Specificaties 64GB 2.5" (SATA-300) @ 143/93MB/s - Bekijk alle specificaties

OCZ Core Series SATA II 2.5" SSD 64GB Review

Marko3333 4 september 2008, laatste update op 4 september 2008, 1.219 views

OCZ Core Series SATA II 2.5" SSD 64GB

Pluspunten

• Zeer snel
  • Klein
  • Stil
  • Prijs vergeleken met andere SSD fabrikanten

Minpunten

• Prijs per GB nog steeds erg hoog

Het lijkt of ik de enige ben met goede ervaringen met de OCZ SSD, tot nu toe heb ik er ook geen enkel probleem mee gehad. Dit is maar een korte review, Blaze85 heeft het meeste wel gecovered. ;)

Alles was in orde, netjes verpakt in een mooi doosje boekje erbij etc.

M'n pc herkende hem zonder problemen, installatie verliep niet vlekkeloos maar dat was omdat de 64bit Raid drivers niet werkten. Schijf opnieuw geformateerd en Windows XP 32 geinstalleerd. Schijf werkt nu nog steeds zonder problemen en zonder foute sectoren. (Volgends HDTune)

Ik merk een lichte verbetering in prestaties wat voornamelijk komt door de snelle 0.3 ms acces time, mocht als je aan een krap budget zit kan je beter de Velociraptor kopen waar je voor ong. dezelfde prijs 300 GB krijgt. Heb je bijv. nog 110 euro over om een 1TB schijfje te kopen is dit een ideale combinatie.

Een paar belangrijke dingen die je wel moet instellen voor elke SSD wat de levensduur echt verlengt is je swap file op een andere schijf zetten, file index uitzetten. Ik heb ook mijn system restore uitgeschakeld, hoe minder schrijfbewerkingen hoe beter. Werk je met Vista vergeet niet je defrag uit te zetten!!

Heb jij ook een OCZ Core Series SATA II 2.5" SSD 64GB?

Heb je nog plaatje van HDTune? Dat zeer snel willen we natuurlijk ZIEN.
Is het onder OS X ook mogelijk om defragmentatie uit te schakelen? Klinkt als een interessante upgrade ...
Want? SSD's bestaan uit flashgeheugen, en dat kan je theoretisch inderdaad niet oneindig vaak opnieuw beschrijven, maar om er nu zulke dingen voor uit te zetten lijkt me volkomen overdreven. Die schijfjes zijn immers gemaakt voor normaal PC gebruik.

Als je dan toch zulke statements maakt, dan lijkt het me niet teveel gevraagd om aan te geven waar je dat vandaan hebt.
Dat heeft ie waarschijnlijk hieruit afgeleid:

"IMPORTANT NOTE: Solid State Drives DO NOT require defragmentation. It may decrease the lifespan of the drive."

Bron:OCZ