Logitech Z523 Zwart - Reviews

Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 31 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z523 Zwart Review

jellejanssen198 31 juli 2013, laatste update op 4 mei 2015, 433 views

Logitech Z523 Zwart

Deze speakerset in maart '13 gekocht. Inmiddels meer dan 2 jaar geleden. Ik was vanaf de aanschaf al niet te spreken over de kwaliteit, maar voor 55 moest ik niet te kritisch zijn. Maar aangezien de subwoofer kapot is gegaan volgt nu mijn (overwegend negatieve) review.

Pluspunten

• Basregelaar op de rechterspeaker
  • Flinke volumeproductie
  • Redelijke geluidskwaliteit voor deze prijscategorie

Minpunten

• Materiaal trekt heel snel stof aan
  • Blikkerig geluid
  • Bas erg aanwezig, zelfs op laagste stand
  • Vanaf aanschaf problemen (zie details in uitgebreide toelichting)

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Ik zal 2 problemen (die mijn set vanuit de doos had) en een 3e probleem nu toelichten. Ik ben mij bewust dat deze problemen niet hoeven te gelden voor andere sets, maar ik vind zeker relevant voor mensen die twijfelen aan aanschaf en niet de kans willen lopen op deze problemen:

1. Het volume tussen de 2 speakers is bij mijn speakerset niet goed afgesteld. Bij het aanzetten van de speakers en het langzaam verhogen van het volume komt het geluid eerst alleen maar uit de linkerspeaker. Als ik softwarematig het volume op 50% of minder zet is de verdeling van het volume tussen de 2 speakers wel goed.

2. De speakerset zoemt als hij uitstaat.

3. Sinds een aantal maanden is de subwoofer defect en zit nog maar op pakweg 5% bas sterkte.

De eerste 2 problemen waren voor mij niet dusdanig vervelend dat ik de moeite wilde doen om de set te ruilen. Het grote 3e probleem was (uiteraard) voor mij wl een reden om actie te ondernemen, maar ik kwam er helaas achter dat de 2 jaar fabrieksgarantie is verlopen. Ik ga dus op zoek naar een nieuwe set. Ik zit te twijfelen over de Wavemaster MX-3+. Die set krijgt goede reviews hier op tweakers.

Heb jij ook een Logitech Z523 Zwart?

Meer advertenties