Intel Core i7 3820 Tray Review

sjwbos 21 augustus 2013, 644 views

Intel Core i7 3820 Tray

Pluspunten

• ~ Snel
  • ~ Goed overklokbaar
  • ~ Weinig warmteproductie (alleen onder stress wel iets, maar acceptabel).

Minpunten

• ~ Geen die ik kan verzinnen

Deze mooie processor een maandje geleden als aanbieding op Marktplaats gekocht, ter vervanging van mijn I7 920 S1366. Tot op heden bijzonder tevreden over de processor, zeker met mijn waterkoeling erop is het een super stabiel en snel werkend wondertje. Ook overklokken gaat bijzonder makkelijk. Hij heeft bij mij stabiel op 5 Ghz gelopen, maar heb hem weer teruggeklokt omdat ik het verder niet nodig vond. Al met al is dit een prima vervanging voor als je op zoek bent naar iets nieuws, zeker vergeleken met zijn tegenhanger de 3920 is dit qua prijs-kwaliteit de beste keuze. of je het veschil merkt van de twee extra cores kan ik niet inschatten, maar zoals gezegd kan ik alles met dit apparaat probleemloos draaien. Superproduct!

• 128 GB SSD OCZ Agility 3
  • 2 TB HDD
  • ADATA 32 GB DDR3 1600
  • Blu-ray speler / DVD Brander / Cardreader
  • Cooler Master Seidon 120M Performance Liquid cooler
  • Creative SoundBlaster Z
  • MSI Nvidia Lightning GeForce GTX680
  • MSI X79-GD45(8D)

Heb jij ook een Intel Core i7 3820 Tray?

Meer advertenties

Heeft dit ding een unlocked multiplier?
Trouwens, je RAM zit verkeerd :P. Je moet gewoon alle blauwe slots gebruiken.

[Reactie gewijzigd door hjkv op 28 augustus 2013 14:28]

Nee dat heeft hij niet maar dat is nou het mooie aan deze processor.
Ik heb hem ook en zonder al te veel moeite is hij goed over te clocken.
Bij mij loopt hij op 4300mhz 24/7 en dat vindt ik eigenlijk wel genoeg tot nu toe.
Heb hem op lucht gekoeld en wordt niet warm.
Idle rondt de 25 graden celcius en met battlefield 4 of crysis 3 met alles op max nog geen 50 graden.
Voor mijn gevoel zit dat wel goed.
Een echte aanrader. _/-\o_