Creative Inspire A220 Review

gnaoot 7 september 2013, 183 views

Creative Inspire A220

Pluspunten

• Voor het geld prima geluid
  • Lekker compact

Minpunten

• Te veel bass

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Ik was onder de indruk van het geluid dat uit zo'n klein setje komt. Voor het geld dacht ik iets te hebben waar je net een beetje muziek op kunt luisteren zonder je te storen aan de slechte kwaliteit, maar het klinkt nog echt best goed ook.

Wat ik echt jammer vind is dat de bass te hard is. Daardoor klinkt het setje voor het kleine formaat indrukwekkend, maar op "hoog" volume raakt de subwoofer al snel overstuur en klinkt het nergens meer naar. Op lage volumes kan de bass soms ook te aanwezig zijn. Nu heb ik voor muziek maar een equalizer aangezet met de lage tonen wat lager.

Ik heb het setje met name gebruikt voor muziek tijdens het werk, en af en toe een spelletje (UT'99, dus geen heel goede test voor de kwaliteit...). Daarvoor ook prima. en lekker veel bass, maar niet te hard zetten dus.

Al met al wel veel waar voor je geld.

Heb jij ook een Creative Inspire A220?