Logitech Cordless Desktop LX 700 Review

Pjerry 26 augustus 2008, laatste update op 24 augustus 2009, 1.791 views

Logitech Cordless Desktop LX 700

Pluspunten

• Voor degenen die meer willen: heel veel meer
  • bedrijfszeker
  • goede drivers
  • muis zonder staart
  • oplaadbare muis
  • locken ToBo/Muis
  • goede communicatie
  • programmeerbaar
  • mooi
  • polssteun te verwijderen

Minpunten

• Waar is het simpele ToBo
  • "Iets" te veel van he goede....
  • Sommige toetsen beetje gammel
  • matige polssteun

Review d.d. 29-06-2008
Updates: 26-08-08: Tekst en foto bij "De Muis" aangepast vanwege nieuwe muismat. Nog enkele typo's verwijderd.

Bijna alle foto’s zijn "geleend" van amazon.com, dus nergens krijgen jullie mijn setje te zien, maar wees gerust het ziet er hetzelfde uit. :+

Vroeger was het allemaal simpel, toentertijd waren telefoons, telefoons en toetsenborden, toetsenborden en een muis had 2 knopjes. Zelfs oma snapte het toen nog allemaal. Maar de tijden staan niet stil. Je bent vandaag de dag goed af als je telefoon nog kan bellen (FM doet het, fototoestel doet het, MP3 speler doet het, maar ja ontvangst is maar matig) en je tekst kunt typen met je toetsenbord. :Y)

In het midden van de LX 700 zitten nog wat toetsen om die tekst die typen, maar daarom heen zit een keur van andere toetsen waarmee je allerlei applicaties kunt starten en zelfs je muispointer kunt besturen.
Of dit nou, naar mijn idee, allemaal even geslaagd is hoop ik jullie in deze review duidelijk te maken.

Ik hou erg van draadloze spullen. Omdat ik geen snelle gamer ben, heb ik alleen maar met de voordelen van draadloos te maken; responssnelheid en uiterste precisie zijn voor mij minder van belang.
Toen ik vorig jaar deze ToBo/Muis combinatie op e-bay zag staan voor een zacht prijsje van ¤ 25,= hoefde ik geen minuut na te denken. Mijn oude draadloze combi was net ter ziele gegaan en dat gepruts met die draden was ik helemaal zat.

De Uitrusting

Omdat ik de set tweede hands heb gekocht weet ik precies wat er wel en wat niet in de doos zat. Ik kreeg hem, naar mijn idee, vrij compleet binnen. Alleen was een van de pootjes afgebroken waarmee de "polssteun" aan het toetsenbord vastzit. Hiervoor zul je speciale lijm moeten gebruiken, de meest gangbare soorten leveren geen soelaas. Ik vind het overigens niet zo erg, want steunen doet het nauwelijks/niet.

Er wordt een toetsenbord geleverd, met een "polssteun", een oplaadbare muis, een (natuurlijk verouderde) driver CD met Setpoint programmatuur, een ontvanger/lader en een voeding. Of er een USB/PS/2 converter bij zat weet ik niet meer (maar denk het wel).

Het ziet er allemaal gelikt uit.

Installatie

Zoals alle muizen en ToBo’s van Logitech levert de installatie geen enkel probleem op. Het is een kwestie van de juiste stekkertjes in de juiste aansluitingen stoppen en gaan met de geit.
Logitech is altijd (voor zover ik weet) compleet PnP. Het draait gewoon onder Windows (t/m XP ervaring) en is instelbaar met de standaard Windows programmatuur.
Het nadeel is dat je de extra toetsen op de muis en ToBo niet volledig kunt gebruiken. Door de installatie van SetPoint (eventjes een nieuwere versie downloaden) kun je wel al je toetsen gebruiken en voor een groot deel ook nog naar eigen wensen configureren.

Dat SetPoint nogal wat resource gebruikt, is tegenwoordig nog maar nauwelijks een item met de huidige prijzen voor het geheugen en snelheden van de computers.

De Muis

De muis is voorzien van 5 knoppen en een multifunctionele scrollwiel. Het scrollwiel werkt nog steeds prima, zei het dat de weerstand bij het indrukken wel een beetje is afgenomen.

Op de foto zijn duidelijk de forward en backward knoppen te zien. Bovenop bevinden zich de klassieke linker en rechtermuisknop en een klein grijs rond knopje; deze “documentschakelaar” wordt standaard ingesteld als knop om te wisselen tussen de diverse actieve applicaties (zeg maar de Alt+Tab onder Windows). Deze knop is onhandig ver naar achteren geplaatst om lekker te kunnen gebruiken. Tot slot hebben we de multifunctionele scrollwiel. Je kunt er verticaal mee scrollen (maar één instelling mogelijk) door aan het wiel te draaien. Hierbij ondervind je een prettige (klik/ratel) weerstand. Je kunt met deze knop ook horizontaal scrollen door hem naar links of rechts te duwen. Tot slot kun het wiel indrukken, met een zoomfunctie als standaard setting.

SetPoint voorziet in de mogelijkheid de settings voor gamen te wijzigen. Maar ik denk niet dat de die-hard gamers warm zullen lopen voor deze (optische) muis. Met een resolutie van 800 dpi (sommige reviews spreken zelfs van 400 dpi!) denk ik niet dat de muis aan hun eisen zal voldoen. Voor normaal gebruik is de nauwkeurigheid van de muis toereikend, soms echter mag iets nauwkeuriger van mij ook wel…. :'(

Sinds kort beschik ik over een nieuwe muismat (Kensington Memory Gel Muismat, waarover waarschijnlijk binnenkort een review verschijnt) waarop de muis zich uitzonderlijk thuis voelt. De optische muis geeft op geen enkel moment een storing en glijdt heerlijk over deze mat. Niet dat het nu direct een combinatie is voor fotoshoppers, maar voor het normale werk is de muis zeer accuraat. Het soms aanwezige zenuwachtige karakter dat hij op het bureaublad vertoonde is nu volledig afwezig.
Ik ga op de mat niet verder in, maar ik ben er erg over te spreken, zowel in combinatie met deze optische muis, als met de lasermuis van de MX3200. Een voorproefje wil ik jullie niet onthouden in de vorm van een plaatje:

De muis is niet groot, maar heeft toch zodanige afmetingen dat hij lekker in de hand ligt, ondanks het relatief eenvoudige ontwerp. De muis is uitsluitend geschikt voor rechtshandige personen, hetgeen o.a. duidelijk blijkt uit de knoppen aan de zijkant, die alleen maar links zijn aangebracht.

Het Toetsenbord

Een vol gebouwd plankje. De omlijsting is zwart, terwijl rondom de toetsen een metaalachtige kunststof is gebruikt, die bij mij er antraciet uitziet met een zeer subtiele groen/blauw kleur erin. Dus zeker niet zo blauw als in SetPoint hieronder.
Aan de onderkant zit een verwijderbare polssteun, die van alles doet, behalve dienst als polssteun ;). Het toetsenbord is redlijk slank te noemen, zoals op de foto is te zien.

Zoals ik al zei, de plank is helemaal volgebouwd. Terwijl je vroeger "alleen" 12 functietoetsen, pijltjestoetsen, DEL, INS, Page up en page down, naast de “alfabet”-toetsen kende, kom je op dit bord nog een keur aan extra toetsen tegen. Ik zit in dubio of ik die wel allemaal wil bespreken. Ik kies ervoor om een aantal groepen te noemen.
Rondom het numerieke bord ziet het er allemaal redelijk “standaard” uit.
Boven de pijltjestoetsen hebben we een blokje van 5 toetsen, waarin de normaliter daar aangebrachte INS-toets ontbreekt. Die toets is verhuisd naar het rijtje met functietoetsen, naast de PrintScreen toets.
Naast het blokje van de PrinScreen-toets vind je de F-mode toets, die er voor zorgt dat alle functietoetsen tussen twee betekenissen kunnen togglen. Hiernaast bevindt zich de (veelgebruikte) rekenmachine- en slaaptoets.
Daarboven vinden we de toets om je ingestelde e-mailprogramma op te roepen en diverse MSN-gerelateerde knopjes.
Boven in het midden zijn de besturingstoetsen voor Multimedia aangebracht, waarvan ik eigenlijk alleen de volumeknop gebruik.
Links bovenaan een aantal knoppen om de diverse (media) directories op te roepen.
Aan de linkerkant (zeer onhandig!) worden de diverse muisfuncties nog een zachtjes overgedaan.

Al deze knoppen beschouwend, denk ik dat ik ongeveer 20% van die extra knoppen gebruik.

Het toetsenbord typt aardig. Ik stam nog uit de tijd dat geleerd werd met een kroontjespen te schrijven, een tijd waarin het woord PC nog niet eens bestond…… Dus typen kan ik eigenlijk niet. Voor slechte typers helpt dit bord niet, hoewel de toetsen (in ieder geval als hij nieuw is) een redelijk prettige aanslag hebben, is hij toch wel erg gevoelig voor een misaanslag. Per direct verschijnen twee letters op het scherm. Nu het bord wat ouder begint te worden, zijn er aantal (grote) toetsen die je goed in het midden moet raken, anders ondervind je extra (schuur)weerstand. Een erg grote naam mag het nou ook weer niet hebben.
Al met al verdient de toetsaanslag toch een ruime voldoende.

Toch mis ik nog wat op het toetsenbord (hoe is het mogelijk ... :? ). Een paar (ouderwetse) ledjes...waarmee je direct ziet welke selectie (on/off) is gemaakt voor numlock, capslock en de f-mode. Nu zitten deze ledje zeer onoverzichtelijk op de receiver/lader.

De programmatuur/drivers

Bij zeer veel lezers zal de programmatuur van Logitech wel bekend zijn. Ik heb twee screen shots toegevoegd die een goede impressie geven van wat je allemaal in kunt stellen met de applicatie. Vooralsnog (tenzij daar wel behoefte aan zou bestaan) zal ik er niet diep op ingaan.

Wat ik heel erg mooi vind bij Logitech is dat als je naar up-dates zoekt, je niet automatisch de laatste versie van SetPoint krijgt, maar de laatste versie die up-dates bevat voor jouw ToBo/Muis (combinatie). Er wordt gevraagd uit welk type je set bestaat en welk operating systeem je gebruikt. Hierna kom je automatisch in het downloadscherm terecht met de laatste relevante versie. Mijn complimenten aan Logitech wat dit betreft.

Met deze applicatie stel je niet alleen je plankje en knaagdier in (inclusief drivers), maar het monitoort en "beveiligt" gelijk je set.
Zo krijg je redelijk tijdig bericht over het feit dat je batterijspanning te laag wordt (je kunt dan nog uren doorwerken). Verder kun je je ToBo/Muis locken aan je computer, zodat niet je buurman (met dezelfde combinatie) plotseling jouw tekst op zijn scherm krijgt.

Tot slot

Voor degenen onder ons die graag heel veel willen kunnen besturen met een toetsenbord is dit een must-have. Voor degenen die liever een wat Spartaanser toetsenbord zoeken, kunnen beter hun geld uitgeven aan een combinatie waar wat minder geld gestopt is in 1000-en-1 knopjes. Dit zal de andere onderdelen ten goede komen.
Een aantal toetsen zou ik niet willen missen, maar een groot deel heb ik alleen in het begin gebruikt (1 keer) om te kijken of het wel werkt. Daarna nooit meer….

Op het toetsenbord mis ik erg een paar (ouderwetse) ledjes, waarmee je direct ziet of de welke selectie (on/off) is gemaakt voor numlock, capslock en de f-mode. Nu zitten deze ledje zeer onoverzichtelijk op de receiver/lader.

Voor sommige mensen zal het wennen zijn dat het blokje met page up/down, enz. uit 5 i.p.v. 6 toetsen bestaat. Uit ervaring weet ik dat dat zeer snel went (in het begin even zoeken naar insert….).
Als grote fan van SetPoint, vind ik het personaliseren van de diverse knoppen een zeer groot goed, dat ik niet graag prijs zal geven. Met name de instellingen voor het multifunctionele scrollwiel, vind ik erg waardevol.

Als er nog vragen zijn, zie ik ze wel langskomen. Indien na de vragen behoefte bestaat dat ik de review aanpas, zal ik me daar ook voor inspannen.

De set is niet meer te koop, maar ik hoop dat mijn ervaringen wel bijdrage tot een betere en gegrondere keuze van je volgende toetsenbord/muis (combinatie)

Thanks for joining.

• mijn 2-in-1 systeem (zie mijn profiel)
  • Asus P5B Deluxe/WiFi-AP
  • vanaf medio juli:
  • Kensington Memory Gel Muismat
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop LX 700?

Hallo Pjerry,

Weer een review, en dit keer van de bekende LX700 :D. Zoals je waarschijnlijk nog wel weet (ik heb het vaak genoeg vermeld 8-) ) heb ik er ook een aantal jaar met alle plezier op zitten rammen, maar nu ik je review lees, kom ik toch een paar eigenaardigheden tegen. Beter gezegd: dingen die ik toch anders ervaarde. Misschien heb je er wat aan.

Laat ik met de muis beginnen:
Je meldt in je review dat de muis nogal onaccuraat is (of teminste, niet accuraat genoeg), en dat deze 400 dpi is? Als ik op de doos kijk van mijn oude set (die heb ik hier nog liggen), dan is deze toch echt 800 dpi. Ook met accuraatheid had ik dan niks te klagen. Weet je zeker dat jouw versie 400 is? ik ben er niet van op de hoogte dat er meer dan 1 LX700 versie rond zwerft. En wat bedoel je precies met 'niet precies'? Is de muis 'zenuwachtig' oid?

Een tip trouwens voor het knopje bovenop de muis: ik heb m altijd gebruikt als 'toepassing sluiten' functie. Juist omdat de knop verder weg zit, zal je er niet te snel op drukken, en het is een relaxte (en best gemakkelijke) functie als je eraan gewend bent.

Over het toetsenbord:
Ik had zelf altijd wel al die extra toetsen gebruikt (behalve f-lock). De standaard instellingen van de meesten zijn nogal overbodig, maar je kan ze goed gebruiken om wat sneller in windows te navigeren. Denk daarbij aan het openen van mappen zoals 'downloads', 'media', of 'documenten'. Een andere mogelijkheid is de media player openen (als je die gebruikt). Je kan ook andere handige proggies laten openen zoals word en excel, etc. Een ander interessant feitje is dat je de 'slaaptoets' op dit toetsenbord kan instellen als 'computer uit'; dit kon met een nog ouder logitech toetsenbord wat ik had niet. Je kan de extra knoppen ook gebruiken om bijvoorbeeld een lijstje van je meest bezochte of bijzonder handige websites te laten zijn.
Mijn ervaring was data je misschien wel veel extra knoppen had, en ik gebruikte ze ook niet allemaal, maar je kan toch de knoppen gebruiken om het werken in windows wat aangenamer en sneller te maken. En al die instellingen kan je maken met behulp van de setpoint software _/-\o_ . Ik had op dat gebied dan ook nooit iets te klagen.

De reden waarom ze de ledjes uit het toetsenbord hebben gehaald, is waarschijnlijk omdat het teveel batterijtijd weg zoop. Ik kon zelf met de batterijen van het toetsenbord maanden doen, maar ik kan die keus wel begrijpen. En het voordeel van de LX700 is dat je die statuslampjes tenminste nog hebt, op de Dinovo set for Notebooks zitten ze helemaal niet meer, en dat is toch bijster irritant.

Je vermelde ook dat nu de set wat ouder wordt, er bepaalde toetsen blijven hangen als je ze niet compleet recht indrukt. Ik had dat probleem ook. Het voordeel van dit soort oude hoge toetsenborden is dat je ze nog ouderwets kan slopen (de toetsen eruit halen), en schoonmaken (dit kan niet/nauwelijks met die laptop-toetsen). Als je er echt op staat om deze set te houden, kan je proberen de toetsen en het toetsenbord goed schoon te maken, en daarna de 'voetjes' van de toetsen (het deel dat daadwerkelijk in het bord zit) in te vetten. Dit zou het probleem moeten oplossen. (als je nu bijvoorbeeld een shift toets eruit trekt, zal je zien dat er al wat vet op zit; zoals wel op meer van de grote toetsen).

Ook de muis zal kuren gaan vertonen als die ouder wordt. Ik maakte zelf nogal veel gebruik van de middelste muisknop, voor onder andere Internet Explorer en Catia. Bij mij werd deze na verloop van tijd langzamerhand lam.

Hmm, ik denk dat ik het meeste nu wel vermeld heb :P (het is bijna een 2de review in een review geworden :D). Het is weer een goed verzorgt review, Pjerry! Maar ik ben ondertussen niet anders gewend. Misschien heb je wat aan mijn op en aan merkingen :D

[Reactie gewijzigd door Thy King op 29 juni 2008 12:00]

Mijn Koninkje, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie (was ik overigens ook niet anders gewend :) ).

De Muis:
Ik heb die waarde (400 dpi) weggehaald van een andere review. Ik vond het eerlijk gezegd zelf ook aan de lage kant (want zo weinig accuraat vond ik hem nu ook weer niet), maar het verklaarde in mijn ogen wel een paar zaken. Als ik de muis gebruik op mijn kensington muismat werkt hij behoorlijk tot volle tevredenheid, zei het dat het oppervlak van de muismat niet egaal is, waardoor je wel wat meer weerstand hebt. Echter mijn zoon heeft die "gepikt" (ik vond de mat toch al te klein) en nu werk ik op mijn bureaublad (wit geverfd, met gebruikerssporen :) ) en dan is de muis idd wel wat nerveus. Soms heb ik ook last om bijvoorbeeld het moderatievakje aan te klikken (wil nog wel eens mislukken, maar dat zou ook aan de site kunnen liggen...)
In mijn eigen documentatie kon ik nergens meer vinden wat de resolutie van de muis was, maar ik zal het bijstellen naar 800 dpi, hetgeen me zeer aannemelijk in de oren klinkt. Overigens is 800 dpi nog steeds geen waarde waar een gamer tintelende teentjes van zal krijgen..... :Y)
Het knopje bovenop vind ik prut, dus die gebruik ik niet. Het knopje is ook nog eens vuilgevoelig na verloop van tijd, hetgeen natuurlijk logisch is met die kleffe handjes van mij :) .

Het ToBo

Idd, ik weet (zie review zou ik zeggen)dat ik alle knoppen te "personaliseren" zijn. De praktijk leert echter dat je ze toch niet gebruikt, soms denk ik er aan, maar meestal niet. Een paar programmaatjes die ik zo tussendoor af en toe nodig heb heb ik er wel "onder" staan. Meestal open ik applicaties als Word en Excel vanuit sjablonen of documenten waar ik in aan het werk ben, daarnaast staan ze in mijn "Werbalk Snel starten" hetgeen plezieriger werkt omdat je veelal de muis in je handen hebt (hangt van de applicatie af natuurlijk).
Die slaaptoets als afsluiten gebruiken, vind ik wel een mooie optie, die ga ik instellen.

De muis welke aan de linkerkant van het ToBo overgedaan wordt, vind ik een absolute misser, werkt absoluut niet fijn.
Media Player open ik wel via het ToBo, of via het snelstartmenu. Wat ik wil zeggen is: hetgeen ik handig vind gebruik ik al. Maar dat zou voor mij met veel minder knopen al toereikend zijn. Storen doen ze me absoluut niet, want ik vind het best een mooi ToBo.

Die toetsen zal ik eens een keer schoonmaken, bedankt voor de tip. Of je dat met vet moet doen betwijfel ik, want kunststof en vet zijn geen vriendjes van elkaar (tast op de lange duur kunststof aan), maar ik ken wel andere stoffen (je bent chemicus of je bent het niet :) ) waar het goed mee kan.

Dankwoord _/-\o_
Bedankt maar weer eens voor je uitgebreide reactie. Kan ik nu weer op jouw review gaan reageren, of heb je er nog geen in de maak..... 8-)

/edit
@ Mijn Koninkje hieronder
Op de toets-voetjes zat bij mij iig een soort vettig spul.....
Er zijn vele hondjes die Fikkie heten..... :)

Is hetgeen je beschrijft over het power menu in Vista of XP?
Ik heb XP en kan niets vinden wat er maar op lijkt. De knop is niet via SetPoint in te stellen, dus het zal wel via een omweg moeten, maar Power menu heb ik niet.....
Wacht vol spanning je geheimpjes af :) .
Maar dan ga ik er ook nog een paar schrijven......
Een makkelijke over mijn muismat of zo.Ik heb onlangs nog een goede review gezien over een (oranje :) met blauwe ) muismat. Kan mooi als voorbeeld dienen :*)

/edit2
@ Mijn Koninkje hieronder

Je hebt Power en Power. In het ene geval zou het een zeer krachtig tool kunnen zijn, waarmee je dingen kunt die andere programma's niet kunnen; in het andere geval gaat het over de power van je computer en dat heet in het Nederlands "Energiebeheer".
Ik dacht natuurlijk aan het eerste, maar je omschrijving maakte duidelijk dat het het tweede betrof......
Dus nu gewoon ingesteld via Configuratiescherm :).

Wie heeft er in Nederland dan ook tegenwoordig nog een Engelse versie. Zeker zo eentje die wat eerder de up-dates wil.... :*)

Overigens is het eigenlijk Drs. P. i.p.v. Mr.P. Maar ja een of andere Neerlandicus was mij voor, ging liedjes zingen en liet MIJN naam registreren. Misschien dat ik hem ooit nog wel eens een proces aan doe.... "heen en weer, heen en weer". :X

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 1 juli 2008 00:14]

Op de toets-voetjes zat bij mij iig een soort vettig spul. Ik weet niet precies wat het is, maar het leek op een soort smeervet (siliconen misschien?? Je bent geen chemicus of je bent het niet.. ehh.. Jah.. ;) ), en het had die functie ook. :D

Het instellen van de slaaptoets doe je volgens mij in het windows power menu. (start -> control panel -> power options, tab 2, bij 'when i press the sleep button'. Of dan de nederlandse variant.)

Het muisgebeuren aan de zijkant van het toetsenbord is idd compleet nutteloos, behalve het scrol knopje, dat KAN nog wel eens handig zijn.

Nou, speciaal voor jouw een primeurtje dan:
Ik ben momenteel bezig met leren voor tentamens, maar zodra dat voorbij is, komen er 2 a 3 reviews nog aan: van de T61P, de Auzentech Prelude 7.1, en een klein logitech laptop muisje. Maar niet verder vertellen hoor ;)

edit: o ja, vergeten: Graag gedaan Mr. P!

edit2: De optische muizen hebben vaak nogal moeite met niet egale achtergronden. Daarom heeft de mijne zich altijd op een egale muismat gelegen. Ik kon ook wel naast de muismat muizen, maar dan had deze idd soms wel eens last van nerveusiteit.

EDIT:
Reactie op de reactie van Mr. P. (hierboven)

Huh?? Je hebt geen power options??? :? :| Dat is vreemd. Oke, alternatieve wijze om er te komen: Rechter muisknop bureaublad->properties->tab 'screensaver',-> click 'power' ->tab2 'advanced'. Dat is precies hetzelfde als het power options menu. Misschien heet dat stroombeheer of zo als je de NL versie hebt. Deze specifieke 2 manieren om er te komen geld voor XP, maar voor vista is het Power Options menu ook beschikbaar. De knop is idd niet via Setpoint in te stellen. Het is onder andere het menu waar je instelt na hoeveel minuten je scherm uitgaat en zo. Ik weet 100 procent zeker dat elke windows dat heeft, met uitzondering van sommige werk computers waar de admin weer iets te strikt is geweest.
Maar dan ga ik er ook nog een paar schrijven......
Spanning.... De spanning!! :Y)
Een makkelijke over mijn muismat of zo.Ik heb onlangs nog een goede review gezien over een (oranje met blauwe ) muismat. Kan mooi als voorbeeld dienen
8-) :D

Edit: Sleepbutton instellen in vista: Start -> control panel -> Power options -> klik op "change plan settings" voor jouw gebruikte plan -> klik "change advanced power settings" -> zoek "Powerbuttons and Lid" -> set powerbutton op shut down.
Disclaimer, ik weet niet precies of dit die specifieke instelling is. Je kan hetzelfde ook doen in het power menu zelf bij 'choose what the power button does'. Alleen weet ik niet 100% zeker of dat ook voor de sleepbutton geld.

[Reactie gewijzigd door Thy King op 30 juni 2008 10:34]

@ reactie edit2 van Mr.. eehh Drs. P. :P
Kan mijn andere reactie niet meer wijzigen, dus vandaar een nieuwe post.
Ik gebruik de engelse versie juist omdat de nederlandse vertaling regelmatig nogal belabberd is. In de nederlandse versies kan ik vaak dingen ineens niet vinden, omdat door de vertaling alles weer uit logische/aangewende volgorde is. Voor in windows heb ik hier last van.
Dat wordt internet zoeken. :D
Als we dan toch met titels gaan strooien, dan is het Ing. Thy King (hé dat rijmt :P). Maar je hoort mij ook niet moeilijk doen als ze mij meneer noemen ;). De Mr P was meer als variatie op de amerikaanse Mr T, je weet wel: die kerel die B.A. speelt in 'the A-team'. Ik kan er ook Drs. P van maken, maar dat klinkt toch niet hetzelfde. ;)

[Reactie gewijzigd door Thy King op 1 juli 2008 15:24]

Ik heb deze set zelf 3 jaar gebruikt, het eerste wat er vrij snel aan kapot ging was een van die pootjes waarmee de pols steun aan het toetsenbord zit.
Met plezier gebruikt.

Onder linux werken de meesten functie toetsen niet (helaas).

Zal binnekort ook wel een review posten :)
Nette review.Kan zeker helpen bij de beslissing om het bord wel of niet aan te schaffen.