Specificaties ~500W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Tagan 2 Force II TG500-U33 Review

l.degroot01 15 oktober 2008, laatste update op 17 oktober 2008, 740 views

Tagan 2 Force II TG500-U33

Pluspunten

• Solide
  • Goed beschermde kabels
  • Krasvaste laklaag
  • Produceert weinig geluid / warmte
  • 80+ Certificering

Minpunten

• Binnen een half jaar 3 stuks defect, instabiel.

Prestaties en stabiliteit Score: 2
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Bij het bouwen van mijn nieuwe quadcore systeem, heb ik gekozen voor deze voeding van Tagan op aanraden van de klantenservice van Alternate.

Volgens de mensen van Alternate is Tagan een heel goed merk met een laag uitvalspercentage.

Uitrusting en Afwerking
Dit is gewoon top, extra dikke geleiders (draden) welke zijn beschermd door een afscherming, zodat je je draden niet zomaar kapot kan schuren langs een scherp randje.
Verder was het geluidsreducerende rubbertje een leuk extraatje.

De voeding zelf zag en voelde heel solide, geen scherpe randjes of wat dan ook, mooi afgewerkt, mooie laklaag. Ook een fijne functie is de temperatuursgeregelde fan.

De voeding is beveiligd met OVP (Over Voltage Protection) en OCP (Over Current Protection)

De datasheet is te bekijken op http://www.tagan.de/pages.../TAGANU33_500_uk_mini.pdf

Aansluitmogelijkheden
Die waren voldoende aanwezig, hieronder een kort lijstje met specificaties:

Modulair: Nee
+5 V=: 24 A
+5 V=SB: 3 A
Uitgangsvermogen trafo: 500 W
Massa: 3,08 kg

Aansluitmogelijkheden genoeg, alleen jammer dat er geen PCIe 8 polig of 6+2 aanwezig was.
Verder zat er een extra geleider bij ter vereffening van de kast, wat misschien niet direct noodzakelijk is, maar voor sommige mensen waarschijnlijk net een wat veiliger gevoel geeft.

Prestaties & Stabiliteit
Dit punt was nogal beroerd, ik vond dit model/merk zeer onbetrouwbaar, heb in een half jaar tijd 3 keer een nieuwe voeding gehad omdat na verloop van tijd de spanningen gingen schommelen met alle gevolgen van dien, uiteindelijk ben ik maar overgestapt naar Enermax.

Geluidsproductie
Dit is weer juist zeer positief, bij normaal gebruik is de voeding niet waarneembaar, qua geluid.
Geen minpunten dus.

Warmteproductie
Ook op dit punt doet de voeding het goed, bij normaal gebruik wordt ie niet zo heel warm, wat de geluidsproductie ook ten goede komt. (Fan is temperatuur geregeld)

Koelvermogen
Valt een beetje samen met de vorige 2 kopjes, Koelvermogen is goed aangezien hij redelijk koel blijft bij een laag toerental.

De prijs van 85,- destijds is wat je mag verwachten van een A-merk voeding, al zou ik het achteraf geen A-merk voeding willen noemen.

Heb jij ook een Tagan 2 Force II TG500-U33?

Heb je drie keer dezelfde voeding teruggekregen, of 3 verschillende? Want in dat laatste geval is dat wel erg veel uitval... (zelf in enkele jaren tijd geen kapotte tagans gehad :))
3 Verschillende, ja ik weet het, het is wel erg veel, maar Alternate heeft wel elke keer bevestigd dat ze inderdaad defect waren.
Dat is iets dat ik ook heb gemerkt bij alternate.nl: de goede klantenservice. ik heb nl een kast besteld die ik achteraf wilde ruilen tegen een ander model (van dezelfde prijs overigens), en dat kon gewoon.
ik heb zelf een TG800 PipeRock 800W besteld bij alternate, na het lezen hiervan word ik een beetje ongerust. Ik zal een review schrijven wanneer ik de tijd heb (en natuurlijk de PSU een tijdje heb).

@l.degroot01: dat snap ik, maar als mens word ik er toch een beetje sceptisch van. Natuurlijk ga ik het gewoon proberen en m eigen ervaring opdoen, maar toch...
@de rest: Bedankt mensen, dat geeft me het vertrouwen weer een beetje terug :)

[Reactie gewijzigd door Jeanpaul145 op 16 oktober 2008 09:55]

De PipeRock is wel een totaal ander model, misschien dat alleen het model wat ik had slecht uitgewerkt was, of misschien heb ik gewoon ontzettend veel pech gehad en is Tagan verder wel een goed merk.

Ik weet niet hoe anderen dit merk ervaren.
Mijn Tagan 530-U15 bevalt me prima. Al 3 jaar in gebruik en altijd stabiel en erg stil.
Ik ben dus wel tevreden over het merk
Hier de 480-U15, zo stabiel al wat, met een hele hoop hardware der achter. Al ruim 2 jaar, nog niks mee gehad, echt top ding :)
Mijn TG500-U35 500watt zelfde verhaal. Goede voeding
Valt me erg tegen van Tagan dat je 3 stuks kapot hebt in een halfjaar tijd, heb zelf enkele jaren met een 480 watts Tagan gewerkt en die was niet kapot te krijgen, hij ligt nu in de kast, misschien dat ik hem ooit verkoop maar ben er zo tevreden over dat ik hem liever zelf hou :)
Ik heb zelf een 400 en een 480 watt Tagan gehad, die van 480 W zou ik graag gehouden hebben met mijn laatste upgrade, maar ik was toch echt bang dat ik tegen de limiet aanzat ermee. Nu maar eens voor een Antec gekozen, bevalt tot nu toe ook erg goed.
erg vaagjes dit.
ik heb een paar jaar de 480-U15 d8 ik in gebruik en een(1.8 jaar) i-x-eye 600watt, beiden zonder ook maar enkel probleem.
enige lastige is dat een aantal kabels erg dik zijn.
Ja, heb ik ook wel gehad. Maar bij mij heeft een Tagan 480W voeding ook een keer mijn pc gesloopt ( hoezo beveiliging ? ) :'(