AOpen QF50A Review

ZMarre 14 mei 2005, 617 views

AOpen QF50A

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • uitermate stil
  • degelijkheid
  • strak design zonder franjes

Minpunten

• ietswat moeilijkere installatie

Kwaliteit voeding Score: 4
Zoals ik in mn eerdere review over de H430 ook al zei: dit is gewoon dé case voor een mooie nette en prijsbewustte desktop.

Hij is ruim groot genoeg om al je benodigde hardware in te steken. (Ok geen tien HDD's, maar dat is ook niet het publiek waarvoor deze case gemaakt is)

Qua uiterlijk ziet hij er strak uit, gewoon netjes zwart met stukje zilver in, geen ThermalTake of Asus Ventro toestanden. Perfect om in de huiskamer of op een bureau naast een strak TFT'tje te staan :-)

Bouwkwaliteit is supergoed. Hij voelt uitermate stevig aan, bestaat uit stevig ijzer, heeft geen scherpe randen.

Enige minpunt aan deze case is het feit dat hij weinig inbouwconfort biedt. Geen sliders voor de HDD's en 5.25" drives, en de interne ijzeren afdekplaatjes van de 5.25" drives verwijderen is echt een pijn in de kont... Ook heeft het ding geen uitneembare mobotray (alhoewel er zelfs nog steeds high-end cases zijn die dat niet hebben...)

Koeling is RUIM voldoende voor een standaard desktop. Eén 120mm fan in de voeding, één 120mm fan aan de achterzijde, perforaties in het zijpanel ter hoogte van de graka, en een verstelbare airduct van het zijpaneel naar de cpu.

De voeding is topkwaliteit, trekt alle systemen die ik daarmee heb samengesteld, gaande van K7 over K8 tot Prescott. Het ding is zowat de meest stille PSU die ik ooit in mn handen heb gehad (trouwens ook de zwaarste, zelfs mn Antec 480W is licht daartegen), heeft gesplitste 12V rails, en draad en molexen genoeg.

Last but not least: de prijs is ENORM scherp gezien wat je ervoor krijgt. Er bestaat IMHO geen betere prijs/kwaliteitsverhouding op de markt. Zeker als je weet dat een losse voeding al evenveel kost als deze kast+kwalitatieve voeding :Y)

Conclusie: ik raad deze case aan iedereen aan die mij ooit al eens advies heeft gevraagd, en geen extreme eisen stelt aan zijn case.

Heb jij ook een AOpen QF50A?

ik snap dat negatieve puntje niet :?

ik werk er altijd mee, en ik vind het prima kasten om mee te werken, en vol te bouwen. ik heb er althans nog nooit problemen mee gehad

prima kast dus
even mezelf quoten:

Laat maar iets weten als je het nog niet snapt :z