Asus K56CB-XX005H Review

Fr0ns 4 juli 2013, 3.579 views

Asus K56CB-XX005H

Pluspunten

• Goede prijs / snelheid / kwaliteitsverhouding
  • Solide behuizing
  • Erg dun

Minpunten

• Lage schermresolutie (voor intensief multitasken)
  • Touchpad aan de grote kant

Deze laptop heb ik gekocht om zo nu en dan een spelletje te kunnen spelen en voor internet en typewerk. Belangrijk vond ik daarbij de processor en de videokaart.

De laptop oogt solide, is erg dun en de behuizing voelt stevig. Wel is de laptop wat zwaar maar dat gevoel wordt mogelijk versterkt doordat deze laptop echt dun is. Het scherm lijkt wat gammel doordat je tussen de scharnieren door kunt kijken maar zit stevig bevestigd. Het toetsenbord is eventjes wennen maar dit is meer door de indeling. De touchpad is wat aan de grote kant waardoor je soms bij het typen de cursor verplaatst. Dit went bij mij overigens wel. De lader wordt aangesloten aan de zijkant, deze heeft een plug met een hoek van 90 graden wat ik zelf fijn vind.

De prestaties heb ik als goed beoordeeld mede door de prijs. Zoals niet snel duidelijk wordt maakt de Geforce kaart gebruik van shared memory. Toch kon ik spellen als Counter Strike Source en Mass Effect 3 op lage details prima spelen. Ook de accu prestaties zijn goed. Bijna alle Asus tools heb ik er af gepoetst waardoor het booten lekker snel gaat onder Windows 8.

De schermresolutie zoals bij meer 15,6 inch laptops op de huidige markt is 1366x768 wat voor intensief multitasken aan de kleine kant is.

Het geluid is ok, niets spectaculairs zoals van de meeste laptops te verwachten is.

De harde schijf is niet de snelste maar produceert naar mijn idee weinig geluid.

De Atheros WiFi kaart geeft op mijn thuis WLAN wat problemen, de verbinding valt weg, dit zal ongetwijfeld in een driver update verholpen zijn.

Erg warm wordt de laptop niet, enkel bij de fan aan de zijkant. De behuizing rond het toetsenbord blijft koel.

Heb jij ook een Asus K56CB-XX005H?

je zegt dat de accu prestaties goed zijn, maar hoe lang gaat hij ongeveer mee wanneer je aan het surfen bent? bij licht gebruik zeg maar.
Hij meldt, met het lage prestaties profiel rond de 3,5 uur, ik heb dat echter nog niet goed kunnen testen of daadwerkelijk ook zo is.
Volgens de specificaties op Tweakers is 't een 740m (gpu) die erin zit. Die heeft toch echt ook eigen geheugen hoor. Zou trouwens voldoende moeten zijn om mass effect 3 op medium of hoger op 1366x768 te kunnen spelen.
Dat zou kunnen hoor, deze laptop maakt gebruikt van een Intel HD + Geforce combi waar ik met bepaalde HP laptops ook wel eens wat gekke driver issues mee had. De Nvidia driver meldt in ieder geval 0MB dedicated memory maar dat zou dus ook aan die dubbele videokaart combi kunnen liggen.
Hoeveel geluid maakt deze laptop bij licht (en zwaar) gebruik?
Ik vind zelf weinig. Je hoort de CPU fan draaien op een gegeven moment maar nooit zo hard als bijvoorbeeld mijn HP4710s.

Dit blijft natuurlijk een mening.
Zit er een open mSata slot in? Ik zou er nl. een mSata ssd in willen stoppen als ik hem over een tijdje ga kopen. Anders een open 2.5" bay, of is er slechts plek voor n harde schijf?
Ik zou ook HEEL graag willen weten of er net zoals op de S56 een MSATA slot op zit! Zou je dat willen bekijken? Kan het nergens vinden.
Vanavond ga ik (als ik zonder al te veel sloopwerk er bij kan) kijken wat ik kan vinden!
Zojuist de laptop deels open gemaakt. Twee schroefjes moeten los en de achterplaat is dan te verschuiven.

Zo ver ik kon zien zijn er geen aansluitingen over, enkel een reepje RAM bij te plaatsen.

[Reactie gewijzigd door Fr0ns op 25 juli 2013 19:45]

Maar dus wel een extra hdd slot, of heb je de standaard er in de eerste foto uit gehaald?
iig bedankt voor de info!
Geen slots over voor een extra schijf. De schijf heb ik er uit gehaald voor de foto.
Ach, wat verwacht je ook met zo'n dunne laptop...
IIG bedankt!