Pinnacle Studio MovieBox 510 Review

lautenbagNewbie 17 oktober 2008, laatste update op 17 oktober 2008, 671 views

Pinnacle Studio MovieBox 510

Pluspunten

• ECHT HELEMAAL NIETS!

Minpunten

• ALLES

Features Score: 1
Driverkwaliteit Score: 1
Iedereen die dit product koopt kan maar beter direct zijn/haar geld terug vragen. Ik ben één van die gekken geweest Dit product heeft me inmiddels al zoveel geld gekost, dat ik daar een fraaie HD recorder voor had kunnen kopen. Even een opsomming:
De eerste keer het product aangesloten en geïnstalleerd. Het werkt!! Nadat ik de volgende dag mijn computer weer opstartte was de boot aan! Ik kon alleen nog maar in de laagste kwaliteit analoge beelden capturen, de overige instellingen liepen vast. De aanwijzingen en instructies nog eens goed nalezen. Er konden een aantal problemen ontstaan:
1. conflicten in bandbreedte met andere USB apparaten. Alle andere apparaten afgekoppeld: geen verbetering. Maar een USB kaart gekocht om een zo snel mogelijke verbinding te garanderen. Geen verbetering.
2. Problemen omtrent de snelheid van de harde schijf. Nieuwe schijf van 750 gig gekocht met 32 mb cachegeheugen. Die alleen gebruiken voor de capturing. Resultaat: geen verbetering
3. Omdat dit product volgens de handleiding zwaar leunt op de videokaart en ik in het bezit was van een eenvoudig kaart de videokaart vervangen voor een nVidea 9600 GT. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn: resultaat: Niets!!!! Het werd alleen maar slechter. Nu kan ik ook al niet meer in de laagste resolutie capturen.

In de tussenliggende periode (ik ben nu 2 maanden bezig!) van alles gedaan om de computer te optimaliseren (2.3 GHZ Dual core, 2GB RAM, 500GB en 750GB HD,VISTA home premium). ALLE overbodige snelheidsbeperkende maatregelen genomen die ik kon nemen, alle drivers vernieuwd (ook de USB driver van Pinnacle!!). Resultaat: u raadt het al: NUL.

Dit is echt het slechtste product dat ik ooit heb aangeschaft. Totale kosten inmiddels zo'n 500 euro. Laat dit product alsjeblieft in de schappen liggen!!!! Ik heb zelfs nog Studio 12 erbij gekocht in de hoop dat dat iets op zou leveren. Dit product zou geschikt zijn voor Vista, nou NIET dus!!!!

Voor mij NOOIT MEER een pinnacle PRODUCT !!!! Een zwaar gefrustreerde koper.

Heb jij ook een Pinnacle Studio MovieBox 510?

En je hebt toevallig niet gewoon een maandagmorgen model gekregen? Niets met garantie geprobeerd?
Ik vind het nogal kort door de bocht om eerst (veel duurdere) hardware te vervangen en het product zelf niet.

Anyway ik hoop dat je nu een goede oplossing gevonden hebt!
Ik had nog vergeten te melden dat ik hiervoor een Dazzle captrurekaart had (ook van Pinnacle overigens), die ook niets onder Vista deed. Maar die problemen waren bekend. Vandaar mijn overstap naar een Vista Certified product.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat ik ook had kunnen proberen eerst de Moviebox 510 te vervangen, maar omdat dit ding dezelfde problemen had als de Dazzle, ga je het probleem ergens anders zoeken.
De investeringen zijn natuurlijk niet helemaal voor niets geweest (meer schijfruimte en een betere videokaart zijn altijd prettig natuurlijk).
Waar het mij maar om gaat is dat een eenvoudige gebruiker dit ook (in een aantal gevallen) nooit aan de praat zal krijgen. Ik ben een gebruiker met een, mag ik stellen, bovengemiddelde computerkennis (ik ben namelijk zelf programmeur) en het lukt mij ook niet.