Intel Core i3 3220 Boxed Review

diongardeur 26 juli 2013, 1.378 views

Intel Core i3 3220 Boxed

Pluspunten

• betrouwbaar
  • goede prijs/kwaliteit vergelijking
  • uitstekende warmte productie

Minpunten

• niet overclockbaar

Voor iedereen die niet high end gamed of aan zware 3D design doet is de i3 3220 perfect. hij is betrouwbaar en is erg koel onder full load. met intel burn test en de intel stock cpu cooler haalde ik themperaturen van maximaal 50 graden.

Overclocken gaat niet omdat de multiplier niet unlocked is. maar dit is ook niet de bedoeling

ik heb de cpu nu al een paar maanden lopen in een pc die ik voornamelijk gebruik voor photoshop en het kijken van films.

Ook bottlenecked hij mijn radeon 5770 niet. en speel ik gta iv op 1080p met 80 fps. en crisis 3 op medium zonder AA op 720p met 50 fps. ik ervaar geen bottlenecks. dus gamen kan er ook wel mee.

pc specs:
i3 3220
asrock pro3-m b75
8gb 1600 mhz ram
2tb wd 7200rpm hdd
radeon hd 5770 asus cu core

kort om: een prima mid end processor. Tenzij je wil overclocken, alle games op high met 4x AA wil spelen zou ik deze cpu kopen.

Heb jij ook een Intel Core i3 3220 Boxed?

Hij zegt toch ook "Voor iedereen die niet high end gamed of aan zware 3D design doet"
Dat zou ik niet doen.
Leuke CPU voor in HTPC en huis-tuin-keuken PC's. Voor gaming zou ik anno 2013 toch echt 4 cores aanraden.
dat klopt. voor gaming ou ik de amd fx 6300 black edition nemen. echter was deze cpu geschikter voor mijn doeleinden.
Onzin, veel spellen, zelfs nu in 2016 zijn prima speelbaar op een rappe dual core.