Specificaties WiFi-N (2,4GHz) max. 300Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WN822N Review

RP_ 21 september 2013, laatste update op 21 september 2013, 1.547 views

TP-Link TL-WN822N

Pluspunten

• Bereik
  • Snelheid
  • Compleet pakket in het doosje
  • Goedkoop

Minpunten

• geen

Dag,

Ik heb 2 van deze apparaatjes in huis en deze gebruik ik dan ook veelvuldig. Op beide systemen zit windows 7 ultimate en het installeren van deze ontvangers is erg gemakkelijk.

Een tijd land is het erg goed gegaan, echter ervaar ik nu vaak problemen met deze ontvangers, op beide pc's valt het internet meerdere keren per dag uit. Kanalen aangepast in mijn netwerk, dit heeft echter geen effect gehad. In mijn kennissenkring zijn meer mensen die deze ontvanger gebruiken en deze lopen tegen dezelfde problemen aan.

Voor de rest doet het zijn werk de verbinding is draadloos ongeveer de helft van een bekabelde aansluiting.

Het bereik is wel goed en het apparaat ziet ook veel netwerken in de buurt.

In het doosje zit alles wat je nodig hebt, usb kabel + ontvanger en een cd, prima!

Ik noem meer pluspunten dan minpunten, maar toch vind ik het wegvallen van de verbinding erg vervelend en wegen de pluspunten daarentegen niet op.
Goedkoop is duurkoop zo blijkt, maar wat verwacht je voor ¤15.

UPDATE:

Verbinding is weer stabiel na het aanschaffen van een sitecom router, namelijk de x6 n900!

Heb jij ook een TP-Link TL-WN822N?

Tja wat zal ik zeggen: wegvallende internetverbindingen, terwijl het zoals je zelf zegt een tijd lang wél goed is gegaan, kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Heb zelf ook een paar van deze apparaatjes in huis én in het kader van helpdesk bij anderen geďnstalleerd.
En nergens problemen.....tenminste niet met wegvallende verbindingen en gerelateerd aan deze apparaatjes :)

[Reactie gewijzigd door wijbro op 21 september 2013 20:15]

Hallo,

Het klopt inderdaad dat wifi interferentie veel voorkom, maar ik vind het wel vreemd dat ook in mijn kennissenkring personen er ineens last van hebben..
Wegvallende verbinding een pluspunt ??