Specificaties Quad core @ 3,7GHz-3,9GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-4820K Boxed Review

killer2 3 september 2013, laatste update op 4 september 2013, 2.434 views

Intel Core i7-4820K Boxed

Pluspunten

• tot nu toe (4,6 Ghz) een goede overklokker, ga nog verder proberen

Minpunten

• nog niet......

CPU gisteren binnen gekregen uit DE, ingebouwd in mijn Asrock X79 Extreme 4.
Mijn Swiftech H20 er weer op en stroom erop.
Ik had van te voren mijn bios geupdate naar 3.20 zodat de nieuwe E versie cpu's ondersteund worden. PC boot meteen op naar windows en installeert eea waaronder CPU drivers.
Na de reboot alles in orde en meteen opnieuw in de bios gekeken. CPU wordt idd perfect herkend.
Vervolgens de default OC opties aangezet. Deze lopen vanaf 4.0 tot 5.4 uit mijn hoofd. Ik beging met 4.0.
Booten naar en windows geen enkel probleem
4.2 GHz booten naar windows geen probleem
4.4 GHz booten naar windows geen probleem
4.6 GHz booten naar windows geen probleem
10 tal minuten prime95 draaien prima temps 60-70 mijn water koeler begint aan te "slaan" temps zakken weer iets. Kom er achter dat er ook lucht in mn systeem zit (waterval geluid) dus eerst maar eens bijvullen daarna kijken hoeveel ik verder kom....plaatjes van CPU z komen nog...
Update :
4.8 Ghz, boot wel na inloggen BDSOD. Tijd om nu handmatig verder te gaan als ik tijd heb.

Heb jij ook een Intel Core i7-4820K Boxed?

Gisteravond even mee gespeeld via de standaard bios OC opties.
CPU loopt nu al zonder problemen op 4,6 ghz default :) met lage temps. Monster cpu tot nu toe vanavond kijken of ik hoger kan :)
Hoe stabiel is die op die snelheden? Boot het ding, of kun je ook echt OCCT gaan draaien en draait dat dan stabiel?
Hoi heb op 4,6 ghz ca. 10 min prime95 gedraaid, cores op 100%. zonder problemen.
Verder ben ik nog niet gekomen, vanavond weer verder.
systeem boot dus zonder problemenop 4,6 :)
Leuke chips, heb je dat mobo nieuw gekocht?
Wat voor chip had je daarvoor dan?
Heerlijk onderbouwde reactie. ;(
voor de eene zonde voor de andere lol.
Ik overweg ook deze cpu te kopen of 4770k maar dit gelezen te hebben....