Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

Pinjataaa 7 november 2013, 1.691 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Het geluid is echt indrukwekkend.
  • De camera is ideaal voor het uitgaan.
  • Eindelijk een telefoon met een metalen afwerking

Minpunten

• Het formaat, nét iets te groot voor mijn hand, maar hier wen ik nog wel aan.

Na 5 jaar met een iPhone door het leven te zijn gegaan, ben ik nu met veel moeite overgestapt op een Android telefoon, namelijk de HTC One.
Het model heeft mij doen overstappen, wat een pracht van een telefoon.

Het eerste dat mij is opgevallen is de bouw van deze telefoon, hij voelt heel degelijk aan. Hij is lekker dun en goed afgewerkt.

Verder is het geluid echt verbluffend. Voor een telefoon met zo weinig volume is het onvoorstelbaar dat er zo helder geluid uit kan komen.

Scherm
Een mooi groot scherm met heldere kleuren, een goede inkijkhoek en zelf op bespaar-modus nog helder genoeg.

Accuduur
Tot nu toe is de accuduur prima, vergeleken met mijn iPhone 4s ga ik er flink op vooruit. Deze ging nog geen dag mee, met mijn HTC kan ik 1,5 dag bij evenveel gebruik.
Houd er wel rekening mee dat mijn iPhone al 2 jaar oud was.

Gebruiksgemak
Ik was wel even huiverig om over te stappen naar Android van het stabiel werkende iOS.
Na 1 dag met Android geknoeid te hebben merk ik dat het allemaal heel fijn werkt en erg gebruiksvriendelijk is.
HTC Sense heb ik direct uitgeschakeld, mijn hele startscherm werd volgespamd met Facebook/Instagram/Twitter etc, terwijl 3 agenda-punten en een klok voor mij voldoende zijn.

Design
Voor mij de reden om over te stappen naar de telefoon, in de winkel sprong deze telefoon direct naar voren, wat een prachtig design.
Ik vind telefoons met een metalen afwerking sowieso erg tof.
De telefoon is geweldig dun en het zwarte scherm met de lichtmetalen
behuizing zijn superstrak met elkaar "vermengt".
Het enige dat een beetje goedkoop overkomt is het ledje achter de gaatjes van de boxen, maar daar doe ik niet al te moeilijk over :P.
Het is wel even wennen om van een relatief kleine telefoon (iPhone) naar zo'n joekel over te gaan, maar hier wen ik wel aan.

Camera
De camera heeft zijn voor- en nadelen.
Tijdens het uitgaan maakt de telefoon geweldige foto's, je ziet veel meer.
Maak je foto's van landschappen of iets dergelijks, dan is de telefoon wel wat minder. Vergeleken met Samsung en de iPhone zijn de kleuren wat minder en lijkt het wat korrelig als je inzoomt op de foto.
De kleuren zijn wel realistischer. Met mijn vorige iPhone merkte ik vaak dat kleuren niet overeen kwamen met de realiteit, dit klopt op de HTC One wel.

Update 7-11-13 19:30:

De sluitertijd van de camera bij het maken van foto's is echt subliem.
Bij het fotograferen van bijvoorbeeld mijn aquarium, waarbij vissen van links naar rechts racen, krijg ik scherpe foto's.

Featureset
Hier valt weinig over te vermelden, het is een goede complete telefoon. Het bevat infrarood om je televisie e.d. mee te bedienen, maar dit is niet iets dat ik veel zal gebruiken.

Ik heb hem in combinatie met een abonnement, maar in de pricewatch staat hij voor ¤480,- en dat vind ik een hele nette prijs.

Bereik
Dit is vergeleken met mijn iPhone een heerlijke verbetering. Op mijn werkplek zit ik nu standaard op HSDPA, terwijl mijn iPhone hier telkens op UMTS of GPRS sprong.
Verder lijkt de WIFI ook erg sterk te zijn, maar dit heb ik nog niet goed kunnen testen.

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?