Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 3 Zwart Review

easye88Newbie 27 september 2013, 3.795 views

Samsung Galaxy Note 3 Zwart

Pluspunten

• Hou je van groot? Dan is dit je toestel!
  • Hou je van snel? idem!
  • Accu duur: eerste dag. Na 12 uur intensief gebruik stond de accu op 35 %.
  • Enz. Dit wordt een saai lijstje, lees maar verder op internet.

Minpunten

• Voorlopig de camera lens. Geen echte groothoek.
  • Mono geluid uit een matig speakertje.

De Note 3 nu twee dagen in huis. Een van mijn grootste reden om nu een toestel te kopen was de aanwezigheid van een virtual machine of sandbox. BYOD (bring your own device) is altijd lastig geweest omdat na het installeren van de bedrijfs-email je toestel wordt overgeleverd aan de grillen van de IT afdeling. Als je bijvoorbeeld niet binnen een gestelde periode je wachtwoord veranderd wordt je toestel leeg gemaakt. In 2012 was er al een virtual machine voor android gemaakt door VM-ware. Dit was echt een VM in een VM (want alle processen zijn in Android tenslotte VM's).
Samsung heeft echter ook speciale apps gekeurd voor gebruik binnen de beveiligde omgeving. Je kan dus niet zomaar van alles installeren binnen deze omgeving.
Na het opstarten van Samsung KNOX (dat waarschijnlijk is genoemd naar legerpost Fort Knox in de VS) wordt gevraagd naar je eigen inlog voor deze beveiligde omgeving. Daarna is het installeren van de bedrijfsemail net zo makkelijk als zonder KNOX. Ik heb van twee bedrijven de email ge´nstalleerd. Dit bijt elkaar blijkbaar niet. In het manifest scherm worden wel verschillende voorwaarden gesteld. Maar ze zijn in dezelfde email client ge´nstalleerd.
Dus hulde voorlopig aan Samsung op dit front. Maar zien wat er over twee maanden wordt gemekkerd door de IT afdelingen...

Verder is het zoals iedereen al schrijft een fantastisch lekker snel toestel. Ik heb nog lang niet alles kunnen inrichten zoals ik dat zou willen maar dat komt de komende dagen wel.
Wat mij wel opviel is de camera. En dan in het bijzonder de lens. De NOTE 2 heeft een kleiner brandpuntafstand (lees: meer groothoek) dan de NOTE 3! Als je het zou moeten vergelijken is de NOTE 2 35 mm groothoek en de NOTE 3 50 mm standaard lens. Echt opvallend. Dit is in alle resoluties in vergelijking met deze twee toestellen. Als ik het zo beoordeel lijkt het erop dat ongeacht de stand van de functie 'slimme stabilisatie' (die het beeld 'digitaal' stabiliseert) het beeld altijd digitaal wordt ingezoomd. Je mist dus altijd een stuk van het oppervlak van de CCD.

Tot zover even dit stukkie. Misschien binnenkort weer meer over mijn ervaringen met de NOTE 3.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 3 Zwart?

Reviews door de redactie

Dus KNOX is een app, waarin je een android installatie te zien krijgt, en daarin heb je je bedrijfsdingen?
Samsung KNOX is een onderdeel van de firmware. Geen losse app. Hiervoor moet je je besturingssysteem aanpassen. Ook voor andere apparaten wordt nieuwe firmware ontwikkeld waarin KNOX zit. Zie onderstaande link.

Maar... Kan 'ie ook bellen? En zo ja, lukt dat ook goed? Is het scherm fijn om naar te kijken? Geluidskwaliteit acceptabel? Hoe lang gaat de accu mee?
Ik heb probleem met wifi snelheden .
Op 2.4ghz haal ik 8Mbps en met mijn note 1 haal ik dan 25Mbps en op 5ghz haalt mijn note 3 het ene moment 110Mbps en het volgende moment 45 Mbps.
Een 45 mb download via playstore duurt of 3 seconden of 45 seconden.
Misschien ligt het aan mijn router ?( asus rt-n66u)
Volgens samsung service punt komt er binnen een week een update dus misschien een nieuwe radio...

Mijn batterij is nu , na bijna 24 uur , nog 48% ( browsen ,paar levels angry birds , beetje youtube , 5ghz wifi)
Met "zwaar" gebruik is ie aan het eind v/d dag wel leeg

Verder vind ik het GAT voor de usb 3.0 heel irritant .
Ik laat de telefoon veel op mijn pink rusten en het gat voor het opladen heeft een scherp randje..
Gebruik ik mijn andere hand dan sluit mijn pink de tevens aan de onderkant geplaatste speaker af.( snel een goed hoesje scoren :) )