Synology DiskStation DS1812+ Review

xp2002 17 oktober 2013, 604 views

Synology DiskStation DS1812+

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Stil
  • Stabiel
  • Snelle, degelijke dataoverdracht

Minpunten

• Vrij duur
  • Elke nieuwe schijf die je toevoegt moet minstens zo groot zijn als de grootste schijf die je hebt gebruikt in het volume. Dus denk na voordat je je huidige schijven toevoegt aan deze Synology.

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik gebruik deze nu al ruim een half jaar (en hij is al bijna vol, dus hoog tijd voor een DX513 uitbreiding). Met name voor het archiveren van videoprojecten. Ik heb er 6 x 2TB schijven + 2 x 3TB schijven in gezet. Het geheel werkt als een zonnetje. Via het gigabit netwerk eenvoudig te benaderen zowel via macs en pc's. Via de webbrowser kun je de Synology eenvoudig onderhouden. Opvallend is dat deze kast erg stil is. Hij heeft 2 grote ventilators aan de achterkant. Toen het in de zomer erg warm werd begon ie wat meer geluid te maken, maar niet storend. Je kunt ervoor kiezen om van alle schijven 1 groot volume te maken, maar je kunt er ook voor kiezen om meerdere volumes te maken. Ik heb ervoor gekozen om 1 groot (uitbreidbaar met nieuwe harddisks) volume te maken met 1 schijf redundantie. Dus als 1 schijf van de volume kapot gaat, krijg ik een waarschuwing en moet deze worden vervangen zonder dat er data verloren gaat. Je kunt er ook voor kiezen om 2 schijf redundantie in te schakelen, dan ben je extra beveiligd. Uiteraard houd je dan minder TB's ruimte over als je daarvoor kiest. Ik ben in ieder geval heel tevreden en kan (nu is er een nieuwere versie: de 1813+) iedereen dit systeem aanraden.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS1812+?

Je uitleg is correct. Zie onderstaande URL voor de volledige uitleg van SHR.

Can the SHR Volume accept drives of smaller capacity once a SHR volume has been created?

For clarification, if starting out with a SHR Volume utilizing 1TB drives, then all drives which are added or replaced to the SHR Volume must be equal or greater than 1TB. A 500GB drive cannot be added into an existing SHR (or Classic RAID) Volume, and have that storage pool of the smaller drive be utilized within the Volume.
Kan je dit punt uitleggen: Elke nieuwe schijf die je toevoegt moet minstens zo groot zijn als de grootste schijf die je hebt gebruikt in het volume. Dus denk na voordat je je huidige schijven toevoegt aan deze Synology.
Ik heb daar geen last van namelijk (SHR volume).
prima, stel:
je hebt al een 3TB schijf gebruikt in slot 1 en je wilt het volume uitbreiden, dan moet je minstens een 3TB schijf of groter toevoegen in bijv. slot 2. Je kunt dan niet een 2TB schijf toevoegen. (althans niet in mijn configuratie)
Andersom kan het wel (wat ik heb gedaan): eerst al mijn 2TB schijven toegevoegd, dat waren 6 stuks en vervolgens nog 2 x 3TB schijven toegevoegd. Ik heb even gecontroleerd: ik gebruik SHR met 1 schijf fouttolerantie.