Toshiba Satellite A300D-135 Review

EnghNewbie 13 oktober 2008, 693 views

Toshiba Satellite A300D-135

Pluspunten

• Kwalitatieve afwerking;
  • Mooi helder scherm;
  • Vol geluid door Harman Kardon speakers;
  • Bovengemiddelde prestatie door AMD chip in combinatie met 3MB intern geheugen;
  • Gunstige prijsstelling.

Minpunten

• Korte gebruiksduur batterij;
  • Geen lichtgewicht (2,7 Kg);
  • Beschadigingsgevoelig door pianolak afwerking.

De Toshiba Satellite A300D ziet er met de pianolak afwerking heel erg stylisch uit. Het maakt het notebook daarmee wel weer beschadigingsgevoeliger.

De prestaties zijn met de AMD-chip (AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core Processor TK-57, 1.9 GHz) en 3MB intern geheugen voor dagelijks en "huishoudelijk" gebruik bovengemiddeld, hetgeen ook voor de 250MB harde schijf geldt. Het notebook is tevens van alle gemakken voorzien:
- 15,4" Toshiba TruBriteŽ WXGA TFT High Brightness beeldscherm,
- ATI Mobility Radeon™ HD 3470 supporting HyperMemory™ technology,
- Harman Kardon speakers,
- 10/100 LAN / Wireless LAN b/g,
- 4 USB aansluitingen,
- Enz.

Zelf heb ik de Vista (Home) installatie vervangen door XP Professional en daarmee lijkt het notebook sneller en solider te werken. Temeer omdat ik naast de Office Suite ook nog zakelijk applicaties gebruik. Meest teleurstellend is de gebruiksduur van de batterij, die houdt het bij normaal gebruik nog geen uur vol. Voor zakelijke en mobiele toepassingen is dit notebook daarom minder geschikt. Bijvoorbeeld een Powerpointpresentatie vraagt dan snel al een stopcontact in de buurt. Met z'n 2,7 kilo is het notebook geen lichte in een wereld waar steeds meer geldt "size does matter", maar dan natuurlijk wel kleiner, draagbaarder en mobieler.

Nu heb ik dit notebook een paar maanden geleden voor rond de 600 euro (incl. BTW) nieuw op de kop weten te tikken en dat maakt de paar tekortkomingen ten opzichte van de prijs en de overige kwaliteiten voor mij een prima aanschaf.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A300D-135?

Verder zou ik de lak eerder krasgevoelig noemen ipv beschadigingsgevoelig, dat is iets te dramatisch.
naast de 3MB RAM moet het formaat van de HDD ook in GB's staan

Weet je zeker dat de power opties goed staan , want een uurtje is echt te weinig voor een moderne 15,4" laptop. Heb je de juiste processor drivers geinstalleerd en het juiste power scheme gekozen?
Heb je ook een accu meting met vista gedaan? misschien dat daar de fabrieks drivers/instellingen beter waren

[Reactie gewijzigd door Prulleman op 13 oktober 2008 15:16]

Tsja.. Bovengemiddelde prestaties met 3MB intern geheugen? Kan ik me niets bij voorstellen. Dat haalde 't in '94 al niet eens meer.. :)

Ik neem aan dat je 3GB bedoelt, anders ben je behoorlijk opgelicht. :P

Overigens zou het leuk zijn om ook nog wat benchmarkjes hier neer te gooien. Ik weet nu weinig hiervan, behalve dan dat het 'Bovengemiddelde prestatie door AMD chip in combinatie met 3MB intern geheugen' haalt.

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 13 oktober 2008 14:48]