Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

eddystyle 10 september 2013, 2.578 views

Kobo Glo Zwart

Pluspunten

• Natuurlijk de ingebouwde verlichting
  • Lange batterij duur
  • Scherp scherm
  • Touch screen
  • Duidelijke bediening

Minpunten

• Kan niet verzinnen

Veelzijdigheid Score: 4
Dus ik wilde een e-reader. Ik ben bewust op zoek gegaan naar een e-reader met ingebouwd licht. Ik vond dit blitse apparaat, die het uiteindelijk ook geworden is. De bekende Sony e-reader die veel populairder is heb ik ook nog in overweging genomen, maarja het licht hé... Ik vind het een heel handzaam formaat, en wil geen extra bescherming met leeslampjes of iets dergelijks. Ik gebruik het lichtje om 's nachts te lezen zonder mijn partner wakker te hoeven maken.

Het formaat zoals gezegd is heel handzaam. Hij is inmiddels mee geweest op reis, ik heb hem beschermd met een washandje en dat werkte uitstekend!
Het scherm is super scherp en zoals je verwacht update het niet zo snel als een LCD of iets vergelijkbaars, maar als je er vanuit gaat dat het een e-inkt scherm is neem je dat voor lief. Het scherm leest prettig in daglicht (fel en minder fel) en met licht aan is een uitkomst. Het scherm gebruikt front-light technologie waardoor er dus geen licht achter het scherm richting je gezicht schijnt (zoals telefoons en tablets dat hebben). Dat is heel prettig en zorgt voor veel minder 'uitstraling' van licht.

Er zitten een hoop extra functies op, een soort mijlpalen die je kan halen, spelletjes en een browser. Ik vind dat eerlijk gezegd onzin die niet op een e-reader thuis hoort, dus ik gebruik die functionaliteit ook niet.

Ik gebruik Calibre op de PC om boeken te beheren en syncen naar de e-reader, dat werkt schitterend.

De batterij gaat bijzonder lang mee, ik ben een maand op vakantie geweest en heb gelezen met en zonder lichtje aan (licht aan kost significant meer energie) en kwam terug met de batterij 40% vol. Het is bijna belachelijk hoe lang de batterij mee gaat.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?