ICIDU Wireless PCI-Card 300N Review

Emir55555 1 oktober 2013, 359 views

ICIDU Wireless PCI-Card 300N

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• Niet compitabel
  • Slecht bereik

System OS: Win 7 Ultimate x64
Locatie: 2e verdieping (zolderkamer)

Kocht een nieuwe geassembleerde pc omdat dit goedkoper is, (krap in budget) met deze zelfde reden besloot ik er niet voor te kiezen om de winkel van mijn pc hun eigen wlan-kaart in te laten zetten(tp-link pci 150n). Hier heb ik echter een beetje spijt van gekregen.

Ik kocht deze kaart voor een miezirige 10,-. De problemen ontstonden meteen toen bleek dat de meegeleverde cdrom-drivers niet werken. Ik dus op zoek gaan naar andere drivers op het internet (let op, ik zocht via mijn laptop, niet via windows update) aantal drivers gevonden, allemaal uitgeprobeerd. Het enige wat nog een beetje wilde mee werken zorgde ervoor dat het internetbereik 3-4 streepjes kreeg, dit helaas pas NADAT ik de pc OPNIEUW OPSTARTE. Dus elke keer wanneer ik wilde internetten werd ik gedwongen mijn pc aan te zetten vervolgens op restart te drukken omdat de kaart anders niet werkten. Even gemaild naar Icidu om te vragen of ze hier al een oplossing voor hadden. Hun antwoord: Het spijt ons dat je een defecte kaart hebt ontvangen, wij raden u aan langs de winkel te gaan waar je hem vandaan hebt om dit verder af te handelen (iets in die richting). Dit ding is volgens mij niet defect, ook al valt het signaal een beetje tegen. Het ligt volgens mij gewoon aan het feit dat er geen werkende drivers zijn voor Win7 x64.

Daarnaast wil ik even mededelen dat deze kaart er exact hetzelfde uit ziet als de tp-link 300mbps kaart, dus mocht je twijfelen tussen de twee zou ik gaan voor de tp-link kaart nadat ik dit heb ervaren.

Vervolgens even oude wireless micro-usb-adapter gebruikt, deze deed het meteen met de meegeleverde drivers en had vol bereik waar ik me heel erg over verbaasde.

Heb jij ook een ICIDU Wireless PCI-Card 300N?

Misschien heeft TPlink drivers die werken als het inderdaad hetzelfde kaartje is.
Om heel eerlijk te zijn had ik geen reactie verwacht.
Ik wilde alleen mensen er op aanduiden dat dit een miskoop zou kunnen zijn als ze gebruik maken van hetzelfde besturingssysteem.

Overigens klopt jou opmerking wel, helaas had ik dit al geprobeerd en leverde dit hetzelfde resultaat op. Namelijk, het nodig hebben van een restart voordat het product na behoren gaat werken.
Meeste van deze kaartjes hebben een Atheros chipset, welke je vaak via www.atheros.cz wel een driver voor kunt vinden.

En wat betreft je reboots om een werkende kaart te hebben: waarom toch niet even laten omruilen voor de zekerheid? Nu weet je alsnog niet of de kaart nou defect is of niet...
Ik waardeer jullie hulp,

maar ik ben er vrij wel zeker van dat het aan de compatibiliteit ligt.
De driver die ervoor zorgde dat de kaart het nog enigzins deed had ik van atheros af. Ik heb redelijk verstand van pc's. Ik zal hem binnenkort aansluiten op een van mijn oudere pc's om te kijken of die het daar wel op doet. Ik heb hem in ieder geval niet meer nodig dus doe geen moeite. ;)