Specificaties 20,1" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

NEC AccuSync LCD203WM Zilver Review

MsD 21 oktober 2008, 436 views

NEC AccuSync LCD203WM Zilver

Pluspunten

• prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen dvi
  • beetje flets beeld

Kwam de aanbieding tegen bij Computerland, en nu maar eens besloten dat een oude 17"DELL crt toch een beetje teveel ouderwets was.
Ben niet veel gewend, dus ook geen hoge eisen, een boel pixeltjes is eigenlijk het enige dat telt bij mij. en die heb ik nu. 1764000 stuks gaan er nu voor mij werken.... en hopelijk blijven dat er ook zoveel.

Mijn eerste indruk is overwegend positief, nette doos, eenvoudige assemblage (duh) waarbij de hele monitor best stevig aanvoelt. Aanzetten, en alles gaat zijn gangetje. De volautomatische settings doen hun werk en je krijgt een mooi beeld, wel een heleboel brightness. Die dus naar beneden gedrukt, en dat was mijn eerste kennismaking met het OSD. Netjes, genoeg opties, maar een tekstje onder het icoontje lijkt mij zoveel duidelijker, vooral de geavanceerde opties is een beetje gokken, en proberen. Lang leve de fabrieksinstellingen. Ik blijf evenwel het scherm een beetje flets vinden. Gaan we nog uitzoeken,

Goed, beeld redelijk naar behoren afgericht, tijd voor testen.
Spelletjes ! ik ben geen held en de rest van mijn spul is niet goed genoeg voor echte spellen, maar warrock draait prima :-) en ik moet zeggen, ziet er ook nog eens goed uit op deze monitor. geen streepjes, geen extra blokken, lekkere heldere kleuren, prima dus (let wel, warrock is 'misschien' niet de beste test, maar wel een leuke....)
Filmpjes ! Wow. ik heb breedbeeld, voor maar een 137 Euro. en dit kijkt relaxed. Nu heb ik spijt dat ik niet eerder een tft ding heb gekocht. Eens zien, actie scenes: prima, landschappen: mooi. Ik ben tevreden.

Mijn totaal eerste indruk na een paar uur videoeditten is echt wel goed. Ik ben me er van bewust dat dit geen topkwaliteit is, maar wat een prijs/kwaliteit verhouding. Een heleboel pixels (waar het mij primair omgaat) voor niet heel veel geld. En dan ook nog van een zeer acceptabele kwaliteit.

Ik heb geen idee wat ik nog meer moet vertellen, een simpel TFT scherm die het doet zoals dat hoort. Ik heb geen klachten, so far....Ik weet goed dat dit niet het beste scherm is, maar ik heb ook schermen gezien die minder goed waren.

Nog vragen of wensen? geef het aan en ik zal kijken of ik kan helpen.

Heb jij ook een NEC AccuSync LCD203WM Zilver?

Ik heb het gevoel dat elke willekeurige goedkope tft dezelfde review zou krijgen aangezien je zo weinig veeleisend bent en praktisch geen gefundeerde mening over de achterliggende techniek verschaft.

"Ben niet veel gewend, dus ook geen hoge eisen, een boel pixeltjes is eigenlijk het enige dat telt bij mij."

Ik denk dat een review alleen nut heeft als je het gevoel krijgt dat de recensent daadwerkelijk weet waar hij het over heeft en kan vergelijken. Ik weet dat een review in principe subjectief is maar deze is zo extreem subjectief dat hij eigenlijk helemaal geen informatie verschaft. :)

"Ik weet goed dat dit niet het beste scherm is, maar ik heb ook schermen gezien die minder goed waren."

Die zin bevat dus helemaal geen informatie. :) Misschien zou je ergens op internet/de doos van het produkt specificaties kunnen vinden en dingen zoals contrast/reactietijd/inputlag/paneel type/design en een afbeelding van het produkt kunnen toevoegen? Dan hebben we iets meer houvast. :) Succes!
hoi, rechts van je staat een knopje: Productinfo. dat ga ik niet nog een keer intypen hoor. En met twee keer klikken ben je bij de specificaties van NEC zelf. veel handiger.

verder is dit natuurlijk een ultra low budget scherm. (qua prijs dan) en zijn de resultaten best goed. De andere lowbudget schermen die ik heb gezien hebben m.i. meer last van onregelmatige belichting en gammele uitvoeringen.

Waar het een beetje op neer komt is dat dit een erg leuk scherm is, zeker geen miskoop, maar volgens mij ook niet meer.