Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm Review

GerardH 29 juli 2008, laatste update op 13 augustus 2008, 9.105 views

Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm

Pluspunten

• Superstil, voldoende stekkertjes en schroefjes bijgeleverd.

Minpunten

• Geen. (nou ja... drukke verpakking met japanse opdruk)

Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Deze Scythe Slipstream is een 800 toeren fan, maar kan ook op lager toerental. Er zit een drie pins mini stekker aan, en bijgevoegd is een verloop kabeltje naar een 4 pins grote voedings stekker, zodat hij op elke voeding is aan te sluiten. Geen toeren schakelaar aanwezig, maar wel 4 metalen montage schroeven. De verpakking is ultra japans, met zowel de naam 'slipstream120', als ook de naam 'Kaze Jyuni'.
Ik heb de kast-fan van m'n Antec Sonata III vervangen door deze Scythe, en wonder: Het systeem is ... stil...
Slechts een windgeruis is te horen als je je oor dicht achter de kast brengt. Maar dat zou ook kunnen afkomen van de 120mm Nexus fan die op m'n CPU is gemonteerd. Deze is overigens ook zeer stil, maar volgens de specs is deze Scythe stiller (10,7 dB).
De fan draait bij mij dus altijd op volle toeren, omdat ik 'm aan de voeding heb aangesloten, en is onhoorbaar. Echt een aanrader.

• Antec Sonata III

Heb jij ook een Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm?

.......afkomen van de 12mm Nexus fan die op m'n CPU.......
Dit is wel erg klein, je zult wel cm bedoelen neem ik aan :) .

De Japanse verpakking is m.i. nauwelijks een negatief punt. Dat ding gooi je toch gewoon weg, mag ik aannemen.

Dima_2005 heeft idd een mooie review geschreven, maar of je dat ook over jezelf moet zeggen........ Teveel Russen ontmoet mag ik aannemen :+ (grapje voor ingewijden).

Of je keuze slecht is hangt van je eisen af. In hoeverre voldoet de fan aan je verwachtingen? Wat is er gebeurd met de tempjes nadat je de fan het ge´nstalleerd? Wat is de luchtverplaatsing? Zou je dit soort vragen (en andere nog aan je review toe willen voegen?

Overigens alles beneden 21 dB is muisstil (is al in een aantal reviews vermeld) en eigenlijk niet meer meetaar daar beneden, omdat de "omgevingslawaai" dan te hoog wordt. Dus 10,8 dB moet je een "beetje" met een korreltje zout nemen.

Tot slot een eenvoudig fotootje is altijd welkom in dit soort reviews (het opleuken dus...)
Hallo, ik vind dit toch maar een review dat weinig meerwaarde biedt. Ik heb ook een review geschreven over deze serie van de fan, maar ik heb dan ook heel veel informatie gegeven die ik heeeeel lang opgezocht heb.
productreview: Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120m review door Dima_2005
Hier kun je zien hoe een goede review hoeveel informaite die geeft.

Sorry voor het kritiek, maar ik vond dat gewoon nodig om te zeggen.

Dan ook nog:
Je hebt redelijk slecht gekozen, de fan blaats bijna niet, maar is wel stil. Een beetje luider en toch bijna niet hoorbaar kon je dan zelfs een Medium speed fan nemen en je had een hardblazende stille fan. Want het is werkelijk niet 10 dB, maar 18 dB als het blijkt... en de medium fan is werkelijk 23dB op volle toeren of 18dB op 9V ( blaast dan nog altijd 50% meer dan die van jou)
iedereen mag toch zelf weten wat hij een goede fan vindt of niet daarvoor zijn revieuws voor om te kijke wat andere mensen er van vinden ...
Jouw review biedt weliswaar meer informatie dan deze (niet elke review hoeft trouwens heel uitgebreid te zijn vind ik), maar GerardH let tenminste op zijn spelling en formulering zodat dit een leesbaar geheel wordt.
Ik vind het wel apart dat de mensen hier er altijd van uit gaan dat het een review is volledig zonder uitleg, of het moet meteen een volledige professionele review zijn met plaatjes, uitgebreide beoordeling enz. Dit is gewoon een tussenweg, dat mag toch best? Ik heb zelf best iets aan een stukje tekst, zeker dat hij onhoorbaar is op volle toeren.