Sony Vaio VGN-FW11E Review

hofhuis 28 augustus 2008, laatste update op 24 juni 2010, 4.208 views

Sony Vaio VGN-FW11E

Pluspunten

• Vormgeving.
  • Snelle T8400 processor.
  • Geen toeters en bellen. (glimt niet)
  • Degelijk van magnesium achtig plasic voelt prettig aan.
  • Subliem toetesenbord.
  • Stil.
  • Downgrade naar XP eenvoudig

Minpunten

• Na installatie office software nog slechts 200 gig over.
  • Wennen aan 900 x 1600 formaat.
  • V.92/V.90 modem is uit de tijd

Ben nu 3 weken in bezit van deze laptop.
Voor ca 900 euro wilde ik een vervanger voor mijn Acer travelmate 800 van 5 jaar oud.
Ik wilde gaan voor een A-merk met goede productondersteuning.
Wat direct opvalt is de stevige behuizing van magnesium achtig plasic van het matte soort. De laptop voelt stevig aan waarbij het toetsenbord mooi is weggewerkt in het metaal. De aan/uitknop is heel fraai verwerkt in het stevige scharnier. De toetsaanslag is gevoelig en toch stevig. De moderne uitstraling, de stille sata schijf en de snelle T8400 processor gaven de doorslag. Wat minder tevreden ben ik met de geleverde software. Allemaal (goedbedoelde) tooltjes van Vayo zonder echte meerwaarde. Het is me gelukt om de Vista Home editie te downgraden naar Windows Pro.
Als je geen verstand hebt van installeren een hele klus (zoeken op downgraden sony fw11E).

Sony heeft de drivers beschikbaar gesteld. Welliswaar een amerikaanse uitvoering maar de componenten zijn hetzelfde

Na een middag instaleren heb je wel een laptop die weer sneller is en in een bedrijfsnetwerk kan werken. Er staat een image op de D schijf dus ik kan altijd terug naar Vista. Het enige wat nu nog niet werkt zijn de blauwe FN toetsen maar daar wordt aan gewerkt.
Het is prettig dat de meeste uitgangen en poorten links zitten en de 3 USB poorten rechts.
Ik denk dat ik hier jaren mee vooruit kan. De laptop wordt gebruikt voor officetoepassingen fotobewerking en om muziek te beluiteren. Niet voor games en films.
Toevoeging: Voor 90 euro meer heb je de FW21e die identiek is maar een grotere harde schijf heeft en Blue-Ray!

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-FW11E?

Is dat een 15 of 17 inch scherm?
Dat modem is niet uit de tijd als je zoals ik direct per telefoon-lijn faxt en bespaart dan tijd, inkt, papier stroom en een faxapparaat.
Wat ' doet' je harddisk aan toeren, MB's doorvoer?
Accu duur? En zijn er ' energie profielen' voor besparing?
Hoe snel start je OS op vanaf aan knop drukken tot alles geladen?
Je luistert er o.a. muziek mee, heeft ie 2 speakers, 3, 4 ? subwoofertje?
Werkgeheugen, 1 of 2 GB, 3? 4?
Blue ray dvd / dvd player / recorder?

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 28 augustus 2008 10:04]

C2D P8400, 3GB, 16.4", 250GB, Vista HP

eff wat verder klikken en dan had je dik ook wel gevonden. maar er mag idd wel wat meer informatie. Als je muziek luistert heb je tog ook geen 4 speakers nodig? ik vind dat wel een domme opmerking als je op de foto's kijkt zie je er 2:)

De review heeft gewoon nog wat meer lift nodig als ik zo bekijk, wel mooi laptop zo te zien!
Titanium? doen maar duur... kom op, het is gewoon magnesium-legering of plastic ;)
Is een magnesium behuizing! ik zelf heb een VGN-SR19VN met dezelfdebehuizing
Hoezo moet je wennen aan dat formaat ? Had je hiervoor 5:4, 4:3, 16:10 of vindt je 900 pixels gewoon te weinig in de hoogte?