Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Qwerty US Review

AntoonH 18 september 2013, 2.834 views

Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Qwerty US

Pluspunten

• de snelle koppeling met 3 devices is geniaal
  • de schakeltijden vallen me tenopzichte van andere reviews zeer positief mee

Minpunten

• De grote handicap van dit toetsenbord zit hem vooral in het missen van home/end/pgdn/pgup/insert toetsen en het numerieke blok.
  • Ook de laptop truuk met een fake nummeriek blok via een Fn combinatie is niet geimplementeerd.

Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van dit toetsenbord. Vanwege mijn werk ben ik veel onderweg met een laptop, en werk daarnaast veel vanaf mijn werkstation. Het geniale van dit toetsenbord zijn de wisseltoetsen waarbij je met 1 druk op de knop wisselt van het ene device naar het andere. Reviews die ik tegenkwam suggereren schakeltijden van zo rond de 4-5 seconden, maar in de praktijk merk ik dat dit allemaal veel sneller gaat. Zonder exact te meten, heb ik de indruk dat de schakeltijd van 't ene naar 't andere device zo rond de seconde ligt. Dat maakt wisselen van laptop naar werkstation mogelijk zonder irritatie en zonder je handen van het toetsenbord te halen.
Daarnaast ook nog mijn telefoon er aangekoppeld, dus ook mails, sms, whatsapp etc etc zonder gepriegel...

Ik ben erg onder de indruk. 't maakt mijn bureau een stuk overzichtelijker.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Qwerty US?

home end pgdn en pgup kan je bereiken met FN + pijltjestoetsen.

Toetsenbord werkt trouwens ook onder Ubuntu (mbv blueman)
Bedankt voor deze reactie, ik had bijna besloten om het toetsenbord toch maar niet te bestellen omdat dit voor mij wel een groot gemis zou zijn. Misschien zou AntoonH zijn review kunnen aanpassen? :)
Thanx man je bent mijn held ;)
Voor het ontbreken van de home/end etc. toetsen is de oplossing:
FN + pijltje links = home
FN + pijltje rechts = end
etc.

Het went snel, hoor...
Cool!

dat werkt als een trein!
Weet iemand om welke Bluetooth-versie het bij dit toetsenbord gaat?
Zit bij dit toetsenbord de |\-toets op de correcte plaats? (Dus niet tussen de linkershift en Z).

Sinds Logitech dat grapje bij een aantal toetsenborden heeft gedaan ben ik huiverig om een Logitech toetsenbord te kopen.

Het is me genoeg overkomen dat ik Logitech toetsenborden moest terugsturen omdat webwinkels klakkeloos afbeeldingen van de leverancier overnemen zonder zelf eens in de doos te kijken :s

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 20 mei 2014 23:25]

Ik heb hetzelfde! Wil gewoon een 'ouderwetse' indeling, maar Logitech denkt het altijd beter te weten en levert naar mijn weten de US international indeling NIET in europa. Ik heb daarom zojuist dit toetsenbord besteld op amazon.com. Dan weet je zeker dat het de juiste indeling is :)

De grap? betaalde 77 euro nogiets bij amazon (inclusief shipping, taxes etc). Dat is nog goedkoper dan de goedkoopste aanbieder hier.. Duurt wel 8 a 14 dagen. Voor 100 euro heb je hem binnen 4 dagen.. Nog steeds goedkoper dan de duurdere jongens :)

[Reactie gewijzigd door ThoffeGast op 31 mei 2014 09:05]

Moet je voor Amazon geen tussenpersoon hebben? Of is het nu ook open voor klanten buiten de VS? :s
nee dat is alleen voor bepaalde dingen die ze niet naar buitenland shippen. Met toetsenbord had ik geen probleem met nederlands adres. Stond ook netjes hoeveel importheffing etc er werd gerekend. Dus lijkt me goed te gaan :) (heb het nog niet ontvangen)

Vroeger wel meerdere dingen besteld en gewoon aangekomen.
Ik denk dat ik nog even wacht met bestellen tot je het toetsenbord daadwerkelijk hebt ontvangen ;)
Nou dan hoef je niet lang te wachten, as we speak ben ik dit aan het typen op het nieuwe toetsenbord. Had de premium verzending gekozen, vrijdag besteld, vandaag in huis. 1 dag sneller dan dat amazon aangaf.

Het is qua indeling in ieder geval gelijk aan de door mij gewenste US indeling. Volgens de logitech site hebben ze daar ook nog een aantal smaakjes in :)
Au, ik kom er nu juist achter dat Amazon geen PayPal aanbiedt.

Ik heb geen Visa, Mastercard of ander soort creditkaart, dus dat gaat hem niet worden helaas :/

Wel bedankt voor de behulpzaamheid :)
Grapje zeker. Bij het lokale MKB staat hij voor 80,= aangeboden.
dont know what to tell you, wil je de factuur zien? Ga er vanuit dat je het nog steeds kan opvragen als je zelf via amazon aan de slag gaat..
Ik ben ook geinteresseerd in dit toetsenbord. Op de laatste 2 Logitech-toetsenborden (Solar 750 en K800) die ik heb gekocht zit de |\-toets er 2x op: 1x op de plek die jij beschrijft en 1x naast de hoge Enterknop aan de rechterkant. Maar ja, nu weet ik niet of dat met dit toetsenbord ook zo is..... :/
Google is your friend..... ;) Op dit toetsenbord zit de |\-toets niet naast de letter z maar meteen links naast de hoge entertoets rechts. :*) Dat is 1 rij lager dan bij de US-indeling, voor mij in ieder geval goed te doen.

Zie het linker plaatje: https://www.google.nl/sea...11.89117%252F%3B522%3B348

[Reactie gewijzigd door Louise525 op 2 juni 2014 12:21]

@Roestvrijstaal

JA, de |\-toets zit tussen de linkerSHIFT en de letter Z.

Verder een heerlijk toetsenbordje vooral voor een HTPC (toets verlichting) en de batterij levensduur is ook HEEL goed
Bedankt voor de reactie. Mijn vermoeden wordt dus bevestigd :)

Het zal een heel leuk toetsenbordje zijn voor mensen die niet blind kunnen typen. Maar een hel voor mensen zoals ik die dat wel kunnen.