TP-Link TL-WN823N Review

nl0wnd2 9 augustus 2013, 1.725 views

TP-Link TL-WN823N

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel ge´nstalleerd

Minpunten

• Je kan waarschijnlijk nooit de 300Mbps halen
  • Als je windows installeert dan installeert hij hem niet mee als ingebouwde wifi adapter

Heb dit product gekocht bij bol.com met korting.
En vind het eigenlijk een beetje zonde van de korting en het geld.
Maar omdat hij redelijk stabiel is ben ik ook blij met dit product.
Er is wel een probleem ik haal de 150Mbps niet die me provider beloofd.
Zie mijn filmpje: http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=VUGN83Fy3eU
(Filmpje kan het lijken dat me PC slecht loop maar dit komt door het opnamen programma)
Terwijl ik via de Kabel soms op de 150.10Mbps zit en upload 11.55Mbps(Heb 10Mbps upload)
Dus dat je de 300Mbps zou kunnen halen geloof ik niet echt.
Het hoogste wat ik tot nu toe haalde was 41.46Mbps
Als hij de zelfde snelheid zou halen als me Ethernet kabel dan had ik het geld wel waard gevonden.

Heb jij ook een TP-Link TL-WN823N?

Hey mogguh,

Weet je zeker dat iedereen je mac, ip en dergelijke zo mogen zien?

ik zou het blurren.

en de snelheid kan ook aan je pc/laptop liggen.

groet Bas
Erg leuk dat je een ONTVANGER hebt die Wifi N doet .... maar wat staat er uit te zenden bij je? Standaard modempje dat toevallig ook wifi doet?

Zeer belangerijke punten die missen, en zodat mensen je kunnen helpen.

- Op wat voor hardware werk je?
- Wat zend wifi uit?
- wat is de situatie mbt bereik en muren (of andere obstakels).

Persoonlijk zou ik dit naar het forum zetten ipv een "review" te plaatsen.
>40 Mbit/s download over WiFi is best netjes hoor, en voor een adaptertje van 15 euro, is dat zeker niet slecht.

Waar de geadverteerde snelheden van Ethernet full duplex (heen en weer) zijn, hebben ze bij WiFi beiden gewoon bij elkaar opgeteld, dus je downloadsnelheid is sowieso gelimiteerd tot de helft van de beloofde snelheid. Dan komt nog de storing die er is, bijvoorbeeld door externe straling (van de buren) en de kwaliteit van de zender, en dan houdt je uiteindelijk iets over.

Verwacht nooit dat WiFi net zo snel als kabel zou worden!
Overdrachtssnelheden worden in dit geval toch ook gelimiteerd door USB 2.0?