Specificaties 8,9" (1024x600), 20GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 900 Review

Nico de Vries 19 augustus 2008, 1.685 views

Asus Eee PC 900

Pluspunten

• compact
  • mooi design
  • vlot

Minpunten

• accuduur

Ik wilde eigenlijk een MSI WInd hebben maar die waren niet leverbaar dus toen maar een EEE PC 900 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad.

Het design is helemaal af. Het ding ziet er mooi uit en alles klopt. Alles komt ook solide over.

De bijgeleverde software is heel netjes, zeker in "advanced mode" maar ik heb er toch vrij snel een speciale EEE versie van Ubuntu op gezet. Die werkt helemaal geweldig.

De snelheid is prima, ik vermoed dat de relatief trage processor gecompenseerd wordt door de relatief snelle SSD opslag, dus al met al is de performance heel netjes. Films, games e.d. werkt ook prima. De beeldkwaliteit is uitstekend.

Grootste tegenvaller is de accu. Die geeft na een uur of 2 toch wel de geest. Aangezien het echt een laptop is voor onderweg, had hem ook gekocht om mee te nemen op vakantie, is dit wel jammer. Er zijn losse accu's te koop met meer vermogen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Het ding is meestal stil, maar soms slaat de ventilator even aan. De warmte had van mij meer uit de zijkant en minder uit de onderkant mogen komen.

Er zitten voldoende USB poorten e.d. in. Wat ik wel jammer vindt is dat ze er niet een multi-card reader in gestopt hebben. Aangezien het een ding is wat je makkelijk op vakantie mee neemt had dat me logischer geleken.

Heb jij ook een Asus Eee PC 900?

Ik heb hem ook, inderdaad na 2 / 2.5uur browsen is hij wel leeg,
Wat ik heb gedaan is via Ebay een Mugen 7800mAh accu gehaalt,
hiermee haal ik iets meer als 5 uurtjes film kijken (divx), met wifi uit.

wanneer ik alleen mee ga webbrowsen gaat hij een kleine 6uur mee (wifi aan uiteraard) :)
Nadeel is wel dat hij er een kleine 200 gram zwaarder mee wordt, en de accu steekt iets uit.
Dat van de accu duur is wel een erg grote teleurstelling. Gaat het hier om twee uur film kijken of twee uur browsen?
Ik heb hem ook. Na twee uur browsen is die wel leeg. Wil je er mobiel mee werken, zorg dan voor een autolater of extra adapter.
maar als je echt batterijduur wil moet je ook een eee901 nemen. de 900 is celly based, de 901 bevat een Atom. dat scheelt een factor twee a drie begreep ik :P