Krups Pixie Titanium Review

Mintvis 11 november 2013, 785 views

Krups Pixie Titanium

Pluspunten

• Erg mooi, klein apparaat
  • Handig opvang bakje voor gebruikte cups
  • Zeer snel opgewarmd, blijft opgewarmd voor meerdere koppen koffie
  • Espresso en Lungo opties
  • Hoeveelheid koffie is instelbaar
  • Extreem goede service van Nespresso
  • Steeds meer goedkopere cups beschikbaar (online en in supermarkt)
  • Veel goede aanbiedingen, aantrekkelijke prijs

Minpunten

• Vrij luid, maar niet echt storend (vergelijkbaar met Senseo)
  • Officiële Nespresso cups zijn duur

Na een tijdje te wachten op aantrekkelijke aanbiedingen heb ik eindelijk een Nespresso apparaat aangeschaft. Ik was de slappe filter troep beu en toe aan échte koffie.

Snel naar de Nespresso shop met wat kortingsbonnen en de aanbieding van een gratis Aeroccino melkopschuimer. Bij aanschaf wezen ze me op de bizar goede service van Nespresso. Mocht er iets mis zijn met het apparaat, dan kon ik een (gratis) nummer bellen, kwamen ze de machine ophalen, kreeg ik een vervangende machine te leen en kwamen ze hem weer terug brengen als hij gerepareerd was. En dat allemaal binnen 24 uur en ook nog eens gratis. Daarnaast kan je met een club card gratis bij de Nespresso winkels koffie drinken.

Bij het apparaat zit ook een doosje met cups, van elke smaak één. Helaas ontbraken de nieuwe Kazaar en Dharkan smaken, maar dat is zeer begrijpelijk aangezien die pas recentelijk uit zijn gekomen.

De machine is klein, simpel en erg mooi. Er zijn maar 3 knoppen, de aan/uit knop, een espresso knop en een lungo knop. Verder heeft het apparaat een handig opvang bakje waar gebruikte cups vanzelf invallen.

Thuis meteen de Pixie uitgeprobeerd, eerst grondig doorgespoeld, en daarna een espresso gezet. Maar er leek iets mis te zijn. Ik drukte de espresso knop in, maar liep het apparaat minder dan een seconde en had ik misschien een halve slok koffie. Later las ik in de handleiding dat de hoeveelheden handmatig naar wens ingesteld kunnen worden door de knop ingedrukt te houden. Wellicht heb ik de knop net wat te lang ingehouden en meteen weer los gelaten. Met de volgende kop weer opnieuw op de juiste hoeveelheid ingesteld en de koffie was deze keer helemaal prima.

Ook de Aeroccino is een aanrader, hiermee maak je met weinig moeite heerlijke cappuccino's. Niet helemaal zo bedoeld, maar ook mogelijk, is het maken van warme chocolade melk. Gewoon een mok melk erin, machine aan en de melk wordt op perfecte temperatuur gebracht en luchtig opgeklopt.

Na een paar dagen kan ik al niet meer zonder. Op de koffie bij familie en vrienden die nog steeds filterkoffie zetten is een stuk minder. Dan maar een sterke kop thee.

• Aeroccino

Heb jij ook een Krups Pixie Titanium?