Specificaties Dual core @ 2,66GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8200 Boxed Review

unglaublich 22 september 2008, laatste update op 26 oktober 2008, 1.382 views

Intel Core 2 Duo E8200 Boxed

Pluspunten

• Snel
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Onnauwkeurige temperatuur sensor.

Hoe & Wat?

Ik heb deze processor nu een halfjaar geleden bij Alternate.nl gekocht voor een bedrag van 140,-. Eenmaal thuis bezorgd kreeg ik een verpakte doos met daarin de boxed versie van de Intel Core 2 Duo E8200, een van de eerste 45nm processoren. In de doos zat natuurlijk de processor en de stock koeler.

Installatie & Gebruik

De installatie was eenvoudig. Je plaatst de processor en koeler, en drukt dan de 4 pinnetjes van de koeler aan. De PC eenmaal opgebouwd, zette ik de PC aan. Gelijk naar het BIOS om daar de instellingen aan te passen en even snel de core temperatuur na vijf minuten idle. 65 graden celsius! Dat vond ik toch echt te veel. Op de koeler was een kleine substantie koelpasta aangebracht, dus daar lag het ook niet aan. Na even zoeken op het internet bleek echter dat de tempratuur sensoren van deze processor niet erg betrouwbaar zijn. Hier liet ik het dan maar bij, en nam de PC met de E8200 in gebruik.

Alles was zeer stabiel, wat mij deed besluiten tot het overclocken van de processor van 2*2,66 naar 2*3,2 Ghz. Met deze instellingen loopt de pc nu al 5 maanden zeer stabiel. Daarop heb ik dan geen punt aan te merken.

Oordeel

Al met al is mijn oordeel positief. De snelheid is niet extreem, maar toch zeer hoog. De prijs kwaliteit verhouding is helemaal goed. Bent u opzoek naar een fatsoenlijke all rounder, dan is deze CPU vast iets voor u.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8200 Boxed?

voor het tempratuur uitlezen wil ik je deze tip megeven gebruik realtemp ;)
en idd jammer datje review zo kort is ik had ook graag wat aparte kopjes gezien met bijv temp, overklokking, prijs prestatie verhouding volgens jezelf, wat benchmarks en een paar foto's zouden leuk zijn success
Als je 1 ster stemt voor deze review, geef dan even aan waarom. Dan kan ik daar aan werken. Want aan een slechte beoordeling zonder kritiek heb ik ook niets. ;)

[Reactie gewijzigd door unglaublich op 22 september 2008 15:58]

Lengte, geen kopjes, geen fotos/benchmarks.

Kijk ook eens wat mensen doen voor een 5 sterren review.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 22 september 2008 16:14]

Dan ga ik daar aan werken ;)
het is een prima cpu ..
ik heb hem nu ook al 3 maanden ..
en draaid prima op 3.8Ghz
en de FSB op 1900MHz