EnGenius ECB-300 Review

Thrillseeker 23 juli 2013, 4.381 views

EnGenius ECB-300

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden, AP, WDS AP, Repeater, Bridge, Client Bridge.

Minpunten

• Slecht bereik
  • Veel uitval

Beheerbaarheid Score: 5
Wilde bereik in de tuin hebben en opzoek gegaan naar een product van Engenius omdat ik in het verleden al meer gewerkt heb met Senao (nu Engenius). Dus ik had goede hoop.
Niets is minder waar. Ik had een bereik van 12 meter nodig waarbij ik door een buitenmuur moest of door het raam. Nu gebruik ik buiten een iPad en een Iphone. Het bereik was slecht. Alle zendvermogen en wifi instellingen geprobeerd maar geen goed resultaat. En als er wel verbinding was viel deze ook vaak weg. Nu heb ik een oude WRT54G v2.0 met DD WRT staan ingesteld op 71mW en deze werkt perfect. Geen uitval en meer bereik.
Voorheen had ik met de oude 2611CB3+ met meer bereik.

• iPad
  • iPhone

Heb jij ook een EnGenius ECB-300?

Ik zou bijna vragen of ik je mag helpen met instellen? Ik heb deze producten bij veel (zakelijke) klanten ge´nstalleerd, bij grote zalen en dergelijken en het werkt perfect. Soms zelfs tot ver in een straat. Het zijn wel degelijk goede producten maar je moet wel even weten hoe je ze instelt.

Heb je hem toevallig nog? Ik wil je anders graag helpen.
Beste Red-Front,
Ik heb ook een ecb300 aangeschaft maar ook bij mij is het bereik belabberd, kun je mij helpen want ik begin echt wanhopig te worden ;(
Jammer genoeg illegaal in Nederland.
Je bent verkeerd ge´nformeerd. Je Opel Vectra is ook illegaal omdat hij mogelijk harder kan dan 120? De ECB producten zijn niet illegaal hoor, ze zijn overal te koop. Als je ze netjes op Europa zet en een vinkje zet bij zoiets als "Listen to Geographical regulations" komt alles goed.
Ah ja daar heb je punt: ik bedoelde je koopt hem waarsschijnlijk omdat hij meer dan 100mW signaalsterkte kan uit zenden en gezien je daar in NL eigelijk nooit vergunning voor krijgt ben je illegaal bezig als je het toch doet of je moet hem terug schalen. Hoewel ik dat toch zou adviseren om een andere router te gebruiken.
Heb je al de in het menu Wireless/Advanced de TX-Power op 29dBm gezet? Daarnaast wilt het ook wel is helpen om de firmware te herstellen naar 1.1.4, welke via de volgende link is te downloaden: http://www.engeniustech.c...mware/ECB300%20v1.1.4.rar

[Reactie gewijzigd door Chesterrr op 23 juli 2013 12:45]

ach stelen mag ook niet.... snap niet waar iemand zich druk over maakt of er wel of niet wat illegaal is en of je er een vergunning voor nodig hebt... als we allemaal te hard rijden en misdragen in het verkeer hebben we het niet over.. er is niemand die zijn auto zo laat afstellen dat hij niet harder gaat dan 120... :) :)
Beste Thrillseeker,
ik ben ook zwaar ontevreden over dit product, heb 2 ECB-300 staan, mar heb een hele slechte doorvoer snelheid. nog geen 1mb ook al zit ik er naast en het vreemde is dat beide producten exact hetzelfde probleem hebben..
Als ik de in de accespoint type connectie naar G zet dan haal ik de beste performance.
het vervelende is dat mijn leverancier failiet is gegaan.
ook ik was zeer tevreden over engenius producten, maar deze serie is volgens mij niet erg goed.

als iemand tips heeft, ik ben zeer benieuwd !!
vr gr Roy
Access point heeft een perfect bereik. Nieuwe modellen worden echter geleverd met firmware die het zendvermogen beperkt. tot EU norm Op deze pagina staat de oplossing