Arctic Freezer Xtreme Review

AeroWB 19 oktober 2008, 2.019 views

Arctic Freezer Xtreme

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Geluid
  • Gewicht
  • Standaard Koelpasta

Minpunten

• Niets

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Bottom-Line: (ja ik weet het, hij staat bovenaan)
De Arctic Freezer Extreme is een geweldige koeler voor een redelijke prijs die de meeste andere koelers ruimschoots achter zich laat. Ik ben nog nooit zo tevreden over een koeler geweest, superieure prestaties qua koelvermogen gekoppeld aan stilte.

De koeler zit nu een maand op m'n phenom 9850 die ipv 2.5GHz op 3.0Ghz loopt en alsnog is deze bijna niet hoorbaar, dit in tegenstelling tot de standaard koeler die bij de phenom zelf geleverd wordt, deze is ook op 2.5Ghz duidelijk hoorbaar. Ook na een paar uur flink werk is m'n phenom nog niet boven de 50 graden Celsius geweest. Voor de grootte van de koeler is het gewicht erg laag en daardoor komt er niet te veel spanning op de cpu en mainbord. De bevestiging is even klooien maar goed te doen, er zijn koelers die makkelijker te installeren zijn. Door de erg dunne aluminium vinnen moet je oppassen hoe je de koeler vastpakt, als je hard drukt verbuig je makkelijk een vin, de rest is van de constructie is prima.
Dit is ook één van de weinige koelers waarop standaard één van de beste koelpasta's zit (Arctic MX-2) dus dat scheelt geld voor een tube goede pasta.

Matig: (er zijn alleen losse vakjes voor postief en negatief)
-Bevestiging
-Degelijkheid

Heb jij ook een Arctic Freezer Xtreme?

fan is 120mm, ik heb zelf ook besteld :9
geluid is bijna onhoorbaard 8)7
Deze cooler op mijn core2duo 1.8 @ 2.6, nu waren de temps zo laag dat ik de fan eruit gehaald heb, de 2 casefans achter de koeler koelen meer dan genoeg.
hij koelt idd goed. maar instalatie vond ik een ramp :)
Matige eigenschappen vallen wat mij betreft onder de negatieve eigenschappen... Matige eigenschappen zijn tenslotte niet goed te noemen.

Maar ik vind het fijn dat je je mening over dit product wilt delen. Echter had ik meer onderbouwing verwacht met misschien wat plaatjes. Want wat zijn de temps met standaard koeling, wat zijn de temps met deze koeler en wanneer je processor is overgeklokt?

Loopt je koeler op max of min? is het in te stellen? Enz. enz.
hoeveel geluid maakt de koeler? hoeveel db load en hoeveel db idle
hoe groot is de fan?