AMD Athlon II X2 X2 270 Boxed Review

Schlumpie 9 oktober 2013, laatste update op 9 december 2013, 368 views

AMD Athlon II X2 X2 270 Boxed

Pluspunten

• Zeer goed te overclocken
  • Zeer snel
  • Wordt niet erg warm

Minpunten

• Stock koeling is niet de beste die er is

Heb deze processor gekocht bij het bouwen van mijn nieuwe pc, en ik moet zeggen dat deze zeer goed bevalt. Ik gebruik mijn computer voornamelijk om filmpjes te kijken, documenten te typen en te programmeren. Daar heb ik geen 8-core voor nodig.

Inhoud van de doos
In de verpakking van deze processor zit:
-Een heatsink met ventilator(vier-pins)
-De processor zelf
-Een boekje
-Een AMD Athlon sticker

Ik vond de verpakking moeilijk te openen, en uiteindelijk heb ik deze half moeten scheuren om alles uit het doosje te krijgen. Het doosje van de heatsink is wel makkelijk te openen.

Installatie
Het installeren van de processor was zeer gemakkelijk. Binnen 40 seconden was deze met heatsink en al ge´nstalleerd.

Stock koeler
De stock koeler heb ik zo snel mogelijk vervangen, aangezien ik hem niet wilde overclocken zonder goede koeling en hij al behoorlijk warm werd na een half uur Prime95(ongeveer 55-60C). De koeler wordt wel met van te voren aangebrachte koelpasta geleverd, dus het installeren is wel zeer simpel.

Gamen
Met deze processor kun je zo nu en dan prima gamen. Voor de hardcore-gamers kan ik iets anders aanraden, maar als je zo nu en dan een spelletje speelt doet deze het prima. Ik heb overigens alleen gegamet(Portal 2, GTA 4) met een overclock.

Overclock
Deze processor is zeer goed te overclocken. Op zijn standaard voltage draait hij probleemloos op 4.2 gHz. Ik heb hem nooit overclocked met zijn standaard koeling. Ik heb 4.4 gehaald, maar dit was eenmalig(voor de lol) aangezien ik hem tot 1.6V moest overvolten hiervoor. Ik kan momenteel geen linkje vinden, maar ik heb ergens gelezen dat iemand hem bij -40C tot 5 gHz had overclocked.
Edit: Ik heb de link gevonden, de overclock was op de Athlon II X2 255, de kleinere broer van de 270. http://www.overclock.net/...on-ii-255-x2-overclocking

Core unlocker
Bij deze processor is het niet mogelijk om cores te unlocken, aangezien dual-core processoren van AMD geen vergrendelde cores hebben

Al met al is dit een goede processor, maar om echt veel te gamen zou ik toch iets anders kopen.

Heb jij ook een AMD Athlon II X2 X2 270 Boxed?

Ik wilde eerst een nieuwe computer bouwen met de processor uit mijn oude pc, en op internet stond dat de oude processor een am3 socket had, dus had ik een am3+ moederbord besteld. Helaas bleek later dat deze processor een am2 socket had, en niet paste. Toen heb ik maar de Athlon 270 gekocht, aangezien ik bijna door al mijn geld heen was een geen geld had voor een betere. Het moederbord had ik toen al ge´nstalleerd. Er zijn voor zover ik weet geen am3(+) APU's.
ah, dat kan gebeuren. Wel mooi dat het opgelost is :)