Cooler Master Blizzard T2 Review

maratropa 5 oktober 2013, laatste update op 15 april 2014, 409 views

Cooler Master Blizzard T2

Pluspunten

• Goedkoop
  • Licht
  • Fan makkelijk er op en af

Minpunten

• Onregelmatig contactoppervlak, zelf bijschuren bijna verplicht.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Aangezien er al meerdere reviews zijn, ga ik dat niet allemaal herhalen, maar toch even wat extra info geven die me opviel bij deze koeler.

Voor 13 euro was mijn verwachting natuurlijk niet zo hoog, maar ik wilde op een zo'n goedkoop mogelijke manier een socket 771 quadcore Core 2 Xeon cpu met een TDP van 120 Watt koelen. Voor een dubbeltje op de eerste rang dus. :) Als ik deze cpu onder prime rond de 80 graden zou kunnen houden dan was ik al tevreden.

Ik had er 2 gekocht, en toen ik ze uitpakte zag ik al snel waar ze o.a. op bespaard hadden: het contactoppervlak bestaande uit platgeslagen en gevijlde heatpipes is onregelmatig, bij 1 zelfs ZEER. Dit zou resulteren in een zeer slecht contact en dus een slechte hitteoverdracht. Jammer, dat lijkt me toch 1 van de belangrijkste aspecten van zo'n product. Ik neem aan dat het afvijlen nogal slordig gedaan wordt.

Ik heb ze beide eerst met korrel 100 en toen met korrel 320 bijgeschuurd op een vlakke tafel. Niet eens op glas en ook niet tot het spiegelde, alles beter dan hoe ze uit de doos kwamen dacht ik. Daarnaast heb ik ze natuurlijk wat bewerkt zodat ze op een socket 771 zouden passen.

Tot mijn vreugd hielden ze toen de cpu (met de meegeleverde pasta en fan rond de 5 volt, dus stil en weinig flow!) rond de 60 graden, belast met Prime95. Dit is dus echt prima voor deze cheap-ass koeler.

Je zou bijna denken dat ze het er om doen, zodat je de duurdere koelers gaat overwegen. :)

Iig, ik ben tevreden, maar let op het contactoppervlak.

• Xeon x5460 4x 3,16ghz

Heb jij ook een Cooler Master Blizzard T2?

Heb je de koelers getest voor het schuren ?

Je geeft 2 sterren voor compatibiliteit terwijl deze koeler geen support heeft voor deze socket.

Welke temperatuur laten de stockkoelers zien ?

Welke behuizing is in gebruik ?

Enige afbeeldingen zou mooi zijn, zeker ivm de aanpassing naar socket 771

[Reactie gewijzigd door OPELOPA op 5 oktober 2013 23:46]

Terechte vragen;

- Koelers niet getest voor het schuren.

- Hij heeft idd geen support voor dit socket (maar dat is begrijpelijk) maar met een wat betere base en een 2011 klem zou je er nog best een 2011 cpu mee kunnen koelen. Of je dat wilt is natuurlijk een andere vraag :) Maar vandaar de lage compatibiliteit. Al mis ik eigenlijk een "bouwkwaliteit en afwerking" rating..

- Geen stockkoelers getest (niet aanwezig).

- Geen behuizing gebruikt.

- Heb geen plaatjes helaas, alles weer uit elkaar en opgeruimd :)

[Reactie gewijzigd door maratropa op 6 oktober 2013 12:45]

bekende issue bij el cheapo koelers van CM.
Om exact die reden lever ik builds alleen maar met Scythe koelers (of corsair waterloops)
Scythe levert namelijk WEL een perfecte spiegel af =)