Specificaties 2,4GHz WiFi + 4G-router, 10x 1Gbps (en lager) switch - Bekijk alle specificaties

MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN Review

timd93 29 september 2013, 1.044 views

MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN

Pluspunten

• WiFi snelheid & bereik
  • Ondersteuning advanced features (OSPF, Spectrum Scan, etc...)
  • Volledige controle over de instellingen

Minpunten

• Moeilijk in te stellen als je er niets van kent
  • Geen 5Ghz WiFi

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router gekocht om enerzijds mijn volledige snelheid op wifi te kunnen halen (120mbit), anderzijds om te leren werken met andere merken dan Cisco (op professioneel gebied dan).

Ik heb hem gekocht bij www.mikrotik-shop.de voor een ¤120 inclusief verzending. Een koopje als ik vergelijk wat hij kost op andere websites.
Verzending was super, alles snel en goed verpakt toegekregen.

Eenmaal ontvangen had ik wat moeite om hem aan te krijgen, ik had de instructies op de doos niet gelezen.

PROBLEMEN
Ik wel een rebootloop probleem gehad, dat enkel kon opgelost worden door de reset button ingedrukt te houden, dit werd veroorzaakt omdat ik een beta-package had geļnstalleerd dat blijkbaar problemen gaf.

Het is ook aan te raden steeds de nieuwste RouterBOOT (a.k.a BIOS) te downloaden op de productpagina.

Ik had het probleem dat ik WiFi niet aan de praat kreeg, maar het bleek gewoon dat de "wireless" package disabled was. Deze enablen en de router herstarten was de oplossing.

TESTEN

WIFI
Sitecom WL-345 (Ralink RT3572): kon tot 170mbps (signaalsterkte was -60 tot -70).
Linksys WUSB600N (Ralink RT3572): kon tot 170mbps (signaalsterkte was -60 tot -70).
AC Ryan ACR-WN10001 (Realtek RTL8191SU): kon tot 80mbps (signaalsterkte was -60 tot -70).
Wifi in laptop (Realtek RTL8192E) : verbindngsproblemen indien router op een kanaal hoger dan 1, kon tot 50mbps (signaalsterkte was -60 tot -70).

Opmerking: voor de maximale wifi snelheid is het aan te raden een wifi stick/kaart te hebben met minstens 2 antennes (MIMO 2x2) en de router op 40mhz bandbreedte in te stellen. Anders zal je blijven steken rond de 50-60mbps.

LAN = niet getest.

Heb jij ook een MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN?

Je had nog veel goedkoper af geweest als je hier had besteld:

Bedankt voor de tip, kan ik voor andere MikroTik producten zeker gebruiken.