Asus PCE-AC66 Review

Andytjin 23 augustus 2013, 1.851 views

Asus PCE-AC66

Ik wil mensen graag erop attenderen dat deze netwerkkaart niet compatible is met de nieuwe type moederborden z87. Ik heb sinds dinsdag een nieuwe computer besteld (msi gaming-G45) met een i5 4670K processor erin en het eerste wat gelijk gebeurde tijdens de installatie van de asus ac66 driver was dat het scherm gelijk freezde en tijdens het opstarten ook. Ik heb op meerdere forums gekeken wat het probleem was en dat was dus dat de netwerkkaart ac66 niet compatible was met de nieuwe moederborden. Nu is het grote probleem dus dat asus heeft gezegd dat het probleem er is, maar er geen oplossing voor ka. Worden geboden. Dus nu zit ik hier met een netwerkkaart van ¤70-, die niet eens functioneerd op een van de nieuwere moederborden. Dus al met al wil ik de mensen die van plan waren een nieuwe computer aan te schaffen, alvast de ellende van dit alles te besparen en zeggen dat ze deze netwerkkaart niet moeten aanschaffen met een Z87 MOEDERBORD!!!!

Heb jij ook een Asus PCE-AC66?

Netjes dat je potentieel kopers informeert! Voor mensen met een x87 chipset, kijk naar de opvolger, de PCE-AC68 variant.

Mocht je overigens van je kaart af willen DM mij even, heb nog wel een Z77 mobo waar ik deze kaart in zou willen stoppen :)
Ik heb op een forum gelezen dat mensen hun kaart kunnen inruilen voor een PCE-AC68 mocht dit niet waar zijn of te veel moeite zijn, dan wil ik best wel mijn kaart voor ¤50 verkopen.
Ik heb een z77 asus maximus V gene, alleen geen idee of ie daar op past... Als dat het geval is wil ik hem best aanschaffen namelijk
Haha sorry ik heb mijn kaart al terug gestuurd en er al geld voor terug gekregen ;)
Ik kom misschien muggenziftend over, maar je meldt wel héél nadrukkelijk dat de desbetreffende kaart niet lief speelt met het desbetreffende moederbord..

Verder, tsja, nare ervaring, maar maakt dat de kaart zo slecht? (Vraag ik me even nuchter af..)
Nee met de kaart zelf is niks mis mee. Wanneer het wordt gebruikt op een ivy bridge moederbord zou het moeten werken. Verder heb ik er 1 ster voor gegeven, omdat het product niet werkt bij mij. Dan kan ik moelijk iets hoger geven dan 1 ster ;).
Haha, begrijpelijk. Het was ook geen aanval, heb afgelopen twee nachten een oud studiegenoot geholpen die in Australië zit, dus weinig geslapen => Nuchtere kijk op dingen. Haha
Bedankt voor het waarschuwen. Ben al een tijd bezig om mijn kaart aan de praat te krijgen op mijn nieuwe pc (z97). Inderdaad dat hij vastloopt tijdens de installatie.

Na het herinstalleren leek het goed te gaan, maar na een paar reboots krijg ik een bsod (whea uncorrectable error). Iemand op tomshardware die ook die bsod had en bij hem lag de schuld ook bij de pce-ac66.

Dus: de prullenbak in (na er is een paar keer goed op geslagen te hebben met een hamer) en tijd voor iets nieuws