Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 3 Zwart Review

ictinteresse 7 oktober 2013, laatste update op 9 oktober 2013, 13.431 views

Samsung Galaxy Note 3 Zwart

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Snelheid
  • Accu
  • Uiterlijk
  • Geheugen
  • Opties
  • Snelheid van laden
  • Camera
  • Galaxy Gear
  • S-Pen

Minpunten

• Afwerking wanneer de S-pen in het toestel zit
  • Uitstekende metalen rand van de camera achter
  • Te gevoelige Homebutton

Update:
Review van de Samsung Galaxy Gear geplaatst + een link onderaan geplaatst.
Meer foto's toegevoegd & de foto's klikbaar gemaakt zodat de foto's niet gelijk het hele scherm vullen.
Review wat uitgebreid!

Sinds korte tijd ben ik de trotse bezitter van een Samsung Galaxy Note 3 32GB Zwart in combinatie met de Samsung Galaxy Gear Zwart.

Hiervoor had ik de Note 2 dus qua formaat van de doos keek ik niet meer op.

Doos van de Samsung Galaxy Note 3:
- Galaxy Note 3
- USB oplader
- USB 3 micro USB kabel
- Headset
- Extra oortjes
- Handleiding
- Accu
- Schroefje + klem (voor de styluspen)

Doos van de Samsung Galaxy Gear:
- Samsung Galaxy Gear
- Oplader
- Dock (om de Gear op te laden)

Blijft altijd leuk om zulke dingen uit te pakken, ik was dus ook zeer enthousiast.

Ik druk mijn micro-simkaart & mijn 32GB Kingston class 10 geheugenkaartje in de Note 3, verwijder het plastic aan de voor- & achterkant en druk het toestel aan.
Wat direct opviel, de snelheid van opstarten in verhouding met de Note 2, deze was een stukje sneller & wat een prachtig beeld!

Aan grootte hoefde ik niet te wennen aangezien ik van een Note 2 afkom, wel lijkt het scherm stukken groter dan de note 2 terwijl het niet zoveel scheelt.

Na de standaard instellingen ingesteld te hebben kon ik gaan spelen. (ook hierbij zou ik 50GB gratis Dropbox ruimte krijgen voor 2 jaar lang, deze heb ik echter niet gekregen. Waarschijnlijk omdat van mijn vorige S3 & Note 2 nog niet afgelopen is?)

Apps:

Aangezien ik behoorlijk wat Apps had geinstalleerd op mijn Note 2, is de Note 3 deze automatisch gaan downloaden & installeren op de Note 3. Heerlijk dat je ze niet weer 1 voor 1 zelf moet installeren.
Ik speel best veel CSR racing en was bang dat ik helemaal opnieuw moest beginnen op de Note 3. Na het openen van de app op de Note 3 vroeg hij of hij de gegevens moest overnemen van de Note 2, dit heb ik natuurlijk direct gedaan zodat ik niet weer opnieuw moest beginnen.
Apps openen naar mijn mening sneller, een hogere resolutie wat mij persoonlijk erg opvalt & bevalt!
Dit is mijn standaard "homepage". Ik heb ervoor gekozen om de standaard weer widget te laten staan, aangezien ik deze best wel mooi & nuttig vind. (Smaak valt te twisten).

Geheugen:
De standaard uitvoering beschikt over 32GB interne geheugen, dit is uit te breiden met een maximum van 64GB MicroSD kaart. Persoonlijk heb ik er een 32GB MicroSD Kingston Class 10 kaart in. Ik beschik best wel over veel foto's op mijn geheugenkaart, hierbij liep mijn Note 2 weleens vast bij het laden van de galerij, op de Note 3 heb ik hier tot nog toe geen last van.

Het ram-geheugen is uitgebreid met 3GB ram waarvan je fysiek "maar"2,38GB kan gebruiken. Tot nog toe geen problemen gehad dat het geheugen over de 2,2GB gebruikt werd.
Foto van het totale ram-geheugen. Op het moment van maken van de foto draaien er 7 apps.

Scherm:

Het scherm is echt een verademing, goed gedaan Samsung! Beeld is echt scherp, helder & net realiteit!
In verhouding met de Note 2 is dit scherm dus iets groter en daar pluk ik ook de vruchten van.
Foto van de vergrendelscherm.

Uiterlijk:

Het geheel van dit toestel spreekt mij aan. Zelf ben ik niet zo bezig met: "Dit had je beter met dat materiaal kunnen uitvoeren etc. etc.". Ik geniet ervan en heb er tot nog toe geen op of aanmerkingen op. Door de "ribbeltjes" aan de zijkant vind ik hem ook lekker in de hand liggen & heb ook het gevoel dat ik echt grip heb.
Let niet op het stof wat te zien is (onhandig iets gedaan)

Foto van de achterkant. Persoonlijke mening: Prachtig gedaan Samsung (Los van het uitstekende camerarandje).

Accu:

Persoonlijk had ik toch het gevoel dat de accu van de Note 2 langer meeging. Ik moet wel eerlijk aangeven dat ik op de Note 2 alleen Wifi altijd aanhad, GPS, Bluetooth stonden bijna altijd uit. Op de Note 3 heb ik Wifi, Bluetooth & GPS gewoon aanstaan.
Ik heb heel intensief gebruik gemaakt van de Note 3 (nog steeds) en ik ga toch wel makkelijk 1 dag mee met de accu.

Gemiddeld verbruik over 1 dag de eerste paar dagen:
- CSR racing gemiddeld 2 uur (best zware app)
- Internetten (helderheid op hederst) gemiddeld 1 uur
- FF6(Fast Furious 6 ) - gemiddeld 2 uur (ook best zware app)
- Een aantal overige spellen - gemiddeld 1 uur
- Spelen met de instellingen - gemiddeld 30 minuten
- Bluetooth, GPS & Wi-fi aan

Hierbij had ik aan het einde van de dag circa 20% over. Nou heb ik me laten vertellen dat de accu pas zijn volledige capaciteit heeft na gemiddeld 1 week. Ik ben hier zeer over te spreken!
Dit zijn de standaard snelkoppelingen(als je van boven naar beneden veegt zie je er minder, dit is de uitgeklapte versie)

S-pen:

De S-pen is op alle gebieden uitgewerkt. Toch vond ik de pen bij de Note 2 beter verwerkt in het design van het toestel dan bij de Note 3. Je voelt hem duidelijk uitsteken aan de onderkant & achterkant. Het pennetje moet je er uitduwen met je nagel.

De mogelijkheden zijn zeker uitgebreid t.o.v. de Note 2. Of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet, maar altijd leuk als gadget en om te "showen"
Hierop zie je hoe Samsung de Spen heeft verwerkt. Het "gaatje" aan de zijkant is een extra microfoon.

Opladen:

De Note 3 is uitgevoerd met een USB 3 Micro USB kabel, alhoewel je deze ook gewoon kan opladen met een "standaard" Micro USB lader/label.
De USB 3 lader zit een stuk steviger in het toestel dan de "standaard" (lader van de Note 2 bijv.)
Ik merk ook dat de Note 3 sneller is opgeladen dan de Note 2.
In het midden zie je de USB3.0 Micro USB aansluiting. Als je goed kijkt zie je in het rechter gedeelte de aansluiting voor een "standaard" micro USB aansluiting.
Het meest rechter "gaatje" is de microfoon. Het linker roostertje is de luidspreker.

Overige opmerkingen:

De luidspreker zit voor mij precies op een plek waar het toestel op mijn hand/vinger rust aangezien ik het toestel vaak in mijn rechterhand vasthoudt, hierdoor wordt de volume automatisch gedempt. Deze had van mij best op een andere plek gemogen, aan de andere kant stoor ik mij er niet aan.
De Home-button is echt gevoelig. Soms zit ik een app en wil ik iets op het scherm aanklikken en dan glij je over de home-button heen. Dan merk je echt gelijk dat de knop echt gevoelig is, kan soms best hinderend zijn.
De camera steekt een beetje uit aan de achterkant, hierdoor krijg je na verloop van tijd denk ik krassen op de metalen rand van de camera bij het neerzetten van je toestel zonder gebruik van een hoesje o.i.d. Dit zal echter het gebruik van de camera niet be´nvloeden.

De Note 3 gebruik ik in een leren hoesje, hier wat foto's daarvan.

De Samsung Galaxy Gear:

De horloge is in grootte verstelbaar. Nou heb ik best wel dikke polsen en past hij dan ook net goed genoeg bij mij.
Als ik de horloge draag heb ik ook echt het gevoel dat ik een horloge draag maar hij zit toch heerlijk.

De Gear had naar mijn mening beter uitgewerkt mogen worden, een aantal opties die in mijn ogen de Gear nog gewilder had gemaakt:
- Filmpjes en/of muziek kunnen afspelen op de gear zelf.
- Opladen zonder de dock, nu moet je de Gear eerst in een dock klikken waarna je in de dock de oplader plugt. Dit heeft als nadeel dat je altijd de dock bij je moet hebben als je de Gear wilt opladen.
- Nadat je een foto of filmpje heb gemaakt moet je deze handmatig naar de Note 3 sturen. De Gear slaat de filmpjes en of foto's op op zijn eigen geheugen van 4GB. Jammer dat je deze niet kan uitbreiden.

De Galaxy Gear gaat bij mij ongeveer 3 tot 4 dagen mee, dat is zeer positief vind ikzelf.

Ik heb geen vastlopers gehad en de Gear reageert gewoon snel & goed.
De camera vind ik nog best goed voor een camera van 1,9MP & de videocamera ook.

Al met al ben ik toch te spreken over de Gear en is het een leuke maar ook aanvullende gadget op je toestel. Ik kan de Gear dan ook aanraden.

Als ik de nieuwsberichten/geruchten lees met betrekking tot de Gear & samsung komen er nog best wat opties voor de Gear. Ik kan niet wachten.

Hier een review van de Samsung Galaxy Gear:

Als er toch nog vragen zijn stel die dan aub via de DM aangezien ik niet dagelijks de commentaren bij deze review zal doorlezen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 3 Zwart?

Reviews door de redactie

Hierbij een tip -> Terug "knop" op de galaxy Gear is het sliden van boven naar beneden ;)..
Top. Dank je wel voor je tip! Heb het even aangepast in de review.
Niet een heel on-topic reactie (hulde voor de foto's trouwens), maar op de doos van de Gear staat 'Life is by design'. Wat zou dat in hemelsnaam moeten betekenen?!
Ik weet niet wat het echt zou moeten betekenen.
Mijn gevoel zegt iets in de trend van:
Ga het leven door in stijl, waarmee ze op de gear doelen?
@jorrit91

"Het leven is zoals het is. En de gear hoort daat dus gewoon bij"

zonder gear heb je dus geen leven:)

[Reactie gewijzigd door Sayko op 11 oktober 2013 15:47]

Ik denk dat ze bedoelen dat het leven is zoals het is ontworpen. Klinkt naar mijn idee een beetje zweverig, religieus zelfs... Maar misschien bedoelen ze dat ze meegaan met het originele ontwerp van de mens/het leven. Ofzo.
DIe vraag kun je beter bij samsung achter laten dan hier.... als ik een paar Nike's review vraag je mij toch ook niet waar de heel 'just do it' nu op slaat :P
- Filmpjes en/of muziek kunnen afspelen op de gear zelf.
Serieus? Je koopt een 5.7" telefoon, en vindt het een gemis dat je niet op je horloge een filmpje kan kijken... 8)7
Deze reactie slaat kant noch wal. Als je het even nog een keer doorleest staat er toch echt wat anders nl:
Mooie review!

Ik zou alleen nog wel eventjes wat doen aan je plaatjes, ze vallen door de grote maar half op het scherm en dat ziet er erg slordig uit. Daarbij heb je op het laatste alle plaatjes er nog een keer ingezet, opzich mooi. Maar neemt wel een hoop ruimte in, misschien mooier om er kleine thumbnails van te maken net zoals bij de redactie reviews.

Ik zou ook het gedeelte van de galaxy gear een een nieuwe review zetten bij de Galaxy gear, en vanuit deze review daarnaar verwijzen.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 8 oktober 2013 17:24]

Dank je wel voor de aanvulling. Ik was al een mooiere oplossing aan het zoeken met betrekking tot de foto's.
Review voor de gear zelf zal ik nog wat proberen uit te werken & er een losse review van maken.

Dank je wel voor het meedenken.
Goede review. Ik heb de Note 3 zelf ook sinds 'ie uit is (afgelopen vrijdag) hier in Canada, maar ik heb ook geen extra Dropbox opslag gekregen. Waarschijnlijk zit het er gewoon niet bij bij deze telefoon?
Voor de rest ben ik er ook heel erg tevreden mee, een fantastisch scherm en bloedsnel! De accu doet erg lang mee :)

[Reactie gewijzigd door jpkhakv221999 op 8 oktober 2013 22:36]

Bij mijn toestel stond er heel duidelijk bij tijdens het instellen dat ik 50GB extra opslagruimte zou krijgen 2 jaar lang bij Dropbox.

De rest kan ik alleen beamen.
Inderdaad, heb het even bij Dropbox opgezocht, en daar staat dat je maar ÚÚn keer van deze promotie gebruik kunt maken. Dus als je de 50 GB al van de Note 2 hebt, dan krijg je 'em niet van de Note 3.
Dan heb ik geluk gehad. Ik had eerst een Galaxy S3 en daarna de Note 2.
Van beide acties heb ik de 50GB dropbox ruimte gekregen.

Toch een geluk bij ongeluk
Ik vraag me hoe het bij zit dan. Ik zou hier heel blij mee zijn. Heb nu een note 3 besteld en mijn oude HTC One X heb ik ook nog (daarbij als eerste telefoon die dropbox ruimte mee gaf 25GB) heb ik al 1,5jaar genoten van dropbox. Wat een heerlijk programma.

Ik zou echt gaan smilen als ik nu weer 50GB erbij krijg!

Mooie review en ben al erg benieuwd om te mogen spelen met mijn toestel. Zou wel een mooie verandering zijn van mijn one x. Verder vind ik de foto's die je er bij zet een beetje meh-meh. Dit doordat er een enorme reflexie op lijkt te zitten van een raam? Klein puntje van mij. Verder echt top allemaal!

De gear ga ik er zelf niet bij kopen. 300 euro voor een horloge dat niet eens de tijd continue laat zien, vaak opgeladen moet worden, en dit doormiddel van een soort dock? Ook is het niet zo'n slim ding.. Dus ik zeg nee tegen deze "smart" watch ^^
Volgens de voorwaarden van Dropbox is het een actie dat je eenmalig voor 2 jaar 50GB krijgt. Jij kreeg bij de HTC 25GB dus ik denk dat je het moet krijgen maar weet het niet zeker.

Er zit inderdaad een reflectie op van een raam, maar daar moet doorheen/overheen te zien zijn. (Dit is overigens niet zo op alle foto's).

Wat betreft de Gear ben ik het niet eens met Tweakers, als je mijn eigen review leest m.b.t. de Gear zie je dat ik er veel langer mee doe als tweakers. Ook de tijd continu weergeven heb IK GEEN problemen mee.
Overigens is er ook een app voor de Gear die alle notificaties laat zien, wat bijv. de Smartwatch van Sony nog steeds niet heeft.

Ik ben er hartstikke tevreden mee en kan alleen maar zeggen hoe minder mensen de Gear aanschaffen des te exclusiever hij blijft.
Alhoewel je jezelf echt tekort doet om de Gear er niet bij aan te schaffen.
Dank voor de snelle reactie! Het is ook slechts een klein storend puntje. Maar verder zijn de foto's uberhaupt al top!

Ik ben slechts een student en dus is 300 euro extra voor wat ik een gimmick noem op het moment totaal niet nodig. Ik pak liever dan mijn mobiel even uit mijn zak. Het ziet er natuurlijk wel erg strak en mooi uit. Dat wel. (ik ga zo even je review lezen over de gear, dit nog niet gedaan!)

Verder keek ik een beetje reviews op het internet over de telefoon zelf. En hier zijn een vriendelijke dame dat ze erg veel last had van het pentile scherm (oftewel samsungs manier om pixels te weergeven) wat ook bij de S4 gebeurd. Daar had ze totaal geen last hievan. Maar bij de Note 3 wel (omdat dit tenslotte een groter scherm is en net iets minder ppi heeft) Als je veel inzoomde zag je volgens haar veel zwarte punten die er niet horen te zijn. Hoe kijk jij hier tegen op? :)
Het is inderdaad wat geld wat de Gear moet kosten maar in mijn ogen meer dan waard. Ik gaf mijn punten hierboven aan omdat je in mijn ogen de Gear "afkraakte" en dan dus in mijn ogen zeer onterecht.

Zelf heb ik totaal geen last van zwarte punten, laat haar eens een screenshot plaatsen?
Om het eerlijk te beoordelen moet er 1 foto die volgens haar op de Note 3 bij veel inzoomen zwarte punten weergeeft, dit dan NIET op de S4 doen. De foto moet natuurlijk van dezelfde kwaliteit zijn om een eerlijke verhouding aan te geven.

Dat de S4 meer ppi heeft als de Note 3 is algemeen bekend, doch in mijn ogen is de S4 niet vergelijkbaar met de Note 3 wat echt een beest van een toestel is.
In haar verdere video van een uur lang nam ze het terug van het scherm en zei ze dat het al bij al een prachtig scherm was.

Nu even voor mij. Ik heb hem sinds vanmorgen en wow wat een pracht toestel! Wat is die pen handig (bijv met swipen) en even snel dingen opschrijven...! En het scherm.. WOW :)

Nu wachten op een s-view case. helaas uitverkocht bij coolblue... hopelijk dat ik 'm snel kan krijgen want elke beschadiging is doodzonde!
Altijd goed om te horen dat ze dan toch veellovend is.

Persoonlijk vind ik de S-view case niet aantrekkelijk, dit is persoonlijke smaak. Daarom ben ik ook hartstikke blij met mijn eigen hoesje.

Als je ergens met de Gear kan spelen, DOEN! En dan wordt je zelf overtuigd om voor de Gear te sparen.

Heb je trouwens een link naar de video van de dame en de bewering daarvoor van diezelfde dame?
Ik zit nu zelf op het toestel. Zie even niet hoe ik de link kan kopiŰren. Maar je moet even op YouTube opzoeken: Note 3: all you need to know. Ook daar herhaald ze dat stukje. Spoel even naar het stuk waar het over t scherm gaat. Duurt anders lang! Het scherm is juist groter en scherper dan de HTC one X. Kleuren springen er af, realistisch? Nee HTC had neutrale kleuren. Maar dit is juist mooi!
Je kan iets kopiŰren door er op te drukken met je vinger en je vinger erop te houden totdat er aan de bovenkant een menu-tje opent.

Ik zal later dat filmpje gaan opzoeken. Dus ze vergelijkt het toestel met de HTC One X en de Galaxy S4?
De HTC One X is een verouderd toestel met de nieuwe One die al enige tijd uit is.
Nee ik vergelijk de kleuren even met de one X. Zij vergeleek het met de note 2 en s4 dacht ik!

Even editje: Heb nu de normale case gekocht (niet de view) Ziet er wel strakker uit en sowieso een handige case! Lekker licht. Beschermt goed, niet dik. Enige wat mist is een magneetje zoiets. En de prijs. Jezus maar ach! Dure telefoon gaan we niet kakken over de case. Verder in de MM de Gear geprobeerd. Leuk maar nee niet mijn ding :)

[Reactie gewijzigd door CristianSchriev op 30 oktober 2013 15:54]

Mooie review en ontzettend gaaf dat je ook de Gear erbij gekocht hebt! Als pionier kun je over een paar maanden vast met waardevolle feedback komen qua gebruik.

Nog 1 vraagje over de Note3, een veelgelezen klacht is de soms onlogische keuzes in de Samsung schil qua menu en de hoeveelheid 'bloatware'. In hoeverre stoort dit jou?
Met betrekking tot de onlogische keuzes van Samsung:
Ik lees er inderdaad meer over. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, misschien ook omdat ik al een aantal jaren gebruik maak van Samsungs android toestellen dat het me niet eens meer opvalt.

Met betrekking tot de hoeveelheid Bloatware:
Ik werk al een aantal jaren met Samsungs Android toestellen, naar mijn mening is er op de Note 3 een extra hoeveelheid bloatware ge´nstalleerd op de Note 3 i.v.m. andere Samsung toestellen.
Degene die zich hieraan stoort kan natuurlijk altijd een custom rom installeren om er vanaf te zijn.

Wat voor de 1 een totaal nutteloze app is kan voor een ander juist van belang zijn. Ik stoor me er in ieder geval niet aan.
Leuke review! Ook gewoon leuk om te lezen hoe het ding werkt, en die foto's maken het af :)
Mooie review! Vind het zelf ook een top toestel. Alleen heb ik geen last van de 'te gevoelige home button' moet deze namelijk erg hard indrukken?
Voor de mensen die willen weten hoeveel bloatware er echt opzit... Bijna 700 mb.
Mooie review!

Wat toevallig dat ik ook van een S3, Note 2 naar de Note 3 wil. :p
Inmiddels heb ik ook een review van de Galaxy Gear online gezet. Deze is hier te vinden:
productreview: Samsung Galaxy Gear Zwart review door ictinteresse