Logitech X-530 Review
Inleiding, ik heb dit setje nu al 2 jaar, denk ik, mijn setje heeft last van het welbekende plopjesprobleem, en hij ontvangt ook radio (een of ander duitse 80's zender. Maar los daarvan vind ik dit setje zeker een goed waard. Ik Beordeel deze set dus als een set die eigenlijk geen plopjes vertoond/of laat horen. De speakers kostten destijds iets van 70-80 Euro ~~Featureset~~ 5.1 heb ik gekozen omdat ik vaak game, met EAX en surround sound is dit handig om alles om je heen te horen, ook heb kijk ik regelmatig films op mijn pc, dus dan is Surround ook zeer prettig. Helaas zit de bas control aan de subwoofer, dan moet ik onder mijn hele bureau kruipen om de bas te verandern, de volume zit rechtsvoor, opzich heb ik hier geen...
Pluspunten
Mooi, Strak uiterlijk Redelijke geluidskwaliteit per euro Stevig, kan een stootje hebben
Minpunten
(-Plopjes, Ongewenste radio ontvangst) kan tussen haakjes, ik heb gezegd de set los hiervan te beoordelen. Netje voor de speakers is niet erg stevig Plaatsing volume en bas knop
Eindoordeel
Maar los daarvan vind ik dit setje zeker een goed waard.
Ik Beordeel deze set dus als een set die eigenlijk geen plopjes vertoond/of laat horen.
De speakers kostten destijds iets van 70-80 Euro
~~Featureset~
5.1 heb ik gekozen omdat ik vaak game, met EAX en surround sound is dit handig om alles om je heen te horen, ook heb kijk ik regelmatig films op mijn pc, dus dan is Surround ook zeer prettig.
Helaas zit de bas control aan de subwoofer, dan moet ik onder mijn hele bureau kruipen om de bas te verandern, de volume zit rechtsvoor, opzich heb ik hier geen problemen mee maar het zou handiger zijn om alles op een afzonderlijk kastje te zetten.
Featureset: Goed want: 5.1.
Geen Zeer Goed want: toch een beetje slechte plaatsing volume/bas knoppen
~~Bouwkwaliteit en afwerking~
Ik heb de speakers niet uitgebreidt op bouwkwaliteit getest maar ze zijn wel een redelijk aantal keer gevallen, tot nu toe heb ik geen beschadigingen behalve dat er een gaatje in het netje van de speaker rechtsvoor zit.
De speakers zijn van hout met een voetje van plastic er zit een dun, licht elastisch netje voor de speakers.
Bouwkwaliteit/Afwerking: Goed want, redelijk design ,stevig.
Geen Zeer Goed want, Netje coor de speakers is niet heel stevig, scheurt gemakkelijk.
~~Vormgeving~
Persoonlijk vind ik de speakers mooi, geen topdesign maar toch, ze mogen er zijn.
Daarom een Goed
~~Geluidskwaliteit muziek/Films/Games~
Ik beoordeel deze 2 categorieen samen omdat daar volgens mij niet zoveel verschil tussen zit, nu ben ik niet de grootste mierenneuker, dus ga niet zeuren dat er verschil tussen zit, dat begrijp ik heel goed.
Naar mijn idee is de Geluidskwaliteit prima, ik ben niet zo'n kwaliteitsgoeroe maar ik vind het een mooi vol geluid, de bas kan nog iets heviger, maar over het algemeen klaag ik niet.
Goed want: Mooi vol geluid, voor de prijs
Geen Zeer Goed want: het geluid kan beter vergeleken met de harman kardons van een kennis van mij.
~~Midden en hoge tonenweergave~
Hier heb ik geen mening over, want dit heb ik niet uitgebreid getest/geprobeerd.
~~Basweergave~
Edit: na nog ff een paar liedjes geluisterd te hebben en een paar games gespeeld, moet ik dit onderdeel compleet verandern, Bij sommige Liedjes is de bas op 50% idd te hard, maar Als je een liedje met veel bas luisterd dan is de bas op 60~70% prima!
Goed want, Bas is met liedjes met weinig bas te hard, Maar met liedjes met veel bas prima..
~~Prijs~
Ik geef de prijs een Goed want de set is vrij goedkoop en is kwa kwaliteit zn geld wel waard, Er waren oip dat moment voor deze prijs (70-80 Euro) betere maar zeker ook een aantal slechtere setjes in omloop
Ik zou hem nu niet meer aanraden, plopjes etc. en er zijn weer nieuwere setjes, maar toen op dat moment had ik hem zeker wel aangeraden.
Reacties (10)
De X-540 ! Een revisie van de 530, maar in alle opzichten beter!
En over de bass, die is inderdaad te hard, je kunt hem niet uitdoen, en op meer dan 40% is het ombenullig hard, als je bass nodig hebt zeer handig
Ik heb hem zelf op mijn xbox360 (540 editie), deze komt standaard met een adaptor, de 530 niet.
Dus een conclusie, als je hierin geintresseerd bent, koop dan de 540, die is zijn meerprijs meer dan waard.
Maar als ik bijvoorbeeld een liedje van James Blunt opzet dan is ihij wel erg prominent aanwezig, maar als ik dan daartogenover een Mixtape van Vato Gonzalez draai dan is de bas prima!!
1: nog nooit radio op ontvangen, na reviews gelezen te hebben, expres me oor op de speakers gezet maar niks.
2: plopjes? ik snap nog steeds niks wat mensen daar mee bedoelen.
De woofer die voor bass bestemd is is in mijn mening niet sterk genoeg, maar dat krijg je als je bassdoof bent.
3: nadat ik de bassvolume knop een tijdje niet meer gebruikt heb en een creative x-fi xtreme gamer geluidskaart gebruikt werkt het knopje niet meer zo best, bass valt af en toe weg en komt soms helemaal niet meer wanneer ik em aanraak.
4: met sommige dingen geeft hij idd net iets te veel bass, maar met muziek kan ik er soms niet genoeg van hebben en dan laat ie het afweten.
Maar voor de prijs die ik toen voor betaald heb vind ik dit nog steeds wel een aardig setje.
Alleen zo jammer dat de kabels voor de achterspeakers altijd zo goedkoop kort moeten
Ik heb nu Eminem opstaan, dar is de bass precies goed voor
Maar als je dan James Blunt of Chris Ledoux voor neemt, dan is het weer iets te veel!
Goede review verder!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn