Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 3 Zwart Review

Maasje 7 oktober 2013, 3.728 views

Samsung Galaxy Note 3 Zwart

Pluspunten

• Beeldscherm Full HD
  • Accu
  • Prachtig & robuust design
  • Qualcomm processor
  • Werkgeheugen

Minpunten

• Camera aan de achterkant steekt uit, en is erg kras gevoelig op deze manier.
  • Scherpe randjes aan de poort voor de oplaad / USB kabel
  • Geluidskwaliteit speaker onder aan het toestel.
  • Prijs wat aan de hoge kant.

Ik heb de Note 3 nu een week in gebruik en kan zeggen dat ik ondanks de nieuwe ervaring met een phablet erg tevreden ben over het toestel!
Hiervoor heb ik een Galaxy S3 mini gehad, en dit werd voor mijn dagelijkse bezigheden echt te klein. Om dan gelijk naar het andere uiterste over te stappen was voor mij daarom ook een grote stap en heb er toch best een tijd over nagedacht, maar heb er tot heden geen spijt van!!

Inhoud doos:
Doos van de Samsung Galaxy Note 3:
- Galaxy Note 3
- Adapter
- USB 3 micro USB kabel
- Headset
- Handleiding
- Accu 3200mah
- Klem ( voor het vervangen van je stylus puntjes)
- Genoeg stylus puntjes

Toen ik de doos open maakte vond ik het enigszins jammer dat ik een witte oplader en oplaadkabel erbij heb zitten, aangezien ik voor de zwarte note heb gekozen had ik ook wel verwacht dat de accessoires ook zwart zouden zijn, maar hier is mee te leven.

Beeldscherm:
Het beeldscherm is echt prachtig, zeker gezien het scherm van de galaxy s3 mini is dit voor mij een wereld van verschil.

Accu:
In het begin vond ik dat de accu erg snel leeg was, maar dat is natuurlijk omdat het nog nieuw is. Nu ik de telefoon overdag toch redelijke veel gebruik met apps als facebook, whatsapp, youtube, e-mail, nieuws apps, heb ik van 5;00 uur in de ochtend tot 23;00 in de avond gemiddeld nog 40-50% over van de batterij. Dit is voor mij meer als voldoende aangezien ik het geen probleem vind de telefoon iedere avond aan de lader te hangen.

Stylus / S-pen:
Deze optie was voor mij niet echt nodig geweest aangezien ik er de meer waarde niet echt van in zie. typen gaat voor mij nog altijd sneller via het toetsenbord dan zelf schrijven. Maar dit is een persoonlijke kwestie, dus zal de stylus voor anderen vast een uitkomst bieden.

Bouwkwaliteit / Design:
Allereerst het Design, en dan wel Design met een hoofdletter want dit maal hadden ze dit in mijn opzicht niet beter kunnen doen. Een ruwe achterkant in een leer achtige look & een ijzeren rand om het toestel in combinatie met het Gorilla Glass 3 is voor mij echt een uitkomst en ben blij dat samsung hiervoor gekozen heeft. Het voelt aan alsof de telefoon onverwoestbaar is. Maar er zitten toch wel wat kleine min puntjes aan het design, en dat is de aansluiting voor USB / oplaad kabel. op de manier hoe ik de telefoon vast pak zit ik met mijn vingers in de scherpe randjes van de aansluiting aan de onderkant, en dit is niet prettig en begint na verloop van tijd te irriteren. Ook het uitsteken van de camera aan de achterkant is iet wat vervelend omdat dit natuurlijk snel beschadigd, maar dit valt tot nu toe nog mee.

Luidspreker:
De plaats van de luidspreker is niet heel gunstig en hier komt ook zeker voor het vlaggenschip van Samsung zeer matig geluid uit. Dit is echt een achteruitgang ten opzichte van wat ik gewend bij budget toestellen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 3 Zwart?

Reviews door de redactie