Enermax Acrylux Review

camperen 30 oktober 2013, 313 views

Enermax Acrylux

Ik zocht een toetsenbord dat lekker wegtypt. Kort ervoor had ik een goedkoop exemplaar van Trust gekocht. Ondanks de prijs, gewoon spijt en zonde van het geld. Dus ik keek weer naar Logitech, die was mij daarvoor wel bevallen. Dit toetsenbord had van die schaarmechanismen. Misschien blijft dat langer heel? De tijd zal het leren. Het bordje typt inderdaad lekker weg. Iets wat lichtere aanslag dan wat bij de logitech was. Die is wat zwaarder en heeft een meer 'klik'punt. Het doet wat het doen moet. Ok, dan nu mopperen; Het eerste wat me opviel was de felle rode verlichting linksbovenin. Een fel rood verlicht merklogo. Zocht direct al een plakplaatje om erover te leggen. Die vond ik niet. Ik begon ook de onderkant te onderzoeken of ik het toetsenbord open kon schroeven of ik die printbanen door kon krassen, danwel een andere weerstand in kon solderen. Bij het verwijderen van het eerste rubberen dopje zag ik al dat er geen schroeven in zaten. Probeerde met een mesje het ding open te wrikkken, maar dat ging niet zonder grote schade geschieden. Heb er nu maar wat opgelegd. In de toekomst ga ik daar wat aan doen! Achtelijke eikels het zo fel te maken.
De rechterbovenhoek branden de 3 symbolen ook zo fel. Bah! De stand van het toetsenbord ligt vrij plat. Er zitten geen opklapstandjes onder. Als ik later het toetsenbord meer gekanteld wil hebben, kan ik altijd afstandbusjes lijmen. Dat rubberen voetje er af, waar ik net over schreef, op die plek een afstandbusje en dan het rubberen voetje er weer op. Het gewicht doet zwaar aan. Dus het toetsenbord schuift niet zo makkelijk weg.
Er zit ook een 'brillen'doekje bij. Kunnen de vingers van de glimmende rand afgepoetst worden. Tsja...
De allereerste opstart is stekker erin, even wachten totdat windows klaar is en gebruiken. Zo simpel gaat dat.
Een aardigheidje is dat aan beide kanten een usb aansluiting zit van het bord.

Al met al een prima klopbord voor dit geld. Overweg zelfs een tweede aan te schaffen, want de prijs en gebruik ervan bevalt me wel.

Heb jij ook een Enermax Acrylux?