Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson W910i Zwart Review

detonator422 30 september 2008, laatste update op 30 september 2008, 549 views

Sony Ericsson W910i Zwart

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Shake control =) en andere leuke functies
  • Software

Minpunten

• Prijs!
  • Slechte speaker
  • 'Toetsenbord' rammelt na enkele dagen

Mijn trouwe SE K610i gaf het na een fikse regenbui op de fiets op. De reparatiekosten waren hoger dan de waarde van de GSM op dat moment. Het leek mij het beste om een nieuwe aan te schaffen.

Ik heb hem besteld bij Zercom, en de volgende dag lag hij al in de brievenbus.

Wat tref je aan in de doos:

- Het toestel zelf, uiteraard
- Een mooie in-ear headset
- De accu
- Boekjes in alle Europese talen zo ongeveer
- Acculader
- 2 GB geheugenkaartje (Was een speciale actie)

Het toestel zelf

Ziet er op het eerste gezicht zeer goed uit, mooi groot & helder scherm, netjes vormgegeven knopjes. De achterkant is vrij goed krasbestendig, het scherm daarentegen niet. Op de voorkant, boven het schermpje zitten knopjes, waarmee je direct in het foto album komt, dat is wel handig. Uiteraard vinden we aan de bovenkant de aan/uit knop, en de Walkman toets, waarmee je direct bij de muziekspeler uitkomt. Deze toets gebruik je ook voor de shakecontrol. Verder is er nog een knopje voor de fotocamera.

Features

De camera is opzich goed, je kunt er (mits het donker is) redelijk goede foto's mee maken, maar het had beter gekund, zeker voor deze prijs. Verder kun je in de foto-stand niet zoomen, maar in de filmmodus wel.

De muziekspeler is vrij overzichtelijk en makkelijk te gebruiken, hoewel hij wel 'lagg' heeft bij het afspelen van muziek. (Dan is hij erg langzaam met het openen van albums etc.) De speaker had, zeker voor een Walkman telefoon veel beter gekund. Het volume is niet optimaal, en de kwaliteit is minder als wat je zou verwachten van een walkman phone.

De software is zoals gebruikelijk bij Sony Ericsson naar mijn mening perfect. Mooie, overzichtelijke menu's etc. Ik heb veel gelezen dat andere mensen die een W910i bezitten vaak te maken krijgen met 'random reboots', dat de telefoon zonder enige reden opnieuw opstart. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, dit komt bij mij dus niet voor! Er staan een aantal leuke games en applicaties op; bijvoorbeeld Marble Madness, dit werkt met de motion control, dat wil zeggen dat je de telefoon moet bewegen om een knikker te laten rollen etc. Ook staat er standaard Music Mate op. Dat is een erg geinig programma; je kunt 4 verschillende drums instellen, en als je dan naar voren, links, rechts of naar achteren beweegt, hoor je een andere 'drum'. Erg leuk als quote op een verjaardag :+

De accu gaat ongeveer 3~4 dagen mee, ik luister vaker muziek via de meegeleverde headset. Binnen 2 uur is hij van 10% tot 100% opgeladen.

De gadgets

Er zitten een aantal leuke gadgets op deze telefoon, zoals de shake-control en Sensme. Je kunt van de ingebouwde radio fragmenten opnemen, en met behulp van TrackId kun je de artiest, album etc achterhalen. Voor deze en de vele andere gadgets is een internetverbinding vereist, en dat wil nog wel eens prijzig zijn.

Bouwkwaliteit

Dit viel in het begin nog mee, maar na enkele dagen na aanschaffing 'rammelen' de toetsen, die je naar onder moet schuiven om ze te gebruiken. Op zich geen groot probleem, wel heel erg irritant als je het mij vraagt. De rest is verder in orde qua bouwkwaliteit.

Internet

Een ongelimiteerd internet abonnement is zeker aan te raden, zo kun je honderden spellen, thema's applicaties en nog veel meer downloaden.

Geen slechte telefoon, ziet er goed uit. Ik had er iets meer van verwacht, zeker van de speaker op deze walkman telefoon. Het dagelijks gebruik bevalt goed.Hij is wel aan de prijzige kant.

Ik raad een W760i aan als zeer goed alternatief! O-)

Heb jij ook een Sony Ericsson W910i Zwart?

Slechte speaker? En dat voor een W serie van Sony? Ik zit juist te asen op deze en heb veel gelezen inmiddels maar bij de negatieve eigenschappen las ik zeker niet dat er een slechte speaker inzat of dat er slecht geluid uitkwam. Dit was zelfs goed.

Kunnen anderen dit bevestigen?