Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N76VB-T4045H Review

axisdude 25 augustus 2013, 2.759 views

Asus N76VB-T4045H

Pluspunten

• stevig
  • scherm
  • geluid
  • looks
  • prestaties

Minpunten

• nog niks

Na 8 jaar met een fujitsu siemens laptop te hebben gedaan was het dit jaar tijd voor een nieuwe laptop.
Aangezien ik een laptop gewoon voor erbij heb en het geen hoofdcomputer voor mij is, zijn mijn eisen aan een laptop niet zo heel hoog, maar ik wil als ik een laptop gebruik wel gewoon de dingen kunnen doen die ik op een desktop ook kan.
Mijn eisen waren:
Moest sneller zijn als mijn oude maar een topcpu is niet nodig.
Moet goed mijn programma's zoals facturering software kunnen draaien.
Voldoende geheugen.
Voldoende grote harde schijf.
Moet ook een game kunnen spelen.
Moet ook fullHD films kunnen afspelen.

Na een zoektocht van een week kwam ik bij de Asus N76VB-T4045H uit.
Je ziet door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment als je echt op zoek gaat naar een leuke laptop, maar deze kwam toch elke keer weer boven drijven.
i5 cpu met 6gb geheugen , 500GB hdd en een leuke geforce 740m grafische kaart voor een leuke prijs (765).
Op het moment dat ik aan het zoeken was was dit de enige met deze specs en prijs beneden de 800 euro, de rest van de fabrikanten zaten er met dezelfde specs ver boven.
Besluit genomen en besteld bij komplett op zaterdag en op dinsdag werdt de Asus N76VB-T4045H geleverd.

uitpakken:
positief verast door de goede kwaliteit van de verpakkingen zowel door asus als door komplett.

Eerste indruk uiterlijk:
Solide! hij voelt erg stevig aan, de behuizing van het scherm en toetsenbord zijn van aluminimum en doet erg luxe aan. Met name het scherm heeft een mooie geborstelde look.
Aan de acherkant van het scherm zit een chromen logo die als de laptop aan is ook nog eens verlicht is.

Eerste ingebruikname:
Onmiddelijk vallen de verlichte toetsen en het verlichte logo op, en met name de verlichte toetsen vind ik een dikke plus waard, dat zie je niet veel bij laptops beneden de 800 euro.
De toetsverlichting is op 3 niveaus in te stellen en de toetsen voelen bovendien stevig aan, het zijn geen gammele toetsen.
Het opstarten verloopt vlot zoals je mag verwachten met een i5 in combinatie met w8 en na de nodige instellingen die w8 vraagt zit je naar een paar minuten in desktop omgeving.
Tuurlijk even afsluiten en weer opnieuw aan om te zien hoe vlot dat gaat en na 10 seconden zit je al in desktop, waarbij wel gezegt moet worden dat er op de achtergrond dan nog dingen geladen worden. maar al met al zeer goed voor een 5400 toeren schijf, ik had het slomer verwacht.
De response van de laptop is zeer goed te noemen, nergens moet je wachten tot iets geopend word , het verloopt allemaal erg vlot.

Het scherm:

De laptop heeft een fullHD beeldscherm 1920x1080.
Wat mij direct opviel was het goede wit dat het scherm laat zien, geen gelig gedoe maar echt wit, hetzelfde kan ik zeggen over het zwart, het is ook echt zwart.
Het scherm is erg helder en heeft een goede kijkhoek, de kleuren komen erg echt op mij over en al met al ben ik erg aangenaam verrast dor de goede kwaliteit van het scherm.

Geluid:
Kan ik helder over zijn, erg goed!
Asus heeft in samenwerking met Bang en Olufsen het geluid naar een andere dimensie getild.
Er zit een subwoofertje bij en met die erbij aan kun je heel goed films kijken en muziek luisteren, net als op de tv thuis.
Hij kan erg hard zonder dat de kwaliteit van het geluid slechter word.
Het is met afstand het beste laptop geluid van alle laptops die ik gehoort heb.

Algemeen:
4 USB 3.0 poorten ,1 HDMI poort, display poort, headset aansluitingen, DVD alles zit erop en werkt naar behoren.
WIFI ben ik ook tevreden over, een goed bereik en de verbinding valt niet weg, zelfs met de telefoon als hotspot.
Toutchpad is lekker groot en voldoet erg goed.
Asus heeft nog allerhande features erop zitten die ik niet ga bespreken maar erg leuk zijn en de funtinalitieit ten goede komen.

Grafisch:

Erg goed, de gforce 740m zorgt ervoor dat je fatsoenlijk de nieuwste games kunt spelen en presteert dus goed.

Ook erg leuk:
de goede bereikbaarheid van het geheugen en de hardeschijf.
Er zit 1 HDD in maar er is ruimte voor 2 en die 2e is ook voorbereid, dus je kunt erzo een schijf bijprikken of een SSD erin stoppen.
Je kunt dus erg makkelijk een keer een upgrade doorvoeren van het geheugen en HDD/SSD.
Zelf ga ik nog geen SSD erin doen, ik vind de laptop op dit moment snel genoeg.

Conclusie:

Voor de helft van de prijs van mijn vorige laptop het ik nu een systeem die waarschijnlijk weer een jaar of 8 meekan voor mij.
Ik ben erg tevreden met de Asus N76VB-T4045H want ik kan alles ermee doen wat ik wil, games flimpje enz alles gaat mooi.
Even zoeken naar de juiste webshop loont met de Asus N76VB-T4045H want prijzen liggen bij de meeste webshops nog rond de 850 euro, ik heb hem bij komplett vandaan voor 765.

Heb jij ook een Asus N76VB-T4045H?

Hoelang heb je hem?
Ik heb hem namelijk ook gehad. In 1 week 5x spontane uitvallen gehad. De laptop vervolgens ingeruild voor een ander exemplaar van dezelfde type. Ook deze had last van spontane uitvallen. De verkoper wist te vertellen dat deze type inderdaad problemen vertoont. Uiteindelijk heb ik hem ingeruild voor N76VJ-T4093H. Wel jammer. Want de T4045H vond ik net iets prettiger (qua snelheid vreemd genoeg, scherm, verlicht toetsenbord en prijs) . Ook had ik het idee dat de wifi net even wat beter werkte op de T4045H. Echter het Trackpad op de T4093H vind ik net iets prettiger werken dan op de T4045H.
Gaat het hier om uitval als in shutdown van de laptop? Heeft ASUS zelf hier al op gereageerd? Ik neem aan de verkoper hierover ook contact heeft opgenomen met ASUS? Ik ben ook in de markt voor (wellicht) een (ASUS) laptop maar op spontane uitvalproblemen zit niemand te wachten.
Ja, complete shutdown. Overigens zojuist ook net een keer met de T4093h gehad. Dit is inmiddels mn 3e exemplaar. Lijkt me geen toeval.
Bizar en bepaald niet prettig. Vallen ze uit terwijl de laptop aan het lichtnet hangt of als hij op de accu werkt? Of maakt dat niet uit?
Ik heb em 2 weken, loopt als een trein, geen uitval helemaal niks.
Je had vast een maandagmorgen expemplaar dan :)
zijn er ook windows 7 drivers voor deze notebook te vinden? aangezien ik er graag windows 7 op wil zetten
vast wel, bovendien kun je zo de schijf eruit halen, en een ander schijfje der in hangen om te experimenteren.
driver genius is ook een leuk prorgamma om even te runnen in w7.
ik heb de laptop 2/3 dagen geleden gekocht, met de intensie om er windows 7 op te zetten alleen staan er op de ASUS site geen driver van widows 7 voor deze laptop.
Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn geen drivers te vinden van deze asus voor windows 7. Ben nu maar aan het proberen om de windows 7 drives van de N76VM te gebruiken. Maar erg jammer aangezien windows 8 gewoon echt niet fijn is voor een desktop.
Mooi heldere review ! Welke games speel je er op? En op welke settings?
ik speel alles op 1920x1080 resolutie.
o.a.
World of Tanks: settings high 45fps
Trackmania : settings hoogste 40fps
Masseffect 1/2/3: alles hoogste.
Trackmania 2: alles hoogste 45fps

[Reactie gewijzigd door axisdude op 25 augustus 2013 18:09]

Mooie laptop, alleen jammer dat het trackpad in bepaalde gevallen los laat, hierdoor schiet hij onder de behuizing of hij gaat scheef zitten. Is allemaal wel weer recht te zetten maar toch vervelend bij z'n redelijk hoge aanschaf prijs:)
.Prettige review. Ben al een tijdje naar een 17.3" laptop op zoek met 1920x1080 resolutie. en er moet WOT op te spelen zijn. Dat allemaal onder E800. Dit is een goeie tip, heeft extra's als verlicht toetsenbord en een GT740. Van het voorjaar een N76VJ-T4093H gekocht met dezelfde processor; een GT635;750GB HDD; en 1920x1080. Echter zonder verlicht toetsenbord. Zo te zien dezelfde behuizing. Voor E800. Speciaal om WOT te spelen. Voor mijn dochter. Bevalt goed. Nu wil een vriendin ook zo iets. Het plezierige van ASUS is ook dat de mobiele videodrivers te updaten zijn met de Vidia drivers. Een aardige technische truc is dat de laptop draait op de ingebakken HD4000 en bij zware belasting overschakeld naar de GTvideokaart..
De reden dat ik daar naar kijk is dat ik een sony VAIO heb gekocht met een AMD 7650, vorig jaar om WOT te spelen maar dat lukt niet omdat de Sony aan de AMD videodrivers heeft geknutseld en weigerd om de drivers die meegeleverd worden te updaten. Updaten via AMD lukt niet omdat AMD controleerd, apart programmatje, wie de fabrikant is van de laptop. Sony en en 4tal andere fabrikanten hebben aangepaste videodrivers en een commerciele deal met AMD blijkt. Dus ik ben blij met ASUS.
Overigens is sinds Versie 8.6 van WOT het spel wel te spelen op de sony.
@ Timbonator,

ik heb zelf een windows 8 N76VB-t4038h, kun je aangeven of het je gelukt is win 7 te installeren
met de drivers van de N76VM. Alvast bedankt voor je reactie!