Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 40 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z553 Review

eelkevdbos 14 november 2013, laatste update op 14 november 2013, 1.278 views

Logitech Z553

Pluspunten

• Controlpod
  • Richtbaarheid sattelieten
  • Middentonen
  • Netstroomadapter intern

Minpunten

• Vervorming
  • Voedingskabellengte

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Bij de aanschaf van een nieuwe desktop was ik per abuis vergeten ook iets aan te schaffen wat geluid kon produceren. Na een aantal dagen met oortjes te hebben lopen rommelen, was ik het zat en heb ik me georiŽnteerd op een dekstop-setje van rond de 100 euro.

Binnen dit budget heb ik voornamelijk gekeken naar 2.0 en 2.1 setjes, omdat ik meestal problemen heb met het plaatsen van de overige satellieten bij een meer-satelliet-tellend-setje. Al gauw was mijn zoektocht beperkt tot: Creative T40, Bose Companion 2 en de Logitech Speaker System Z553. Uiteindelijk heeft het formaat van de Creative en de toch wat negatieve klanten bij de Companion 2 mij doen besluiten te gaan voor een setje van Logitech.

De set is mooi afgewerkt. De behuizingen zijn allen mat zwart. De kabels hebben een donker oranje kleur die op zich vrij speels staat. Het zou wel iets kunnen zijn wat de puristen op het gebied van ontwerp overhaalt, of juist laat overgeven.

Het genre muziek wat ik op het setje heb gedraaid valt in de noemer: Metal, Prog, Ambient. Over de eerste klanken die de set produceert ben ik erg te spreken. Het kan duidelijk niet op tegen een nette versterken met een set boxen van degelijke omvang, maar dat is voor mij ook niet het streven. De set klinkt warm, heeft geen last van een overschot aan snerpende tonen en weet bovendien op bescheiden volume ook weinig vervorming te laten horen.

Wanneer je het volume wat omhoog draait begin je bij de laatste 5 / 10 % toch wel wat vervorming te horen. Vooral de lage tonen lijken af en toe wat te resoneren door de behuizing van de subwoofer.

De controlpod is een erg welkome aanvulling. Hij heeft een prettige gevoeligheid qua geluidsregeling en is bovendien voorzien van een headphones en line-in aansluiting.

Bij het aansluiten viel wel op dat de voedingskabel met ongeveer een meter iets aan de krappe kant is. Daarentegen heeft hij geen aparte adapter die lelijk ergens in de weg ligt, wat weer een plus is voor mij op.

Heb jij ook een Logitech Z553?

Misschien heb je nog foto's .