Specificaties 4,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 1020 32GB Zwart Review

churchill9 17 oktober 2013, laatste update op 18 oktober 2013, 1.851 views

Nokia Lumia 1020 32GB Zwart

Pluspunten

• Design
  • Behuizing
  • Camera
  • Windows Phone

Minpunten

• Batterij

Nokia 1020 Review

Ik moet beginnen met zeggen dat ik deze telefoon heb "gekregen" via de Lumia actie van Tweakers. Maar dat ik mij best doe om zo onafhankelijk mogelijk te zijn.

Zelf kocht ik vroeger altijd zonder ook maar naar de concurrentie te kijken.
Maar al vanaf de eerste iphone ben ik overgestapt op Apple en niet meer weggegaan. Heb alle iphones gehad behalve de 3gs.

Maar heb veel reviews gelezen over windows phone en keek er altijd al naar in de telefoon winkels, maar durfde de stap nooit te maken.

Windows Phone

Ik weet dat dit een Nokia review is maar windows phone is daar een onderdeel van.
Ben zeer tevreden met windows phone, als echte iOS gebruiker miste ik wel een paar apps.
Een app die ik elke dag wel gebruik is instagram en die is niet te vinden op WP, maar gelukkig heb je er een hele goede alternatief voor (6tag). Ook een paar games kon ik niet vinden maar daar kan ik mee leven.
De home screen van windows phone vind ik erg leuk en houd me iedere keer weer bezig en daar hou ik wel van als "tweaker".

Het is ook mooi dat je office er gratis bij krijgt.

Het begin

Ben begonnen met het invoeren van al mijn accounts
  • Gmail
  • Hotmail
  • Facebook
  • Twitter

Toen dat klaar was, was mijn hele toestel gepersonaliseerd.
Contacten waren overgezet van hotmail en gmail overal keurig een foto bij, erg netjes gedaan.

Ben meteen alle apps gaan zoeken en kwam er toen achter dat je apps gewoon kon downloaden en betalen via je telefoon rekening, en dat vind ik echt een verbetering. Hiervoor moest ik steeds opzoek naar een winkel waar ik itunes kaarten kon kopen omdat ik geen creditcard heb.

De telefoon zelf (design)

Voordat ik de telefoon in handen kreeg heb ik verschillende reviews op internet gezien, en kreeg er verschillende gevoelens bij.
Hij is plastic en dat stond me niet aan en de grote camera bult vond ik ook maar niets.
Maar nu ik hem zelf in gebruik heb vind ik hem helemaal niet plastic aanvoelen of uitzien. Ook de bult vind ik geen nadeel, ik gebruik hem soms om de telefoon met 1 hand vast te kunnen houden.
Ook in de broekzak heb ik er geen last van.
Conclusie: Ik ben zeer tevreden met het design van de Lumia 1020.

Batterij
Hier kunnen we echt kort over zijn, DIT IS HEEL SLECHT.
Ik stond op het punt mijn iphone te verkopen en de sprong naar nokia met windows phone te maken.
Ik weet nu niet of het aan mijn exemplaar ligt of als dit normaal is, maar met zwaar gebruik haal ik een kwart dag niet en dat is een groot probleem voor mij.

Maar moet er wel bij zeggen dat ik contact heb gehad met nokia en wacht eerst af wat zij me aanraden. er komt dus een update aan.

Nokia software
Ik ben zeer te spreken over de software die nokia bij haar Lumia toestellen levert.
Vooral Here is een mooie app (navigatiesoftware), en zou ik niet zonder willen.
Maar ook de andere apps zijn handig:
  • Nokia Pro Cam
  • Nokia Smart Cam
  • Nokia Panorama
  • Nokia Trailers
  • Nokia Music
Dit zijn niet alle apps van nokia maar deze gebruik ik echt.
Voor mij hadden ze de camera apps mogen combineren tot 1 app.

Camera

Ik ga niet teveel over de camera vertellen omdat bijna elke review daarover gaat en tweakers heeft daar een uitgebreide review over.
Maar over het algemeen maakt de camera mooie foto's en heb je heel veel optie.
En een volwaardige flitser op een telefoon is ook echt handig.

Deze foto is gemaakt met een sluitertijd van 4 seconden

Beeldscherm

Het beeldscherm is over het algemeen mooi, zwart is ook echt zwart en doordat de randen om het scherm ook zwart zijn lijkt het alsof de tiles en tekst op de scherm zweven.

Heb jij ook een Nokia Lumia 1020 32GB Zwart?

Mooi en duidelijk geschreven revieuw.
Dank.
M.b.t je accu problemen.. Welke software draai je? GDR2 of 3? Ik weet niet wat je onder 'zwaar verbruik' verstaat? Ik kijk echt regelmatig op twitter / facebook & whatsapp over de hele dag gezien vrij veel, maar ik haal toch wel 12/15 uur. Vaak als ik thuis ben heb ik nog zo'n 20/30 % over , dit is tegenwoordig volgens mij vrij 'normaal'. Ik heb ook niet het gevoel dat als ik hetzelfde zou doen met een iPhone, dat hij dan veel langer mee zou gaan. Misschien heb je echt een brakke accu / exemplaar of speel/gebruik je apps die extreem beroerd in elkaar zijn gezet.
Ik had GDR2 maar heb GDR3 inmiddels ook al getest. Heb echt niet veel apps op de telefoon en speel ook niet veel spelletjes.
Vandaar dat ik het zo raar vind. Heb al contact met nokia gehad en hij word kostenloos omgewisseld.
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik een zwarte telefoon heb en een witte terug krijg.

Maar zodra ik de nieuwe heb getest zat ik een update uitbrengen.
mmz ok ik hoop voor je dat 't goedkomt... Als je die witte écht verafschuwd en je wilt graag een zwarte ik zou graag m'n zwarte ruilen voor een gele of een witte ( zie mijn advertentie) dan moet je maar ff een PM sturen. Ik vind zwart echt nét iets te saai :Y)
Ik heb ook een zwarte 1020 en draai inmiddels bijna een week op GDR3.
Haal makkelijk een dag met wifi, bluetooth, whatsapp en facebook...

Moet ik zeggen dat wanneer ik een zoot foto's met flitser neem dat het wel hard gaat met batterij, maar daarvoor heb je eventueel de camera grip met extra accu ingebouwd.

Had bij mijn 925 ook een wireless charging cover en thuis en op kantoor een kussentje liggen. Werkt ook echt perfect en zorgt er voor dat je eigenlijk altijd weg gaat met 100% batterij.