Kobo Glo Zwart Review
Op de hardware review die hierop verschijnen heb ik niet zoveel toe te voegen. Zelf koop regelmatig engelstalige boeken. Mijn vorige Ereader, een Nook van Barnes and Noble was dat erg simpel. De Kobo shop is echter een stuk slechter dan die van bv Barnes and Noble. Boeken zijn slecht te vinden en het interface is wel heel simpel. Het aanbod van Nederlandse boeken is beperkt en duurder dan Bol.com. Blijkbaar wil men het geld niet via de hardware verdienen maar door de gedwongen winkelneering. Het overzetten van mijn DRM beveiligde BN bibliotheek via het BN desktop programma ging niet. Voor de Nederlandse boeken zou het mogelijk moeten zijn om BOL.COM te gebruiken in combinatie met Adobe Digital Edities en ook dat kreeg ik niet aan de praat.
Pluspunten
Handzaam
Minpunten
Slechte winkel voor ebooks
Eindoordeel
De Kobo shop is echter een stuk slechter dan die van bv Barnes and Noble. Boeken zijn slecht te vinden en het interface is wel heel simpel.
Het aanbod van Nederlandse boeken is beperkt en duurder dan Bol.com.
Blijkbaar wil men het geld niet via de hardware verdienen maar door de gedwongen winkelneering.
Het overzetten van mijn DRM beveiligde BN bibliotheek via het BN desktop programma ging niet. Voor de Nederlandse boeken zou het mogelijk moeten zijn om BOL.COM te gebruiken in combinatie met Adobe Digital Edities en ook dat kreeg ik niet aan de praat.
Mijn oplossing is om gebruik te maken van Calibre. Welliswaar is het niet mogelijk om DRM beveiligde boeken te beheren, maar www.lifehacker.com beschreef deze week een methode om hier omheen te gaan. Deze oplossing werkt zowel voor BN als bij Bol gekochte boeken uitstekend.
Reacties (4)
En waarom ben je niet voor de Aura HD (pricewatch: Kobo Aura HD (Zwart, 6.8") gegaan?
Die is wat duurder, kan een overweging zijn, maar heeft een iets groter scherm en een veel hogere resolutie.
Ik wilde eerst voor een Sony PRS-T2 gaan omdat die lichter is dan de Glo en populairder. Ik kwam er echter achter dat die geen backlight heeft (net als de PRS-T3 trouwens
Overigens is nu de pricewatch: Kobo Aura (Zwart, 6") uit. Dit is in feite de Kobo Glo met kleinere afmetingen (ook 1/5 dunner) en een iets lager gewicht.
[Reactie gewijzigd door Fleximex op 23 juli 2024 22:07]
Ik wilde geen echte hardware review doen, maar ik vind het een erg kale ereader. Geen mogelijkheid om muziek af te spelen. De opzet van de bibliotheek is simpel. En de pdf worden beroerd afgespeeld, iets wat beter zou moeten kunnen bij deze resolutie.
Verder was de enige knop op mijn apparaat al kapot. Ook vind ik het contrast bij niet backlight wat minder. Reageert traag op menu.
Maar wil je gewoon epub lezen, dan is het een prima apparaat. Ligt lekker in de hand, backlight uitstekend. Eenvoudige bediening. Ben er wel tevreden mee.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn