ASRock K7S8X Review

Pluspunten

• Snel
  • Passief gekoeld
  • Veel dingen onboard

Minpunten

• Ondersteuning van AsRock
  • Geen S-ATA/RAID en FireWire
  • Het layout is niet bepaald doorgedacht

Layout Score: 3
Algemene beoordeling:

Gaaf bordje voor ¤ 39. Het belangrijkste zit erop en het werkt allemaal top, absoluut geen verschil qua prestatie vergeleken bij een soortgelijkig Asus/MSI bord.

Featureset:

Geen S-ATA/RAID (heb ik ook niet nodig) en geen FireWire. Sound Onboard gebruik ik niet omdat ik een SoundBlaster Audigy (FireWire) heb. USB2 werkt gewoon zoals het hoort, net zoals de andere poorten.

Layout:

Klein bordje, allemaal wat dicht op elkaar. Bij het 4e/5e PCI Slot zitten de connectoren voor front USB/front Audio bij sommige kaarten in de weg, beetje slordig. Verder zit de powerconnector (20/24 pins) en het geheugen wel akelig dicht bij elkaar.

Prestaties:

Fantastisch, zoals eerder gezegt.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:

Nog geen een keer een vastloper gehad in 9 maanden, voor ¤ 39 is dat wel fabelachtig. Dit heeft ook cker met mijn PSU te maken, die goed presteert (H600B).

Compatibiliteit:

Alle PCI-kaarten deden het in een keer, net zoals de IDE-apparaten, enz. Alleen de standby functie werkt totaal niet, zowel S3 als S4. Ik heb AsRock hierover bericht, maar helaas.

Ondersteuning door fabrikant:

Slecht...Geen reactie op 3 mails...BIOS wordt wel af en toe bijgewerkt. De site is ook rommelig en vooral...koreaans...

Prijs:

Wat wil je meer voor ¤ 39. Echt top!

Heb jij ook een ASRock K7S8X?

Heb dit bordje ook..
Ik zoch een goedkoop en goed bordje..
En dit bordje kwam ik tegen voor een zeer lage prijs..
Alles werkt perfect alleen werkt bij mij de slaapstand goed.. verder een degelijk bord voor een zachte prijs.. }>