Epson Workforce WF-3540DTWF Review

bilgy_no1 4 november 2013, 655 views

Epson Workforce WF-3540DTWF

Pluspunten

• Complete featureset
  • Goede prijs
  • Verbruikskosten laag

Minpunten

• Uitgebreide eerste installatie

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Featureset
Zeer complete printer die eigenlijk alles kan wat je überhaupt zou willen. Automatische documentinvoer, automatisch dubbelzijdig printen, verschillende papiersoorten (tot A4). Voor thuisgebruik of klein kantoor kun je hiermee prima uit de voeten.

Drivers en Stabiliteit
Qua stabiliteit nog geen problemen ervaren. Het instellen kost wel enige tijd, maar dat heeft ook met de vele functies te maken. Je kunt de printer online beheren, zoals bijvoorbeeld het invoeren van e-mailadressen waarvandaan een printopdracht kan worden verzonden, of waarnaartoe een document kan worden gescand. Even doorheenbijten, want daarna kun je echt veelzijdig aan de slag.

Met meer gebruik zal ik dit oordeel verder aanpassen.

Inktverbruik
Kan ik nog niet beoordelen. Zal het na langer gebruik aanvullen.

Ik heb ¤129 betaald voor deze printer en dat is inclusief een normale set cartridges twv ongeveer ¤50 (geen 'starter kit'). Gezien de zeer complete functionaliteit vind ik het een goede prijs. Het gemak van automatisch dubbelzijdig printen is mij ook heel wat waard. Mijn vorige printer (HP 2108 AiO) kon dat niet en ook het handmatig dubbelzijdig printen ging nooit goed, omdat de printer dan weer teveel vellen tegelijk doorvoerde.

De cartridges zijn, zoals voor iedere printer, best prijzig. Epson heeft echter ook XXL-cartridges en die zijn per ml nog wat voordeliger. Zo heb je voor ongeveer ¤20 een zwarte XXL waarmee je 945 pagina's zou moeten kunnen afdrukken. Flink goedkoper dan mijn vorige HP in het gebruik.

Scansnelheid
Gewoon prima. Niet zo snel als professionele kantoormachine, maar wel OK.

Scankwaliteit
Paar proefscans gemaakt en die zagen er zeer goed uit. Goede details en kleurweergave.

Afdruksnelheid
Zowel op papier als in de praktijd zeer snel.

Afdrukkwaliteit
Teksten die met deze printer zijn gedrukt zijn erg prettig leesbaar door de hoge resolutie. Nog geen foto's afgedrukt op fotopapier, maar op een gewoon A4-tje zag dat er ook al indrukwekkend uit.

Algemene Beoordeling
Zeer tevreden met de keuze van deze printer.

Heb jij ook een Epson Workforce WF-3540DTWF?