoort mij dit niet.

Heb jij ook een Antec Three Hundred?

Reviews door de redactie

Ik heb deze kast ook.
Op zich zit alles prima in elkaar, de kast zal niet zomaar uit elkaar vallen ;)
ook positief dat beide zijpanelen verwijderd kunnen worden en als j ook nog een het frontpaneel + de houders voor de ventilatoren aan de voorkant verwijderd kun je overal goed bij.

Op zich zou ik ook de schakelaars voor de fans nog naar de buitenkant willen halen. als ik niet aan het gamen ben krijg ik het toch koud van de airflow. idd was het mooier geweest als er fans inzaten die je gewoon op het mobo kunt aansluiten zodat ze variabel aangestuurd kunnen worden aan de hand van de temperatuur. maar dan wordt de kast ook weer een paar euro duurder. als je echt wilt kun je natuurlijk zelf nog andere fans aanschaffen.

Kabelmanagement is inderdaad aan gedacht bij deze kast maar helaas zijn de kabels over het algemeen genomen te kort om echt goed weg te werken. de kabeltjes van de fans zijn op zich lang genoeg maar de kabeltjes van de knoppen en leds op de voorkant van de kast hadden zeker wat langer gemogen.

al met al toch een prima kast voor een prima prijs.
Hehe, ik was ook van plan om deze kast te gaan aanschaffen. De strakke uitstraling spreekt mij vooral aan.

En als die op molex aan is gesloten is toch niet zo erg? Ik heb dat nu ook met mijn Antec 900. Je kan gewoon de snelheden veranderen met het schakelaartje.
Klopt, maar dat is een vaste waarde, fluctueerd niet adv de warmte oid. Als de videokaart actief gekoeld is kan je de fans gweoon op de laagste stand zetten, onhoorbaar :)

@ EXXS: Als de looks de pluspunten zijn kan je ook nog even wt foto's plaatsen. En een foto's van de binnenkant, interieur zegmaar.

[Reactie gewijzigd door _Apache_ op 24 oktober 2008 08:51]

Ik heb deze kast ook gehaalt. Ik vond het erg prettig dat het schroeven makkelijk afging.
Jammer alleen dat er geen ruimte is gemaakt voor 2,5 inch schijven
Als nadeel mag nog wel even worden toegevoegd dat de verticale zijkanten vooraan van plastic zijn - dit is erg moeilijk te zien op de foto's. Zou ze liever in geborsteld aluminium zien :)
heb deze kast ook zaterdag gehaald, mooie kast, maar hebben jullie er ook last van dat als de top fan op half of full staat de bovenplaat van de kast gaat trillen?

en hoe hebben jullie die schakelaardjes naar buitengehaalt? want zoals sickyb ook zei, ik krijg het ook koud van de airflow:P

verder blijft hij wel goed cool, heb de 2 standaard coolers op half staan en nog 2 scythe 800rpm coolers die op max staan(hoor ze niet) en de tempratuur in de kast komt niet boven de 30 stressed, c2q 2.5 en 9600gt
Heerlijke kast, ik heb hem zelf ook.

Je moet wel de 14cm fan weghalen als je een grote CPU koeler zoals de Scythe Infinity monteert, anders past het niet.

[Reactie gewijzigd door mcdesign op 16 november 2008 18:58]

Dit hangt natuurlijk ook nog eens af van je moederbord ;)
Ook ik heb de antec 300 een maandje of twee geleden aangeschaft. Ik heb nu 3 x 12 cm fan lopen. 1 x voor, 1 x boven, en 1 x achter. De schakelaartjes zijn onhandig, maar ik heb hier iets op 'gevonden'.

Ik heb ze alledrie op '1' staan, dus op zijn zachts, als ik niet aan het gamen ben. Ik heb de achterste schakelaar buiten de kast gebracht, zodat als ik ga gamen, deze op 2 of drie kan zetten.

Tevens vind ik de plaatsing van het stoffilter ook een beetje onhandig. Om deze te reinigen, moet je de hele voorplaat eraf halen. En omdat de antec in een pc kast staat, moet ik eerst alle kabels losmaken, de kast eruit halen, de voorplaat eraf halen, en dan pas het filter schoonmaken 8)7

Makkelijker is het, om deze gewoon van buiten af te stofzuigen, als de pc uit staat. 1 a 2 x per week meepakken met de rest van de woonkamer.De kracht van de stofzuiger verwijderd alle stof die op/in het filter zit. Spaart een hoop extra werk ;)