Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Zwart Review

TimvandenBelt 2 oktober 2013, laatste update op 2 oktober 2013, 760 views

Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Zwart

Pluspunten

• Fijn in de hand.
  • Makkelijk connectie maken

Minpunten

• Plastic behuizing

Zelf ben ik absoluut geen console fan. Maar wou toch voor bepaalde games wel eens graag een controller gebruiken.

Nu heb ik dit waargemaakt met deze XBOX 360 controller.

Het pakketje kwam aan in een simpele verpakking welke redelijk snel uit te pakken was. Ik kreeg de controller, wireless usb sensor, handleiding, installatie cd en batterijen meegeleverd.

Om het aan de praat te krijgen moet je eerst de cd in de computer doen (eerst usb erin stoppen maakt niet uit, is enkel "afgeraden"). Volg de installatie. Doe vervolgens de USB sensor erin. Reboot en je kan hem gebruiken.

Wordt in de meeste games direct herkend. Is dus zeer simpel te gebruiken. Hij werd direct herkend door Steam en: Fifa 13, Euro Truck Sim, Final Fantasy XIV. Portal 2 ook maar die wilt dat de controller player 2 is, wat niet zo maar te wijzigen is. Dit moet via de console van Portal. Dit ligt dus niet aan de controller.

Nu, als niet console fan vind ik deze controller erg lekker in de hand liggen. Wat ik wel minder vind is dat de behuizing van plastic is. Als je hem goed vastpakt (wat wel eens kan gebeuren tijdens het gamen) hoor je deze namelijk kraken. Dit vind ik persoonlijk minder fijn omdat dat mij een minder solide indruk geeft. Al moet ik erbij zeggen dat ik denk dat deze zo vele vallen kan weerstaan.

Het wireless gedeelte werkt perfect. Hij wordt erg snel herkend en heb nooit een storing gehad. Ik gebruik hem om ongeveer 3M afstand. Hij wordt ook herkend in twee kamers ernaast of zelfs een verdieping lager. Meer zul je echt niet nodig hebben.

De controller werkt met twee AA batterijen. Heb ten tijden van schrijven nog geen idee hoelang ze meegaan, maar heb er tot nu toe al zeker denk ik 25 uur mee gespeeld. Zal dit later mogelijk updaten als ik een betere indicatie hiervoor heb.

Tot slot heeft de controller nog twee aansluitingen (voor en achter) waarbij ik geen idee heb waar ze voor dienen. Dit staat niet beschreven in de meegeleverde handleiding.

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Zwart?

Kort maar krachtige review.
Was je aan het zoeken naar een negatief puntje? (Voor de review?)

Ik heb nog geen controllers gezien die van een ander materiaal zijn dan plastic?

Nog een paar tips om op te nemen in je review:
  • Controller is wireless, wat ik niet kan terug vinden is de stroombron, is dit met accu, batterijen, aandrijfbaar door te fietsen en etc. Dit maakt het niet echt duidelijk. Mits er een accu in zit, wat is de accuduur?
  • Wat is de maximale afstand waarop hij nog kan reageren? kan het door een gesloten deur/muur heen?
  • Met welke spellen heb je het getest? Welke games werdt het direct herkend en welke games niet?(je zegt "meeste")
Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips en het nog ietsjes verder wilt uitwerken. Want ik vind het wel interesant!
Is een erg solide controller hoor.
Heb zelf de bedrade (betere ergonomie voor mij en ik zit toch op 1 m van mijn pc) en die heeft al de nodige mishandelingen doorstaan.

Wat dat betreft is het net als de betere afstandbedieningen, ze kraken, ze verliezen relief, maar je kunt ze 1000x van de bank laten vallen, ze blijven het doen.

offtopic:
eL_Jay denkt met weemoed terug aan de tijd dat gsm's een dergelijke degelijkheid hadden
Yup, Plastic is hier juist een voordeel en het is ook niet echt het slappe soort plastic; ik ken mensen van minder kalme geaardheid die al regelmatig een frisbee actie hebben uitgevoerd. Ik ken geen enkele controller die NIET van plastic is. Metaal/keramiek lijkt me niet fijn om contant vast te houden en buigt niet meer terug/deukt in, en glas... pfff...

Verder ben ik het met de review eens, naar mijn mening de op EEN na beste controller die er is. De beste vind ik de WiiU Pro controller... puur vanwege o.a. de D-Pad.
Bedankt voor de reacties, de review is ge-update.

Ik blijf van mening (blijft een mening hé) dat de plastic behuizing minder solide aanvoelt dan een mogelijk aluminium of iets anders. Daarbij nogmaals, ik ben geen controller gewend dus heb daar geen benul van. Maar moet inderdaad toegeven, ik denk wel dat hij erg stevig is.

Verder heb ik de wireless meer getest. Wat beschrijven over de "accu" van de controller en de spellen waarmee ik het getest heb.

Tot slot nog toegevoegd dat de controller twee aansluitingen heeft waarvan ik geen idee heb wat ze betekenen. Staat nergens vermeld.
de aansluiting aan de onderkant is voor de headset en eventueel toetsenbord module
de aansluiting aan de bovenkant kan gebruikt worden met een play and charge kit, zodat je hem kan opladen tijdens het spelen.
Oh als je een xbox headset erop aansluit kun je deze overigens ook gebruiken in combinatie met programma's als bijvoorbeeld teamspeak ... erg handig vind ik persoonlijk.

Wat ik mis in je review is dat je met de wireless usb dongle meerdere xbox controllers kan laten werken, 4 in totaal dus, je hebt dan dus niet 4 aparte dongles nodig. Bij gebruik van meerdere controllers kun je aan het indicator lampje heel makkelijk zien welke controller je hebt (1/2/3/4).
als je al een xbox controller hebt liggen kun je die gewoon gebruiken bij deze kit , andersom kun je de "pc-versie" ook gewoon met de xbox connecten

Gebruik al jaren een xbox controller voor de PC , en persoonlijk vind ik de support in games erg goed, de meeste games herkennen hem meteen , vaak worden zelfs gewoon de knoppen correct in-game getoond.

Heb nooit moeite gehad met plastic controllers, plastic roest namelijk niet , iets wat wel handig is voor een apparaatje wat je vaak met zweethandjes bediend (muizen zijn ook vrijwel altijd van plastic, vind metaal dus niet echt een voor de hand liggend materiaal) . Het plastic is robuust, die van mij heeft behoorlijk wat abuse te verduren gehad (ahum , kan soms wat fanatiek zijn hahaha)
laat ik het zo zeggen, je moet echt HEEL erg je best doen wil je deze controller kapot krijgen.