XFX 550W Pro Review

MarchelV 19 juli 2013, 2.481 views

XFX 550W Pro

Pluspunten

• Zeer veel aansluitmogelijkheden, alle mogelijke aansluitingen voor het mainboard, sata voedingen en 'oude' molex voedingen.
  • Veel verschillende schroefgaten zodat de voeding in elke kast past.
  • Stille ventilator aan de onderzijde.

Minpunten

• Voedingskabels zijn wat aan de korte kant. Wanneer je deze door de kast laat lopen is het geen probleem maar voor het betere kabelmanagement zijn ze aan de korte kant.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Omdat ik geen techneut ben kan ik over de prestaties weinig zeggen, de voeding geeft stroom en daarmee stopt mijn kennis over de technische kant van voedingen.

Laten we het daarom maar over gebruikersgemak hebben, dat is meer dan voldoende.
Mijn eisen voor een voeding waren kort en krachtig:
- De voeding moet voldoende zijn voor de huidige setup, niet meer en niet minder.
- De kabels moesten 'gesleaved' zijn om zo weinig mogelijk losse draden in de kast te hebben.

Ik heb gekozen voor deze voeding omdat de prijs mij aansprak en door het advies van mede tweakers.

Over het algemeen ben ik tevreden over de voeding, het grote nadeel is dat de kabels wat kort zijn (en dan specifiek de kabels naar het mainboard) deze zijn niet weg te werken in de kabelgoten omdat ze de lengte niet hebben.
Het voordeel van de voeding is dan weer het grote aantal sata stekkers en meer dan voldoende molex stekkers. Daarnaast is de ventilator erg stil.

Heb jij ook een XFX 550W Pro?

beetje vreemde algemene beoordeling als de rest van je scores 4-5 sterren zijn :+
Korte maar nuttige review.
Is deze voeding modulair? (of deels modulair?)
kort en keachtig... nee.

alle kabels die je over hebt blijven rondslingeren in de kast, gelukkig zijn de kabels wel erg soepel dus kun je ze gemakkelijk bijeen binden en onder in je kast 'verstoppen'.
Zoals SmokingCrop al zei, waarom een algemene beoordeling van 3 sterren als de rest 4-5 sterren zijn?
Verder kan je bijna heel je review samenvatten in 'De fan is stil' omdat je de rest gewoon in de specs kan vinden :D