Intel Core i7-4820K Boxed Review
CPU gisteren binnen gekregen uit DE, ingebouwd in mijn Asrock X79 Extreme 4.
Mijn Swiftech H20 er weer op en stroom erop.
Ik had van te voren mijn bios geupdate naar 3.20 zodat de nieuwe E versie cpu's ondersteund worden. PC boot meteen op naar windows en installeert eea waaronder CPU drivers.
Na de reboot alles in orde en meteen opnieuw in de bios gekeken. CPU wordt idd perfect herkend.
Vervolgens de default OC opties aangezet. Deze lopen vanaf 4.0 tot 5.4 uit mijn hoofd. Ik beging met 4.0.
Booten naar en windows geen enkel probleem
4.2 GHz booten naar windows geen probleem
4.4 GHz booten naar windows geen probleem
4.6 GHz booten naar windows geen probleem
10 tal minuten prime95 draaien prima temps 60-70° mijn water koeler begint...
Pluspunten
tot nu toe (4,6 Ghz) een goede overklokker, ga nog verder proberen
Minpunten
nog niet......
Eindoordeel
Mijn Swiftech H20 er weer op en stroom erop.
Ik had van te voren mijn bios geupdate naar 3.20 zodat de nieuwe E versie cpu's ondersteund worden. PC boot meteen op naar windows en installeert eea waaronder CPU drivers.
Na de reboot alles in orde en meteen opnieuw in de bios gekeken. CPU wordt idd perfect herkend.
Vervolgens de default OC opties aangezet. Deze lopen vanaf 4.0 tot 5.4 uit mijn hoofd. Ik beging met 4.0.
Booten naar en windows geen enkel probleem
4.2 GHz booten naar windows geen probleem
4.4 GHz booten naar windows geen probleem
4.6 GHz booten naar windows geen probleem
10 tal minuten prime95 draaien prima temps 60-70° mijn water koeler begint aan te "slaan" temps zakken weer iets. Kom er achter dat er ook lucht in mn systeem zit (waterval geluid) dus eerst maar eens bijvullen daarna kijken hoeveel ik verder kom....plaatjes van CPU z komen nog...
Update :
4.8 Ghz, boot wel na inloggen BDSOD. Tijd om nu handmatig verder te gaan als ik tijd heb.
Heb jij ook een Intel Core i7-4820K Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (10)
CPU loopt nu al zonder problemen op 4,6 ghz default
Verder ben ik nog niet gekomen, vanavond weer verder.
systeem boot dus zonder problemenop 4,6
Ik overweg ook deze cpu te kopen of 4770k maar dit gelezen te hebben....
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/101320/Monoid50.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/187589/crop63554bab652ce_cropped.jpg?f=community)