Specificaties 8,9" (1024x600), 120GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire One A150-Aw Review

Bas Hekking 9 oktober 2008, laatste update op 9 oktober 2008, 1.189 views

Acer Aspire One A150-Aw

Pluspunten

• Linpus is gebruikersvriendelijk
  • Alle benodigde programmas reeds geinstalleerd
  • Fijn toetsenbord
  • Snel
  • Licht

Minpunten

• Batterijduur
  • Wat kleine hacks nodig voor veeleisende gebruikers

Fantastisch apparaat. De geinstalleerde linux distributie Linpus is prima. Linpus is erg intiutief, linux leken zullen weinig moeite hebben. Na het opstarten verschijnt het hoofdmenu, met alle applicaties die je kan gebruiken. Vrijwel alle standaard applicaties zijn al geinstalleerd.

Wil je echter wat wijzigen aan linpus, bijvoorbeeld andere programmas installeren of inplaats van het hoofdmenu gewoon de desktop tonen, dan zullen wat 'hacks' uitgevoerd moeten worden. Voor iemand die niet bang is van computers of enige basis ervaring heeft met linux is dit niet al te ingewikkeld. Hoe dat moet staat op vele fora vermeld.

Het enige echte nadeel is de batterijduur. Bij nader inzien had ik liever een 6 cell batterij gehad, maar die waren nog niet beschikbaar toen ik het kocht. Er zit echter een knop op het toetsenbord waarmee je wifi uit kan zetten wat resulteerd in een vele langere battarijduur.

Heb jij ook een Acer Aspire One A150-Aw?

Toevallig, ik had dit ding ook willen aanschaffen. Niets aan te merken op deze review hoor. Maar ik vond dit appartaat niet fijn typen. Dus bij deze een tip: ga eerst proberen, niet meteen bestellen via internet. :)