Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser Review

Jaerock 26 augustus 2008, 845 views

Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser

Pluspunten

• Fraaie (luxe) vormgevingVeel functionaliteitPrima draadloze verbinding[li][/li]
  • [/list]

Minpunten

• Slijtage gevoelig rubber op de muisPrijzig, zeker gezien snelle slijtage materiaal[li][/li]
  • [/list]

Bij het samenstellen van mijn nieuwe desktop pc wilde ik ook een nieuwe desktop set erbij hebben, en omdat het toch een onderdeel is waarvan je zeer veel gebruik maakt wilde ik daar niet op besparen.

Vormgeving
Dit is natuurlijk een heel persoonlijk onderdeel, maar ik ben er in ieder geval voor gevallen. Een zeer fraaie en luxe ogende set als je het mij vraagt,

Ergonomie
Zowel het toetsenbord met pols ondersteuning, als de muis zijn erg prettig in gebruik. De muis ligt prettig in de hand en is absoluut niet te zwaar, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Draadloze Verbinding
Een essentieel onderdeel voor een draadloos toetsenbord, de kwaliteit van de verbinding. Ik gebruik mijn set in combinatie met mijn zelfgebouwde desktop, en heb de zender in het houdertje op mijn bureau staan op zo'n 40 centimeter afstand van mijn toetsenbord en 70 centimeter van mijn muis. De werking is prima en daar heb ik eigenlijk nog nooit iets mee gehad.

Functionaliteit
Ook op dit onderdeel ben ik zeer te spreken, eigenlijk is er geen funcite die ik mis op dit toetsenbord. Nu ben ik ook niet heel veeleisend, maar alle nuttige snelkoppelingen zitten erop, eventueel zelf in te stellen met zelfs een FN functie als op een laptop.

Bouwkwaliteit
Hier had ik in eerste instantie ook geen commentaar op, en wat betreft het toetsenbord nog steeds niet, deze is gewoon prima in orde.
De muis bevalt mij echter veel minder goed, ondanks dat deze nog steeds prettig in gebruik is. Het probleem zit hem in de rubberen zijkanten waar de vingers op rusten, ik merkte al snel dat daar 'lelijke plekjes' op kwamen. Wat in eerste instantie lelijke plekjes leken, bleken later gewoon beschadigingen in het rubber te zijn. Nu ben ik altijd heel zuining op mijn spullen, en erger ik me al snel aan dit soort kleine beschadigingen. Nu een paar maanden verder is het echter zelfs zover dat ik aan 1 kant het rubber maar grotendeels eraf heb gehaald omdat het mij bij het zien van de muis zwaar irriteerde. Het rubber had scheurtjes die steeds erger werden door het gebruik en de constante wrijving van de mijn hand op de muis. Dit valt mij toch erg tegen, dat na 4 maanden dit al zo kapot is, terwijl het toch absoluut geen goedkope set is. Bij mijn vorige logitec muis heeft de rubberlaag het veel en veel langer fatsoenlijk volgehouden, dit zorgt ervoor dat ik dit onderdeel als slecht beoordeel.

Al met al een zeer fraaie en functionele set. Toch zou ik de set na mijn ervaring met de muis niet weer kopen, maar zoeken naar een set met een muis waar er op de veelgebruikte onderdelen geen slijtage gevoelige materialen zitten.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser?

Mijn zoon (van puberale leeftijd :) ) heeft deze set ook in gebruik, sinds begin februari. Ik zelf heb de LX 700 (net de review vernieuwd).
Die LX 700 van mij zit volgebouwd met allerlei knopjes. Welbeschouwd zijn er nog niet eens zoveel minder op de MX 3200, maar ze zijn veel subtieler aangebracht. Voor het oog scoort de set wat mij betreft een dikke 9!

Hoewel er nu een 1/2 jaar door mijn zoon (niet de zuinigste op zijn spullen) op de set gewerkt wordt ziet deze er nog wel als nieuw uit. Zowel op de polssteun als op de muis is geen enkele beschadiging waar te nemen (alleen veel stof :P ).

De laser muist erg goed, de verbinding is toppie (ook iets van 40 cm), het spulletje oogt mooi (had ik al gezegd) en SetPoint doet zijn werk goed.

Ik kan niet zeggen dat jij pech hebt gehad met je spullen, het is eerder dat wij geluk hebben gehad. Op zeer veel plaatsen heb ik al kritiek gehoord op het rubber (dat o zo lekker aanvoelt) dat Logitech gebruikt.

Als het bij jou zo erg is, kan ik je alleen maar adviseren een klacht bij Logitech in te dienen. Normaliter is hun klanten service van zeer hoge kwaliteit.
Ik wens je veel succes en hoop voor je op een positieve afhandeling.

edit typo

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 26 augustus 2008 18:54]

kun je wat foto's van de beschadigingen plaatsen misschien? lijkt me wel relevant!
Ik heb dit setje nu al sinds eind 2007, toestenboard is prima maar de muis (MX600) die erbij zit is behoorlijk brak.
Is nu al 2 keer vervangen doordat het klik mechanisme onder de muisknoppen kapot gegaan is
Ik heb deze set ook en hij bevalt mij ook prima. Ook ik had al snel last van beschadiging van het rubber (?) aan de zijkant van de muis. Telefonisch contact gezocht met logitech en slechts enkele dagen later een geheel nieuwe set ontvangen, vond dat erg netjes. weet nog niet of de nieuwe muis nu minder snel zal gaan beschadigen.