Fujitsu Siemens Storagebird 35EV820 1TB Zwart Review

Freestuff 21 oktober 2008, laatste update op 21 oktober 2008, 1.111 views

Fujitsu Siemens Storagebird 35EV820 1TB Zwart

Pluspunten

• Greem Power WD harddisk
  • Compacte voeding
  • Stil & koel
  • gunstig energieverbruik

Minpunten

• geen aan/uit schakelaar
  • led blijft branden na het verwijderen van de hardware in windows
  • korte USB kabel (1 meter)

Mobiliteit Score: 4
Deze externe schijf aangeschaft om al mijn HD content op te slaan en tevens te gebruiken als USB schijf voor mijn Popcorn Hour A100.

De schijf wordt geleverd in een aluminium behuizing met de voor- en achterkant van zwart kunststof.

Schijf wordt niet warm en blijft stil tijdens het lezen en schrijven.

Energie verbruik is gunstig, tijdens het lezen van data verbruikt de schijf 8 watt en tijdens schrijven 8,5 watt.
idle in windows gebruikt de schrijf ongeveer 5 watt.

Kwa snelheid zit de schrijf tegen de maximale waarde aan USB 2 snelheid, ongeveer 34 MB/sec.

De schijf werk in combinatie met de Popcorn Hour A100 probleemloos.

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Storagebird 35EV820 1TB Zwart?

Ik heb deze ook aangeschaft (99) ter vervanging van mijn Lacie 500GB Porsche Design. De Storagebird is heel wat stiller (zeer stil gezoem) en gaat vanzelf trager draaien / stoppen met draaien wanneer ze weinig/niet gebruikt wordt (kan je niet horen). Ook had de Lacie veel meer last van trillingen. Bij de Storagebird kan je niet voelen aan de behuizing of de schijf nu draait of niet.
Ook is ze heel compact.
Een aanrader imho

[Reactie gewijzigd door cedrique op 23 oktober 2008 19:50]

Ik heb deze schijf aangeschaft om films en muziek op te zetten, mijn oude harde schijf (80GB) begon wat vol te worden. Heb mijn model niet precies terug kunnen vinden in de Pricewatch, maar het lijkt dezelfde te zijn als Cedrique.

Deze schijf vind ik zeer stil, ik hoor hem namelijk nauwelijks als hij aanstaat (en het is op mijn kamer sowieso al redelijk stil). Wordt met voetje geleverd, ik heb hem in staande houding op mijn bureau, dat vind ik het mooist en neemt de minste ruimte in. Maar dat is natuurlijk helemaal je eigen keus.

Al met al, een echte aanrader als je wat extra ruimte nodig hebt.